Euro NCAP: Volvo XC90 má päť hviezdičiek

Štvrtok, 10 september 2015

O automobiloch značky Volvo sa traduje, že patria medzi najbezpečnejšie na sveta. Nový model XC90 druhej generácie to len potvrdzuje, keď pri bariérových testoch Euro NCAP dostal v hodnotení bezpečnosti päť hviezdičiek. Špičkové výsledky dosiahol prakticky vo všetkých hodnotených kategóriách.

1 Volvo XC90 2
Testom sa podrobilo Volvo XC90 s päťdverovou karosériou SUV s hmotnosťoun 2040 kg

Volvo XC90 získalo päť hviezdičiek a dosiahlo najvyššie hodnotenie počas testovania Euro NCAP v roku 2015. Model XC90, štandardne vybavený technológiou City Safety, vynikol ako prvé vozidlo spomedzi všetkých značiek, ktoré získalo od Euro NCAP plný počet bodov počas testovania systémov autonómneho núdzového brzdenia pri zrážke dvoch vozidiel zozadu v kategóriách premávka v meste a mimo mesta.

"V prípade modelu Volvo XC90 sa nám podarilo vytvoriť jeden z najbezpečnejších automobilov na svete. V kategórii podporných bezpečnostných systémov sme dosiahli skóre sto percent. Spoločnosť Volvo si v odvetví udržuje vedúce postavenie z hľadiska inovácií v oblasti bezpečnosti vozidiel a máme pred konkurenciu značný náskok," povedal Peter Mertens, hlavný viceprezident spoločnosti Volvo pre výskum a vývoj.

Model XC90 dosiahol v kategórii podporných bezpečnostných systémov hodnotenie sto percent a je prvým automobilom, ktorý získal maximálne skóre v oboch kategóriách testovania systémov autonómneho núdzového brzdenia – počas premávky v meste aj mimo mesta. Model XC90 okrem toho ponúka pokročilú funkciu ochrany chodcov, ktorú nezávislé regulačné inštitúcie v oblasti bezpečnosti ešte ani nezaradili do svojich testovacích protokolov.

2 Volvo XC90

"Ako prvej automobilke sa nám podarilo prekonať kritériá, ktoré organizácia Euro NCAP stanovila pre testovanie systémov AEB v meste a mimo mesta. Systém City Safety je jedným z najpokročilejších štandardných systémov na predchádzanie nehodám, aké možno nájsť v moderných autách. Dokáže rozpoznať vozidlá, cyklistov a chodcov v konkrétnych situáciách, a to vo dne aj v noci," hodnotí Martin Magnusson, hlavný inžinier spoločnosti Volvo.

Švédsky výrobca automobilov vo svojej vízii dlhodobej do roku 2020 chce začať vyrábať automobily, v ktorých sa nikto vážne nezraní ani nezahynie. Výsledky modelu XC90, ktorý počas testov Euro NCAP získal päť hviezdičiek, dokazujú novátorstvo spoločnosti Volvo dosiahnuť tento cieľ a vyrábať najbezpečnejšie automobily.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
Land-cruise
Podľa amerického portálu iSeeCars.com je Toyota Land Cruiser najspoľahlivejším autom na americkom trhu. Portál analyzoval z hľadiska životnosti 15,8 milióna jazdených áut. Ukázalo sa, že Toyota Land Cruiser poskytuje najväčšiu záruku, že auto prekoná minimálne 320 000 km. Toľko malo na tachometri až 15,7 % jazdených áut tohto modelu. Druhé miesto patrí modelu Sequoia (9,2 %), čo je terénne vozidlo väčšie ako je Land Cruiser postavené na platforme pick-upu Tundra. Prvé miesto má Toyota aj medzi všetkými preverovanými značkami. Na druhom mieste medzi značkami je Honda s podielom 1,6 %. Na ďalších sú americké GMC, Chevrolet a Ford. Land Cruiser navrhli tak, aby vydržal najmenej 25 rokov.
Šikyňa-Holandsko
Po úvodných pretekoch seriálu majstrovstiev sveta v motokrose v Anglicku sa pretekári so svojimi tímami presunuli do holandského Valkenswaardu, dejiska druhého podujatia majstrovstiev sveta. Jediný slovenský jazdec Richard Šikyňa z MX Slovakia v Holandsku nebodoval. Zdravotný stav, ku ktorým sa v druhej jazde pridali aj technické problémy, mu neumožnili dokončiť ani jedny nedeľňajšie preteky a tak sa z Holandska vracia bez bodového zisku. V hodnotení seriálu klesol z priebežného 19. na 27. miesto. V najbližších dňoch bude najdôležitejšie, aby sa Richard Šikyňa vyliečil a stihol sa pripraviť na ďalšie preteky v Argentíne, ktoré budú už o dva týždne.
BMW-kopie
Značke BMW udelili slovenskí spotrebitelia a komisia expertov Brand Council z programu Slovak Superbrands cenu Slovak Superbrands Award 2020. Automobilka tak potvrdila, že patrí do skupine elitných značiek. Ocenenie je potvrdením kvality a uistením priaznivcov a zákazníkov značky pri ich nákupných rozhodnutiach. Program Superbrands vznikol pred viac ako dvadsiatimi rokmi vo Veľkej Británii. Marketingoví a komunikační odborníci si stanovili dva ciele: uviesť do pozornosti mimoriadne silné značky a prezentovať ich ďalším spoločnostiam, ktoré by sa rady rozvíjali a učili. Odvtedy získal program celosvetové uznanie a dnes je Superbrands uznávaný ako rešpektované ocenenie v 90. krajinách na piatich kontinentoch. Komisia Brand Council ma pri udeľovaní cien kľúčovú úlohu, preto sa jej členmi môžu stať len poprední, vysoko uznávaní experti.