Volvo S90 a V90: V testoch Euro NCAP 5*

Piatok, 10 február 2017

Švédska automobilka Volvo si veľmi zakladá na bezpečnosti svojich aut, ktoré vždy patrili medzi najbezpečnejšie na svete. Tak je to aj teraz v prípade noviniek, vrcholových modelov značky, sedanu S90 a kombi V90.

1 Volvo S90
V nárazových testoch Euro NCAP dosiahli Volvo S90 i V90 päťhviezdičkové ohodnotenie

Nezávislá organizácia Euro NCAP hneď na začiatku tohto roka zaradila do svojich testov dvojicu zástupcov značky Volvo, modely S90 a V90. Výsledok? Presne podľa očakávania, keď Volvo splnilo očakávania a zostalo verné povesti švédskej automobilky.

Crash testu Euro NCAP sa podrobil model Volvo S90 s karosériou štvordverového sedana. Volvo V90 je verzia kombi, ktorá vychádza zo sedanu S90, takže organizácia Euro NCAP vzala výsledky S90 tak, že nárazový test V90 by bol minimálne tak dobrý alebo lepší ako vykonaný test S90 a preto výsledky S90 aplikovala aj na model V90 kombi. Modely S90 a V90 tak uspeli podľa skúšobného cyklu pre rok 2017 a dosiahli plný počet 5 hviezdičiek.

Veľkou mierou k 5hviezdičkovému ohodnoteniu prispela vysoká úroveň štandardného bezpečnostného vybavenia nových vozidiel. Volvo je prvou automobilkou, ktorá dostala plný počet šesť bodov za systém autonómneho núdzového brzdenia s detekciou chodcov.

Vozidlo bolo vybavené aktívnou kapotou, systémami autonómneho brzdenia pre nízke rýchlosti v mestskej premávke i vysoké rýchlosti mimo mesta, pri ktorých automobil v testoch vždy dokázal zabrániť zrážke. Ďalšou výbavou bol obmedzovač rýchlosti a systém upozorňujúci na opustenie jazdného pruhu, ktorý nielen varuje, ale robí aj malé korekcie smeru jazdy.

Bezpečnostnú výbavu dopĺňali trojbodové bezpečnostné pásy s predpínačom a obmedzovačom napínacej sily, čelné, bočné a hlavové airbagy a pre vodiča kolenný airbag. Ďalšie prvky výbavy boli signalizácia pripomínania nezapnutých bezpečnostných pásov pre všetky sedadlá. Pre ochranu detí zasa integrovaná autosedačka Volvo.

"Bezpečnosť bola vždy hlavnou prioritou spoločnosti Volvo Cars. Päťhviezdičkové hodnotenie modelov S90 a V90 a maximálny počet bodov, ktoré získali v testoch AEB, zdôrazňujú naše odhodlanie prinášať bezpečný zážitok z jazdy v našich vozidlách," povedal Malin Ekholm, riaditeľ bezpečnostného strediska Volvo Car spoločnosti Volvo.

1 Volvo S90 2 Volvo S90 3 Volvo S90
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Land-cruise
Podľa amerického portálu iSeeCars.com je Toyota Land Cruiser najspoľahlivejším autom na americkom trhu. Portál analyzoval z hľadiska životnosti 15,8 milióna jazdených áut. Ukázalo sa, že Toyota Land Cruiser poskytuje najväčšiu záruku, že auto prekoná minimálne 320 000 km. Toľko malo na tachometri až 15,7 % jazdených áut tohto modelu. Druhé miesto patrí modelu Sequoia (9,2 %), čo je terénne vozidlo väčšie ako je Land Cruiser postavené na platforme pick-upu Tundra. Prvé miesto má Toyota aj medzi všetkými preverovanými značkami. Na druhom mieste medzi značkami je Honda s podielom 1,6 %. Na ďalších sú americké GMC, Chevrolet a Ford. Land Cruiser navrhli tak, aby vydržal najmenej 25 rokov.
Šikyňa-Holandsko
Po úvodných pretekoch seriálu majstrovstiev sveta v motokrose v Anglicku sa pretekári so svojimi tímami presunuli do holandského Valkenswaardu, dejiska druhého podujatia majstrovstiev sveta. Jediný slovenský jazdec Richard Šikyňa z MX Slovakia v Holandsku nebodoval. Zdravotný stav, ku ktorým sa v druhej jazde pridali aj technické problémy, mu neumožnili dokončiť ani jedny nedeľňajšie preteky a tak sa z Holandska vracia bez bodového zisku. V hodnotení seriálu klesol z priebežného 19. na 27. miesto. V najbližších dňoch bude najdôležitejšie, aby sa Richard Šikyňa vyliečil a stihol sa pripraviť na ďalšie preteky v Argentíne, ktoré budú už o dva týždne.
BMW-kopie
Značke BMW udelili slovenskí spotrebitelia a komisia expertov Brand Council z programu Slovak Superbrands cenu Slovak Superbrands Award 2020. Automobilka tak potvrdila, že patrí do skupine elitných značiek. Ocenenie je potvrdením kvality a uistením priaznivcov a zákazníkov značky pri ich nákupných rozhodnutiach. Program Superbrands vznikol pred viac ako dvadsiatimi rokmi vo Veľkej Británii. Marketingoví a komunikační odborníci si stanovili dva ciele: uviesť do pozornosti mimoriadne silné značky a prezentovať ich ďalším spoločnostiam, ktoré by sa rady rozvíjali a učili. Odvtedy získal program celosvetové uznanie a dnes je Superbrands uznávaný ako rešpektované ocenenie v 90. krajinách na piatich kontinentoch. Komisia Brand Council ma pri udeľovaní cien kľúčovú úlohu, preto sa jej členmi môžu stať len poprední, vysoko uznávaní experti.