Renault Espace: Päť hviezdičiek za bezpečnosť

Štvrtok, 23 apríl 2015

Nový Renault Espace získal päť hviezdičiek v nezávislom teste bezpečnosti vozidiel Euro NCAP. Ocenenie získalo veľké francúzske MPV podľa nových sprísnených podmienok platných od januára 2015. Nový Espace získal celkové skóre 81 % a je už 16. modelom značky, ktorý získal najvyššie hodnotenie prestížneho testu Euro NCAP. Okrem povinných bezpečnostných prvkov má Espace novú generáciu bezpečnostných upozornení a nové technológie, ktoré ešte viac zvyšujú bezpečnosť posádky a chodcov.

1 Renault Espace

Piata generácia Renaultu Espace dostala dosiahla pri nárazových testoch Euro NCAP vysoké skóre v oblasti ochrany dospelých pasažierov, ktoré ho stavia medzi lídrov segmentu (31,4 bodov z maximálneho počtu 38). V prípade čelného nárazu je posádka vpredu chránená dvomi veľkými airbagmi, ktoré sa nafúknu podľa typu nárazu.

Dôležitú rolu v novom Espace zohráva aj pevná konštrukcia okolo motora, ktorá vďaka nárazovým zónam veľmi efektívne absorbuje náraz. Zároveň je lepšie vystužená celá kabína vozidla, vďaka čomu odolá aj silnému nárazu. V prípade bočného nárazu sú pasažieri chránení bočnými airbagmi a dvomi airbagmi v konštrukcii dverí.

V prípade ochrany detí získal nový Espace 44 bodov z maximálnych 49 a radí sa medzi lídrov segmentu. Renault Espace je jedným z mála modelov segmentu D, ktorý je vybavený bezpečnostnými sedadlami v druhom rade s funkciu proti podkĺznutiu pri náraze. Rovnako sú pasažieri vzadu chránení bočnými airbagmi a bezpečnostnými pásmi s predpínačmi.

2 Renault Espace

Už viac ako 15 rokov vyrába Renault automobily, ktoré spĺňajú vyšší štandard ako požadujú smernice Euro NCAP. Renault bol prvou automobilkou, ktorá do svojich áut inštalovala sedadlá s funkciou proti podkĺznutiu aj do malých vozidiel. Táto funkcia zabráni, aby sa cestujúci pri náraze neskĺzol pod bezpečnostný pás. Do smernice Euro NCAP sa tento systém dostal až v tomto roku.

Ak to zhrnieme, tak za ochranu dospelých cestujúcich v aute dostal Renault Espace spolu 31, 4 bodov, čo predstavuje 82 %-nú úspešnosť. Za ochranu detských cestujúcich v automobile má Espace 44 bodov a 89 %-nú úspešnosť. Pri ochrane chodcov to bolo 25,4 bodov a 75 %. Za asistenčné systémy 10,5 bodov a 80 %.

Autor: J. Goldberger
Foto: Euro NCAP
Pridať komentár
Bleskovky
Land-cruise
Podľa amerického portálu iSeeCars.com je Toyota Land Cruiser najspoľahlivejším autom na americkom trhu. Portál analyzoval z hľadiska životnosti 15,8 milióna jazdených áut. Ukázalo sa, že Toyota Land Cruiser poskytuje najväčšiu záruku, že auto prekoná minimálne 320 000 km. Toľko malo na tachometri až 15,7 % jazdených áut tohto modelu. Druhé miesto patrí modelu Sequoia (9,2 %), čo je terénne vozidlo väčšie ako je Land Cruiser postavené na platforme pick-upu Tundra. Prvé miesto má Toyota aj medzi všetkými preverovanými značkami. Na druhom mieste medzi značkami je Honda s podielom 1,6 %. Na ďalších sú americké GMC, Chevrolet a Ford. Land Cruiser navrhli tak, aby vydržal najmenej 25 rokov.
Šikyňa-Holandsko
Po úvodných pretekoch seriálu majstrovstiev sveta v motokrose v Anglicku sa pretekári so svojimi tímami presunuli do holandského Valkenswaardu, dejiska druhého podujatia majstrovstiev sveta. Jediný slovenský jazdec Richard Šikyňa z MX Slovakia v Holandsku nebodoval. Zdravotný stav, ku ktorým sa v druhej jazde pridali aj technické problémy, mu neumožnili dokončiť ani jedny nedeľňajšie preteky a tak sa z Holandska vracia bez bodového zisku. V hodnotení seriálu klesol z priebežného 19. na 27. miesto. V najbližších dňoch bude najdôležitejšie, aby sa Richard Šikyňa vyliečil a stihol sa pripraviť na ďalšie preteky v Argentíne, ktoré budú už o dva týždne.
BMW-kopie
Značke BMW udelili slovenskí spotrebitelia a komisia expertov Brand Council z programu Slovak Superbrands cenu Slovak Superbrands Award 2020. Automobilka tak potvrdila, že patrí do skupine elitných značiek. Ocenenie je potvrdením kvality a uistením priaznivcov a zákazníkov značky pri ich nákupných rozhodnutiach. Program Superbrands vznikol pred viac ako dvadsiatimi rokmi vo Veľkej Británii. Marketingoví a komunikační odborníci si stanovili dva ciele: uviesť do pozornosti mimoriadne silné značky a prezentovať ich ďalším spoločnostiam, ktoré by sa rady rozvíjali a učili. Odvtedy získal program celosvetové uznanie a dnes je Superbrands uznávaný ako rešpektované ocenenie v 90. krajinách na piatich kontinentoch. Komisia Brand Council ma pri udeľovaní cien kľúčovú úlohu, preto sa jej členmi môžu stať len poprední, vysoko uznávaní experti.