Po dráme v Brazílii vyhral Verstappen, Ferrari kolidovali a vypadli

Pondelok, 18 november 2019

Preteky Veľkej ceny formuly 1 mali dramatický záver so šťastným koncom pre Red Bull a Verstappena, ktotý vyhral pred Gaslym z "juniorského" Toro Rosso a Hamiltonom z tímu Mercedes. Oba monoposty Ferrari štyri kolá pred koncom pretekov po vzájomnej kolízii z pretekov odstúpili.

Leclerc
Leclercovo Ferrari s defektom pneumatiky a odtrhnutým závesom pravého predného kolesa po kolízii s druhým monopostom Ferrari v sedle s Vettelom

Po pretekoch športoví komisári rozdávali penalizačné sekundy, päť aj pre Hamiltona kvôli kolízii s Albonom. Ku cti Hamiltonovi slúži, že sa Britovi s Thajskou licenciou po pretekoch ospravedlnil. Po penalizácii klesol Hamilton na siedme miesto. Takto sa jeho sen o ďalšie víťazstvo rozplynul.

Vettel po druhom mieste z kvalifikácie prestal veriť o víťazstvo v Brazílii po tom, ako sa štyri kolá pred koncom pretekov dostal pred neho Leclerc (do pretekov štartoval až z desiateho miesta kvôli výmene motora) druhým Ferrari. Asi to Vettela poriadne naštvalo a začal sa medzi nimi boj kto z koho, prípadne boj o pódium. Bola však z toho kolízia a odstúpenie oboch Ferrari z pretekov.

Reálne šance na víťazstvo v Brazílii mal Hamiltom, nebyť hrubej chyby tímu krátko pred koncom pretekov, keď ho povolali na výmenu kolies. Predtým, ako Hamilton pri safety care po odstúpení Bottasa (porucha motora) zašiel do boxov, mal jedinečnú šancu na víťazstvo. Viedol pred Verstappenom, Vettelom, Albonom, Leclercom a Gaslym. O nádej na víťazstvo prišiel po reštarte, keď klesol na štvrtú priečku a Verstappen sa dostal do vedenia.

Hamilton potom v snahe dostať sa dopredu doslova zostrelil z druhého miesta Albona, pričom si síce poškodil predné krídlo, ale mohol ďalej jazdiť. Potom sa začal súboj jazdcov Ferrari , ktorý sa skončil fiaskom a vypadnutím oboch talianskych monopostov.

Verstappen si išiel za víťazstvom, druhý v cieli bol Francúz Gasly na Toro Rosso, ktorý štartoval z posledného miesta. Tretí skončil Hamilton, ale po penalizácii päť sekúnd sa prepadol na siedme mieste, takže tretie miesto pripadlo Carlosovi Sainzovi. Pre Španiela je to prvé pódiové umiestnenie v kariére F1.

Štvrtý bol Fín Räikkönen, piaty Talian Giovinazzi (obaja Alfa Romeo) a šiesty aj po päťsekundovej penalizácii Austrálčan Ricciardo. Albon (Thaj./Red Bull) ktorému po kolízii vyfúkol druhé miesto Hamilton, skončil až štrnásty.

Posledné preteky seriálu sa pôjdu 1. decembra v Abu Dabí.

Výsledky Veľkej ceny Brazílie

1. Max Verstappen (Hol./Red Bull) 1:33:14,678 hod
2. Pierre Gasly (Franc./Toro Rosso) + 6,077 s
3. Carlos Sainz (Špan./McLaren) + 8,896
4. Kimi Räikkönen (Fín./Alfa Romeo) + 9,452
5. Antonio Giovinazzi (Tal./Alfa Romeo) + 10,201
6. Daniel Ricciardo (Austr./Renault) + 10,541
7. Lewis Hamilton (V. Brit/Mercedes) + 11,139
8. Lando Norris (V. Brit./McLaren) + 11,204
9. Sergio Perez (Mex./Force India) + 11,529
10. Daniil Kvjat (Rus./Toro Rosso) + 11,931

Priebežné poradie jazdcov

1. Lewis Hamilton 396 bodov
2. Valtteri Bottas (Fín./ Mercedes 314
3. Max Verstappen 260
4. Charles Leclerc (Mon./Ferrari) 249
5. Sebastian Vettel (Nem./Ferrari) 230
6. Pierre Gasly 95
7. Carlos Sainz 95
8. Alexander Albon (Thaj./Red Bull) 84
9. Daniel Ricciardo 54
10.Sergio Perez (Mex./X Point) 46

Autor: J. Goldberger
Foto: formula1.com
Pridať komentár
Bleskovky
Lexus-NX
Lexus doteraz predal viac ako jeden a pol milióna luxusných hybridov, ale v jeho ponuke nebol s plug-in hybridnou technológiou (PHEV). To sa má už onedlho zmeniť. Mohol by vzniknúť na báze Lexusu NX, prípadne novej Toyoty RAV4. Podľa generálneho riaditeľa austrálskej divízie Lexusu Scotta Thompsona má Lexus pripravenú dobrú informácií o modeli PHEV. Prvý plug-in hybrid so značkou Lexus by mohol prísť okolo roku 2021 a mohol by ním byť Lexus NX. Tento model ako SUV strednej veľkosti uviedla japonská značka v roku 2014. Auto je do istej miery spríbuznené s Toyotou RAV4 predchádzajúcej generácie. Podoba spočíva v rozmeroch a podobnom dizajne, ako aj systéme pohonu. Nový Lexus NX bude pravdepodobne profitovať z osvedčenej architektúry TNGA podobnej ako má nová Toyota RAV4. To otvorí cestu, aby sa plug-in hybridný systém dostal aj pod kapotu nového NX.
1-Seat-eScooter-concept
Seat bude prvým európskym automobilovým výrobcom, ktorý rozbehne výrobu vlastného elektrického skútra s parametrami motocykla s objemom motora 125 cm3. Koncept Seat eScooter mal oficiálnu premiéru 19. novembra na veľtrhu Smart City Expo World Congress v Barcelone. Bude prvým elektrickým skútrom vyrábaným európskym automobilovým výrobcom. Jeho predaj sa rozbehne v roku 2020 zákazníkom a spoločnostiam, ktoré poskytujú zdieľanie dopravných prostriedkov. Seat už dávnejšie oznámil, že preberá rolu lídra stratégie mikromobility v rámci koncernu Volkswagen. Tá zahŕňa štúdiu mestského vozidla Minimó, čo je štvorkolesové dvojmiestne vozidlo kombinujúce najvýhodnejšie prvky automobilu a motocykla. Súčasťou stratégie je aj elektrická kolobežka eXS Kickscooter powered by Segway, ktorú Seat predstavil v roku 2018 a ktorá sa už bežne predáva.
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.