Škoda Superb aj ako dobrodružný Scout

Piatok, 06 marec 2020

Škoda Superb v modernizovanej podobe prišiel v minulom roku v máji a zaujímavou verziou vlajkovej lode českej automobilky sa neskôr objavil aj variant Scout. V tomto prípade je Scout vždy s pohonom všetkých štyroch kolies a výhradne v karosárskom vyhotovení kombi. Tak to má Škoda aj vo svojom nižšom modelovom rade Octavia. Superb ako Scout okrem iného znamená, že svetlá výška je väčšia o 15 milimetrov a má ochranné plasty na bokoch a vpredu i vzadu. Z pohonných jednotiek ponúka dobrodružný Superb Scout dve svoje špičkové pohonné jednotky. Turbodiesel 2,0 TDI s výkonom 190 koní (140 kW) a najvyšší krútiaci moment 400 Nm a benzínový 2,0 TSI silný 272 koní (200 kW) a krútiaci moment 350 Nm. Oba tieto varianty sa spájajú so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG.

Superb-Scout(jGold)
Pridať komentár
Bleskovky
Toyota-C-HR
Francúzska vláda si dala za cieľ programom nazvaným Prime à la conversion podporiť výmenu staršieho a menej ekologického automobilu za model s nižšími emisiami. Program sa vzťahuje na elektromobily a plug-in hybridy, ako aj na hybridy, ktoré nie sú nabíjané zo zásuvky, na ktoré je dotácia vyššia. Výška bonusu je 3000 eur na spaľovacie alebo hybridné auto s emisiami CO2 nižšími ako 137 g/km a 5000 eur na elektromobil alebo plug-in hybrid. Nastaveným podmienkam štátnej subvencie vyhovuje až 98 % áut japonskej značky Toyota. Dotáciu na zošrotovanie starého auta možno získať pri kúpe nového aj jazdeného vozidla.
Kona-Electric
Hyundai Kona Electric prekročil ku koncu júna tohto roku hranicu stotisíc predaných kusov tohto elektrického modelu. Predajný úspech kompaktného elektrického SUV podčiarkujú aj mnohé významné ocenenia, ktoré Kona EV od uvedenia na trh v roku 2018 získal. Kórejská automobilka plánuje do roku 2025 predávať ročne 560 000 elektrických modelov a zužitkovať tak globálny úspech modelu Kona Electric.
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.