Subaru Levorg s piatimi hviezdičkami

Nedeľa, 04 september 2016

Subaru Levorg modelového roku 2017, ktorý sa už predáva na Slovensku, získal najvyššie, päťhviezdičkové hodnotenie v teste bezpečnosti nezávislej agentúry Euro NCAP.

Subaru Levorg Euro NCAP
Subaru Levorg na snímke pri čelnom náraze v teste nezávislej spoločnosti Euro NCAP

Levorg, ktorý je pre modelový rok 2017 sériovo vybavený bezpečnostným asistenčným systémom EyeSight, zvládol vďaka autonómnemu núdzovému brzdeniu ochranu najzraniteľnejších účastníkov cestnej premávky bez problémov.

Subaru tak už po piaty raz získalo prestížne päťhviezdičkové hodnotenie Euro NCAP. V roku 2009 najprv naplno bodovalo Legacy, v roku 2011 Subaru XV, o rok neskôr Forester a v roku 2014 potvrdil nekompromisnú úroveň bezpečnosti Outback.

Bezpečnostný systém EyeSight, ktorý používa aj model Levorg, už od nezávislých organizácií získal mnohé vynikajúce hodnotenia za preventívnu bezpečnosť – napríklad titul Superior od inštitútu IIHS v USA či najvyššie hodnotenie ASV+ (Advanced Safety Vehicle Plus) od JNCAP, ktorá je japonskou obdobou Euro NCAP.

EyeSight je prvým asistenčným systémom, ktorý na detekciu vozidiel, chodcov, motocyklistov či cyklistov využíva sústavu stereo kamier. Od prvého uvedenia v roku 2008 prešiel viacerými vylepšeniami a Subaru v súčasnosti využíva už jeho tretiu generáciu. Spoľahlivé fungovanie cez deň i v noci tento bezpečnostný asistent potvrdili viaceré porovnávacie testy.

Výhodou EyeSightu je integrácia šiestich funkcií vrátane autonómneho núdzového brzdenia, adaptívneho tempomatu a protikolízneho systému škrtiacej klapky v jednom bezpečnostnom systéme. Takáto konfigurácia nerozptyľuje pozornosť vodiča a ten sa tak môže plne sústrediť na jazdu.

Neustále zvyšovanie úrovne primárnej, aktívnej, pasívnej i preventívnej bezpečnosti je súčasťou stratégie komplexnej bezpečnosti Subaru s víziou vyrábať autá, ktoré budú schopné úplne predchádzať nehodám.

Autor: jGold
Pridať komentár
Bleskovky
Land-cruise
Podľa amerického portálu iSeeCars.com je Toyota Land Cruiser najspoľahlivejším autom na americkom trhu. Portál analyzoval z hľadiska životnosti 15,8 milióna jazdených áut. Ukázalo sa, že Toyota Land Cruiser poskytuje najväčšiu záruku, že auto prekoná minimálne 320 000 km. Toľko malo na tachometri až 15,7 % jazdených áut tohto modelu. Druhé miesto patrí modelu Sequoia (9,2 %), čo je terénne vozidlo väčšie ako je Land Cruiser postavené na platforme pick-upu Tundra. Prvé miesto má Toyota aj medzi všetkými preverovanými značkami. Na druhom mieste medzi značkami je Honda s podielom 1,6 %. Na ďalších sú americké GMC, Chevrolet a Ford. Land Cruiser navrhli tak, aby vydržal najmenej 25 rokov.
Šikyňa-Holandsko
Po úvodných pretekoch seriálu majstrovstiev sveta v motokrose v Anglicku sa pretekári so svojimi tímami presunuli do holandského Valkenswaardu, dejiska druhého podujatia majstrovstiev sveta. Jediný slovenský jazdec Richard Šikyňa z MX Slovakia v Holandsku nebodoval. Zdravotný stav, ku ktorým sa v druhej jazde pridali aj technické problémy, mu neumožnili dokončiť ani jedny nedeľňajšie preteky a tak sa z Holandska vracia bez bodového zisku. V hodnotení seriálu klesol z priebežného 19. na 27. miesto. V najbližších dňoch bude najdôležitejšie, aby sa Richard Šikyňa vyliečil a stihol sa pripraviť na ďalšie preteky v Argentíne, ktoré budú už o dva týždne.
BMW-kopie
Značke BMW udelili slovenskí spotrebitelia a komisia expertov Brand Council z programu Slovak Superbrands cenu Slovak Superbrands Award 2020. Automobilka tak potvrdila, že patrí do skupine elitných značiek. Ocenenie je potvrdením kvality a uistením priaznivcov a zákazníkov značky pri ich nákupných rozhodnutiach. Program Superbrands vznikol pred viac ako dvadsiatimi rokmi vo Veľkej Británii. Marketingoví a komunikační odborníci si stanovili dva ciele: uviesť do pozornosti mimoriadne silné značky a prezentovať ich ďalším spoločnostiam, ktoré by sa rady rozvíjali a učili. Odvtedy získal program celosvetové uznanie a dnes je Superbrands uznávaný ako rešpektované ocenenie v 90. krajinách na piatich kontinentoch. Komisia Brand Council ma pri udeľovaní cien kľúčovú úlohu, preto sa jej členmi môžu stať len poprední, vysoko uznávaní experti.