EDITORIÁL Igor Matovič pred dilemou ako odísť

Štvrtok, 25 marec 2021

Aj keď Igor Matovič myslel pravdepodobne na všetky možnosti ako odísť s akou-takou poctou z postu predsedu vlády, na jednu zatiaľ neprišiel. Možno preto, že už pred ním túto cestu použil jeho predchodca Róbert Fico?

Bývalý premiér po ulicou vynútenom sa odstúpení z postu predsedu slovenskej vlády posadil do kreslá šéfa svojej politickej strany a odtiaľ cez svojho nástupcu riadil štát, akoby on bol naďalej premiérom. Jeho ego tým nijako neutrpelo, aspoň nie v jeho očiach, či v očiach fanúšikov a prívržencov jeho strany.

Možnosť presunúť sa na šéfovskú stranícku stoličku Igor Matovič zatiaľ buď nevidí, alebo o nej neuvažuje, keďže jeho myseľ mu naplno zaberá problém ako dostať z politického ihriska soka Richarda Sulíka.

Ak by Matovič vymenil premiérskej kreslo za stranícke, tak ako Fico, možno by zažehnal vládnu a koaličnú krízu. To však len v prípade, ak by sa exminister Sulík posadil tiež do kresla šéfa strany. Dvaja kohúti by potom už kikiríkali na dvoch rôznych dvoroch, aj keď oddelených len drôteným pletivom.

Ak by si teda obaja rozhnevaní muži, Matovič i Sulík, sadli na svoje stranícke stoličky, bublina na politickej scéne by mohla spľasnúť. Krajine by sa potom v tejto pandemickej situácii lepšie dýchalo, vláda by mala nových ministrov a Slovensku by sa uľavilo.

Príjemné čítanie, aj keď tieto riadky sa od našich bežných tematicky odkláňajú.

Ján Goldberger,šéfredaktor

igor-matovic
Pridať komentár
Bleskovky
VW-Slovakia
Volkswagen Slovakia avizuje v tejto náročnej koronavírusovej situácii sto voľných pracovných miest. Nových zamestnancov hľadá na montážne linky vozidiel pre svoj výrobný závod v Devínskej Novej Vsi. Dopyt po nových zamestnancoch súvisí s dynamickým vývojom výrobného plánu, ktorý je podmienený aktuálnym nárastom dopytu nových automobilov na svetových trhoch. Volkswagen Slovakia tak potvrdzuje pozíciu podniku ako stabilného a spoľahlivého zamestnávateľa, v ktorom vyše 40 % zamestnancov pracuje nepretržite viac ako 10 rokov. V horizonte najbližších rokov očakáva podnik v súvislosti s príchodom nových generácií modelov Volkswagen Passat a Škoda Superb vytvorenie ďalších približne dvetisíc nových pracovných miest.
1-Eli-Tomac
Pneumatiky Dunlop Geomax MX53 pre motokros dostali ocenenie Výrobok roka 2020. Po rozsiahlom testovaní je to výraz uznania za ich úžitkové vlastností a dlhú životnosť. Testy organizoval špecializovaný Cross Magazin. Ocenenie sa motokrosovým pneumatikám dostalo za vlastnosti na stredne tvrdom až tvrdom teréne a za životnosť, ktorú preukázali v testoch. Dunlop Geomax MX53 nielen že predstavujú pokrok v porovnaní s predchádzajúcou generáciou Geomax MX52, ale sú kompromis medzi úžitkovými vlastnosťami a dlhou životnosťou. Pneumatikám Dunlop Geomax dôverujú poprední motocykloví výrobcovia, ktorí ich používajú na prvotnú výbavu svojich motocyklov, ale aj víťazní jazdci a tímy z majstrovstiev sveta v motokrose MXGP a Monster Energy Supercross.
Enyaq-iV
V rozvoji eMobility urobila česká automobilka Škoda na Slovensku ďalší krok, keď po predstavení svojich plug-in hybridných modelov Superb iV, Octavia iV a plne elektrických modelov Citigo iV a Enyaq iV dáva do predaja aj domáce nabíjacie stanice, tzv. wallboxy. Sú dostupné v troch variantoch s maximálnou rýchlosťou nabíjania 11 kW/h a možno ich kúpiť v sieti autorizovaných predajcov značky Škoda. Súčasne automobilka pripravuje riešenie nazvané MyŠkoda Powerpass, vďaka ktorému bude možné nabíjať elektromobil kdekoľvek v Európe s čipovou kartou. Na Slovensku bude dostupná po príchode modelu Enyaq iV. Automobilka vybuduje tiež vlastné nabíjacie stanice v sieti autorizovaných predajcov a chce dať druhý život použitým batériám z elektromobilov.