Volvo na ceste k bezpečným autám

Streda, 19 marec 2014

Automobilka Volvo patrí k lídrom a priekopníkom medzi výrobcami automobilov, ktorí v oblasti techniky vyvíjajú maximálne úsilie na to, aby automobily boli stále bezpečnejšie a aby ľudia zbytočne nezomierali na cestách. Úsilie švédskej automobilky smeruje k tomu, aby sa v ich nových autách do roku 2020 nikto nezomrel ani sa vážne nezranil.

1 Volvo - bezpecnost
Technológie vyvíjané Volvom majú cieľ zabezpečiť jazdu bez smrteľných následkov

V budúcnosti môžu byť automobily Volvo ešte bezpečnejšie aj vďaka systémom, ktoré snímajú vodiča a rozpoznajú, či je unavený alebo nesústredený. Príkladom je technológia, ktorá sleduje, či nemá vodič zatvorené oči alebo sníma smer, ktorým sa pozerá. Vďaka ním sa bude vodič môcť viac spoliehať na svoje auto s vedomím, že keď to bude potrebovať, auto mu bude nápomocné.

Ako to bude fungovať? Na prístrojový panel sa umiestni senzor, ktorý monitoruje napríklad smer, ktorým sa vodič pozerá, do akej miery má otvorené oči, či v akom uhle a v akej polohe má hlavu. Vďaka získaným údajom je možné vyvinúť presné bezpečnostné systémy, ktoré vyhodnotia stav vodiča a prispôsobia mu chod auta. To okrem iného znamená, že keď vodič nedáva pozor, auto zaistí, aby nechcene nevybočilo z jazdného pruhu alebo sa príliš nepriblížilo inému vozidlu, alebo ak vodič zaspáva, zobudí ho.

Keďže auto vie rozpoznať, kedy vodič nie je sústredený na jazdu, môžu sa zefektívniť bezpečnostné systémy. Napríklad v prípade vodiča, ktorý sa sústredí, sa podporné systémy v aute budú aktivovať neskôr, ak však jeho pozornosť niečo rozptýli, aktivujú sa skôr.

2 Volvo - bezpecnost

Niektoré zo súčasných systémov, ktoré sa budú dať s touto funkciou spájať, poznáme už dnes. Napríklad funkcia Varovanie pri opustení a udržanie vozidla v jazdnom pruhu, Varovanie pred kolíziou s plným automatickým brzdením alebo Adaptívny tempomat s Asistentom pri jazde v kolóne áut.

Táto technológia je založená na senzore, ktorý je montovaný priamo na prístrojovej doske pred vodičom. Malé LED diódy osvetľujú vodiča infračerveným svetlom, ktoré následne monitoruje snímač. Infračervené svetlo má vlnovú dĺžku, ktorú ľudské oko nevie zachytiť, takže vodič si svetlo vôbec nevšimne.

Rozpoznávanie pozornosti vodiča by sa dalo realizovať napríklad senzorom, ktorý by meral dva rôzne body na tvári vodiča, pomocou ktorých by ho identifikoval. Je však nutné mať na pamäti, že auto neukladá žiadne fotografie ani nemá funkciu nežiaduceho sledovania vodiča. Táto technológia je už inštalovaná v testovacích vozidlách.

3 Volvo - bezpecnost

Analýza stavu vodiča, tiež známa pod názvom Odhad stavu vodiča, v ktorej hrajú snímače vodiča dôležitú úlohu, je oblasťou, ktorá by mohla v budúcnosti byť kľúčová v prípade autonómne jazdiacich áut. Ak sa prestanú spĺňať podmienky, za akých by mohlo auto pokračovať v ceste s automatickým riadením, systém bude musieť určiť, či je vodič schopný prebrať nad autom kontrolu. V takom prípade by mohol pomôcť práve snímač vodiča.

Táto technológia je jednou z mnohých iniciatív, ktorými sa spoločnosť Volvo Cars posúva stále bližšie k svojmu cieľu na rok 2020 – aby sa už nikto smrteľne ani vážne nezranil v novom aute značky Volvo.

Autor: jGold
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.