Nová Fulda KristallControl HP2 na zimu

Štvrtok, 06 október 2016

Je tu jeseň a s ňou aj prvé studenšie dni. Už v týchto dňoch aj na Slovensku začína snežiť v nadmorských výškach od 700 metrov. Niektorí výrobcovia pneumatík prichádzajú s novými typmi pneumatík pre zimnú prevádzku. Vyššiu bezpečnosť na zimných cestách má priniesť aj nová pneumatiky značky Fulda.

Fulda KristallControl HP2
Nová zimná Fulda

Značka Fulda vyvinula novú vysoko výkonnú zimnú pneumatiku pre výkonné vozidlá s označením KristallControl HP2. Spojila v nej celý rad moderných technológií a vytvorila tak pneumatiku, na ktorú sa vodiči môžu v zimnej prevádzke spoľahnúť.

Nová pneumatika využíva technológiu SnowCatcher, niečo ako lapače snehu. Zadržiavanie snehu v pneumatike súvisí so skutočnosťou, že sneh sa so žiadnym iným materiálom nespája tak dobre ako sám so sebou. Dezénové drážky sú preto usporiadané tesne vedľa seba, aby dokázali sneh v profile behúňa zadržať. Pod tlakom vozidla sa potom sneh do drážok pevne natlačí a výsledkom je lepšia trakcia na snehu.

Zmes behúňa pneumatík KristallControl HP2 je plne na báze siliky, čo pneumatikám poskytuje priľnavosť pri nižších teplotách, teda lepšiu ovládateľnosť v zimných podmienkach. Nová zimná Fulda HP2 však je výnimočná aj vďaka svojmu kilometrovému výkonu. Jej široká a hladká stopa spôsobuje, že väčšia plocha pneumatiky je v priamom kontakte s povrchom vozovky. Zaťaženie je tak po celej styčnej ploche pneumatiky rozdelené rovnomernejšie, čo v konečnom výsledku predlžuje kilometrový výkon.

Technológia priečnych drážok 3D BubbleBlades v novej zimnej Fulde prispieva k vyváženiu priľnavosti a trakcie na snehu i na ľade na jednej strane a k nevyhnutnej stabilite potrebnej pri riadení, k lepšej ovládateľnosti a lepšiemu brzdnému výkonu na strane druhej.

Pneumatiky KristallControl HP2 sa budú predávať od jesene tohto roku. V ponuke bude spolu 35 rozmerov so šírkou od 195 do 245 milimetrov, s priemerom od 15 do 18 palcov a profilom od 40 do 65.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Land-cruise
Podľa amerického portálu iSeeCars.com je Toyota Land Cruiser najspoľahlivejším autom na americkom trhu. Portál analyzoval z hľadiska životnosti 15,8 milióna jazdených áut. Ukázalo sa, že Toyota Land Cruiser poskytuje najväčšiu záruku, že auto prekoná minimálne 320 000 km. Toľko malo na tachometri až 15,7 % jazdených áut tohto modelu. Druhé miesto patrí modelu Sequoia (9,2 %), čo je terénne vozidlo väčšie ako je Land Cruiser postavené na platforme pick-upu Tundra. Prvé miesto má Toyota aj medzi všetkými preverovanými značkami. Na druhom mieste medzi značkami je Honda s podielom 1,6 %. Na ďalších sú americké GMC, Chevrolet a Ford. Land Cruiser navrhli tak, aby vydržal najmenej 25 rokov.
Šikyňa-Holandsko
Po úvodných pretekoch seriálu majstrovstiev sveta v motokrose v Anglicku sa pretekári so svojimi tímami presunuli do holandského Valkenswaardu, dejiska druhého podujatia majstrovstiev sveta. Jediný slovenský jazdec Richard Šikyňa z MX Slovakia v Holandsku nebodoval. Zdravotný stav, ku ktorým sa v druhej jazde pridali aj technické problémy, mu neumožnili dokončiť ani jedny nedeľňajšie preteky a tak sa z Holandska vracia bez bodového zisku. V hodnotení seriálu klesol z priebežného 19. na 27. miesto. V najbližších dňoch bude najdôležitejšie, aby sa Richard Šikyňa vyliečil a stihol sa pripraviť na ďalšie preteky v Argentíne, ktoré budú už o dva týždne.
BMW-kopie
Značke BMW udelili slovenskí spotrebitelia a komisia expertov Brand Council z programu Slovak Superbrands cenu Slovak Superbrands Award 2020. Automobilka tak potvrdila, že patrí do skupine elitných značiek. Ocenenie je potvrdením kvality a uistením priaznivcov a zákazníkov značky pri ich nákupných rozhodnutiach. Program Superbrands vznikol pred viac ako dvadsiatimi rokmi vo Veľkej Británii. Marketingoví a komunikační odborníci si stanovili dva ciele: uviesť do pozornosti mimoriadne silné značky a prezentovať ich ďalším spoločnostiam, ktoré by sa rady rozvíjali a učili. Odvtedy získal program celosvetové uznanie a dnes je Superbrands uznávaný ako rešpektované ocenenie v 90. krajinách na piatich kontinentoch. Komisia Brand Council ma pri udeľovaní cien kľúčovú úlohu, preto sa jej členmi môžu stať len poprední, vysoko uznávaní experti.