Volvo: koncept detskej autosedačky

Sobota, 12 september 2015

Spoločnosť Volvo prišla s novou víziou ako by v budúcnosti malo vyzerať bezpečné cestovanie detí. Koncept detskej autosedačky nadväzuje na šanghajskú premiéru modelu XC90 Excellence a koncept interiéru s názvom Lounge Console Concept.Realizácia tohto zámeru by pre švédsku značku znamenala veľký skok v komforte cestovania detí.

1 Koncept detskej autosedacky
Koncept detskej autosedačky predstavuje pohodlné a bezpečné cestovanie malých detí

Myšlienkou nového konceptu bolo využitie priestoru, ktorý vznikne odstránením sedadla spolujazdca. Dizajnérsky tím spoločnosti Volvo Cars tak prináša úplne nové riešenie, ktoré by uľahčovalo cestovanie s malými deťmi. Koncept je zaujímavý aj svojim dizajnom i radom praktických riešení od otočného a posuvného mechanizmu uloženia autosedačky po úložné priestory vedľa nej a pod ňou.

Výsledný koncept umožňuje rodičom pri usádzaní dieťaťa otočiť sedadlo proti smeru jazdy. Koncept zároveň obsahuje úložný priestor na malé predmety vedľa sedačky a úložný priestor na väčšie predmety, ako sú plienky alebo deky pod sedačkou. Navyše pred detskou sedačkou pod prístrojovou doskou je dostatok miesta pre cestovnú tašku.

Detská sedačka Excellence Child Seat Concept ponúka možnosť sklopiť dieťa do polohy, v ktorej môže bezpečne cestovať aj v spánku. Vychádza sa pritom z názoru, že malé deti by mali čo najdlhšie, aspoň do veku troch až štyroch rokov, cestovať otočené proti smeru jazdy. Hlavne preto, že malé deti majú ešte slabé krčné svalstvo a pri čelnom náraze sú vystavené veľkému riziku.

2 Koncept detskej autosedacky
Pohodlie a komfort spolu s bezpečnosťou detí boli hlavnou myšlienkou pri navrhovaní konceptu novej detskej autosedačky, riešenia, s ktorým prichádza spoločnosť Volvo

Výhody a prínos novej autosedačky zhodnotila hlavná interiérová dizajnérka strediska konceptu spoločnosti Volvo Tisha Johnsonová takto:"Zamerali sme sa na prínos v troch kľúčových oblastiach: uľahčenie usádzania dieťaťa a vyberania dieťaťa z detskej sedačky z hľadiska ergonómie a komfortu, dosiahnutie takej polohy dieťaťa tvárou dozadu, ktorá by mu umožňovala udržiavať očný kontakt s vodičom alebo cestujúcim na zadnom sedadle, a samozrejme, poskytnutie dostatku úložných priestorov na skladovanie takých dôležitých detských potrieb, ako sú plienky, fľaše, utierky a iné."

Autor: J. Goldberger
Foto: Volvo
Pridať komentár
Bleskovky
Land-cruise
Podľa amerického portálu iSeeCars.com je Toyota Land Cruiser najspoľahlivejším autom na americkom trhu. Portál analyzoval z hľadiska životnosti 15,8 milióna jazdených áut. Ukázalo sa, že Toyota Land Cruiser poskytuje najväčšiu záruku, že auto prekoná minimálne 320 000 km. Toľko malo na tachometri až 15,7 % jazdených áut tohto modelu. Druhé miesto patrí modelu Sequoia (9,2 %), čo je terénne vozidlo väčšie ako je Land Cruiser postavené na platforme pick-upu Tundra. Prvé miesto má Toyota aj medzi všetkými preverovanými značkami. Na druhom mieste medzi značkami je Honda s podielom 1,6 %. Na ďalších sú americké GMC, Chevrolet a Ford. Land Cruiser navrhli tak, aby vydržal najmenej 25 rokov.
Šikyňa-Holandsko
Po úvodných pretekoch seriálu majstrovstiev sveta v motokrose v Anglicku sa pretekári so svojimi tímami presunuli do holandského Valkenswaardu, dejiska druhého podujatia majstrovstiev sveta. Jediný slovenský jazdec Richard Šikyňa z MX Slovakia v Holandsku nebodoval. Zdravotný stav, ku ktorým sa v druhej jazde pridali aj technické problémy, mu neumožnili dokončiť ani jedny nedeľňajšie preteky a tak sa z Holandska vracia bez bodového zisku. V hodnotení seriálu klesol z priebežného 19. na 27. miesto. V najbližších dňoch bude najdôležitejšie, aby sa Richard Šikyňa vyliečil a stihol sa pripraviť na ďalšie preteky v Argentíne, ktoré budú už o dva týždne.
BMW-kopie
Značke BMW udelili slovenskí spotrebitelia a komisia expertov Brand Council z programu Slovak Superbrands cenu Slovak Superbrands Award 2020. Automobilka tak potvrdila, že patrí do skupine elitných značiek. Ocenenie je potvrdením kvality a uistením priaznivcov a zákazníkov značky pri ich nákupných rozhodnutiach. Program Superbrands vznikol pred viac ako dvadsiatimi rokmi vo Veľkej Británii. Marketingoví a komunikační odborníci si stanovili dva ciele: uviesť do pozornosti mimoriadne silné značky a prezentovať ich ďalším spoločnostiam, ktoré by sa rady rozvíjali a učili. Odvtedy získal program celosvetové uznanie a dnes je Superbrands uznávaný ako rešpektované ocenenie v 90. krajinách na piatich kontinentoch. Komisia Brand Council ma pri udeľovaní cien kľúčovú úlohu, preto sa jej členmi môžu stať len poprední, vysoko uznávaní experti.