EDITORIÁL Má premiér právo žiadať od prezidenta milión eur

Piatok, 17 november 2017

Premiér Fico vystavil prezidentovi Kiskovi účet jeden milión eur za to, že na cestu z Bratislavy na východ Slovenska, kde mu žije rodina, používal vládne lietadlo. Požiadavku vyslovil pred novinármi na konci jednej z tlačových konferencií, z ktorých potom zvyčajne rýchlo odíde, a tak novinári už nemajú možnosť klásť mu otázky.

V živote to chodí tak, že ak sa chceme prepraviť z miesta A do miesta B, môžeme to urobiť pešo, použiť bicykel, auto, vlak, autobus, prípadne lietadlo. Prezident cestovával spočiatku svojho úradovania v prezidentskom paláci z Bratislavy za rodinou do Popradu zväčša autom. Samozrejme, ako prezident, s pridelenou ochrankou.

Potom prišiel návrh ministra vnútra Kaliňáka, ktorý prezidentovi ponúkol, aby na cesty za rodinou použil štátnu letku, pretože, vraj, lietadlá majú nalietaných málo hodín, takže z tohto dôvodu lietajú často prázdne. Prezident prijal ponuku ministra tak, že je dobre mienená a začal cestovať do Popradu vládnym lietadlom.

Jedného dňa však minister vystúpil v parlamente so správou o prezidentových letoch. Informoval, že prezident využil štátnu letku na súkromné účely 319 krát a nič neuhradil. To vraj stálo štát 789 tisíc eur a ak k tomu priráta aj lety z roku 2014, potom by išlo o sumu 955 tisíc eur, premiér však zaokrúhlil dlžnú sumu prezidenta na celý milión.

Pozrime sa však na prípad z praktického hľadiska. Ak si napríklad objednáme taxík, je samozrejmé, že za službu platíme. Dáme si doviezť nábytok, tiež zaplatíme. Ak použijeme lietadlo, kúpime si letenku. Ak nám však zastaví auto a jeho vodič nám ponúkne odvoz, na konci cesty sa mu poďakujeme a on nebude pýtať od nás peniaze.

Paralela: minister Kaliňák de facto pristavil prezidentovi lietadlo, ktoré potom poskytlo službu hlave štátu. Prezident Kiska od ministra ani od štát túto službu nežiadal a ani si ju neobjednal. Ponúkol ju minister. Že by už na začiatku tejto kauzy išlo o diskreditáciu prezidenta vládou a poslancami najsilnejšej parlamentnej strany Smer?

Prezident - auto

Ján Goldberger, šéfredaktor

Pridať komentár
Bleskovky
Land-cruise
Podľa amerického portálu iSeeCars.com je Toyota Land Cruiser najspoľahlivejším autom na americkom trhu. Portál analyzoval z hľadiska životnosti 15,8 milióna jazdených áut. Ukázalo sa, že Toyota Land Cruiser poskytuje najväčšiu záruku, že auto prekoná minimálne 320 000 km. Toľko malo na tachometri až 15,7 % jazdených áut tohto modelu. Druhé miesto patrí modelu Sequoia (9,2 %), čo je terénne vozidlo väčšie ako je Land Cruiser postavené na platforme pick-upu Tundra. Prvé miesto má Toyota aj medzi všetkými preverovanými značkami. Na druhom mieste medzi značkami je Honda s podielom 1,6 %. Na ďalších sú americké GMC, Chevrolet a Ford. Land Cruiser navrhli tak, aby vydržal najmenej 25 rokov.
Šikyňa-Holandsko
Po úvodných pretekoch seriálu majstrovstiev sveta v motokrose v Anglicku sa pretekári so svojimi tímami presunuli do holandského Valkenswaardu, dejiska druhého podujatia majstrovstiev sveta. Jediný slovenský jazdec Richard Šikyňa z MX Slovakia v Holandsku nebodoval. Zdravotný stav, ku ktorým sa v druhej jazde pridali aj technické problémy, mu neumožnili dokončiť ani jedny nedeľňajšie preteky a tak sa z Holandska vracia bez bodového zisku. V hodnotení seriálu klesol z priebežného 19. na 27. miesto. V najbližších dňoch bude najdôležitejšie, aby sa Richard Šikyňa vyliečil a stihol sa pripraviť na ďalšie preteky v Argentíne, ktoré budú už o dva týždne.
BMW-kopie
Značke BMW udelili slovenskí spotrebitelia a komisia expertov Brand Council z programu Slovak Superbrands cenu Slovak Superbrands Award 2020. Automobilka tak potvrdila, že patrí do skupine elitných značiek. Ocenenie je potvrdením kvality a uistením priaznivcov a zákazníkov značky pri ich nákupných rozhodnutiach. Program Superbrands vznikol pred viac ako dvadsiatimi rokmi vo Veľkej Británii. Marketingoví a komunikační odborníci si stanovili dva ciele: uviesť do pozornosti mimoriadne silné značky a prezentovať ich ďalším spoločnostiam, ktoré by sa rady rozvíjali a učili. Odvtedy získal program celosvetové uznanie a dnes je Superbrands uznávaný ako rešpektované ocenenie v 90. krajinách na piatich kontinentoch. Komisia Brand Council ma pri udeľovaní cien kľúčovú úlohu, preto sa jej členmi môžu stať len poprední, vysoko uznávaní experti.