Premiérovú F1 v Rusku vyhral Hamilton

Pondelok, 13 október 2014

Prémiovú Veľkú cenu Ruska formuly 1 na okruhu v Soči vyhral britský pilot Lewis Hamilton pred Nemcom Nicom Rosbergom a Fínom Valtteri Botasom. K doterajším ôsmim tohtoročným víťazstvám pridal jazdec Mercedesu teraz v Rusku ďalšie a v boji o svetový titul má pred svojim najväčším konkurentom a tímovým partnerom Rosbergom tri podujatia pred záverom seriálu náskok 17 bodov.

1 Štart VC Ruska
Hamilton a Rosberg krátko po štarte, krátko na to sa Rosberg dostal na prvé miesto

Hamiltom vyhral v Soči aj kvalifikáciu a urobil tak prvý krok k ďalšiemu víťazstvu. To nehralo do karát Rosbergovi, ktorý od VC Nemecka 20. júla nevyhral žiadnu veľkú cenu a Hamilton štyri posledné. Aj keď horúce ovzdušie medzi Hamiltonom a Rosbergom sa medzičasom navonok schladilo, v oboch jazdcoch to vrie. Pokojnejší zostáva zatiaľ Hamilton, hlavne preto, že v šampionáte vedie a najmä že vyhráva. V Soči vyhral suverénne a s veľkým prehľadom a upevnil si pozíciu lídra seriálu.

To bol tiež dôvod, prečo sa Rosberg hneď po štarte rozhodol k ostrému útoku na pozíciu Hamiltona, ktorý štartoval z prvého miesta a Rosberg z druhého. Ale už v druhej zákrute zle odhadol brzdný bod, "prebrzdil" predné pneumatiky, ktoré mu potom spôsobovali vibrácie predných kolies. Musel preto už na konci tohto kola do boxu na výmenu pneumatík a prepadol sa z prvého miesta na posledné dvadsiate prvé. Tím Marusia nastúpil totiž na preteky len s jedným monopostom, čo bol prejav úcty k Julesovi Bianchimu, ktorý mal pred týždňom v Japonsku strašidelnú haváriu a odvtedy v japonskej nemocnici bojuje o život.

Netrpezlivý a unáhlený Rosberg bol tak už v úvode pretekov odsúdený na neúspech. Bolo však pre neho obrovským šťastím, že okruh v Soči bol milosrdný k pneumatikám a on už so stredne tvrdou sadou pneumatík z druhého kola vydržal až do cieľa. V stíhacej jazde však stratil veľa času predbiehaním slabších a pomalších jazdcov. V cieli bom nakoniec druhý za Hamiltonom, na ktorého stratil len trinásť a pol sekundy. Fín Botas bol posledným z prebiehaných jazdcov, ale aj s ním si Rosberg hravo poradil – už v 31. kole z celkových 53. Botas tak získal pre seba a stajňu Williams ďalšie pódiové umiestnenie za tretie miesto. Spolu ich už má päť, z toho dve druhé a tri tretie.

2 Rosberg - Hamilton
Rosberg začal v druhej zákrute po štarte neskoro brzdiť, zadymilo sa mu spod kolies, vyšiel zo zákruty, skrátil si trať a tak musel Hamiltona znovu pustiť pred seba

Štvrtý alebo najhoršie piaty mohol byť Alonso, nebyť mechanikmi zbabranej výmeny kolies v 20. kole pretekov. Predok jeho auta spustil mechanik na plochu boxu skôr ako ďalší dvaja nesadili kolesá. Toto zdržanie odsunulo Alonsa o pár miest dozadu, stratu do cieľa už nedohnal a v cieli bol až šiesty. Aj keď Alonso tlačí na pílu ako sa dá, viac z monopostu z Maranella nedokáže dostať. Ešte horšie je na tom druhý jazdec Ferrari Kimi Räikkönen, ktorý na rozdiel od Alonsa má v každých pretekoch problém dostať sa do prvej desiatky.

O suverenite mercedesov vo formule 1 svedčí aj skutočnosť, že po Soči patrí nemeckej značke v predstihu víťazstvo v Pohári konštruktérov, keďže náskok 223 bodov pred druhým Red Bullom sa už nedá dohnať. Prekvapujúco tretí je Williams a až na štvrtom mieste Ferrari. Piaty je McLaren, ktorého jazdci Brit Button i Dán Magnussen dosahujú veľmi dobré výsledky a aj teraz v Rusku sa umiestnili na štvrtom a piatom mieste.

Seriál formuly 1 bude pokračovať pretekmi na americkom kontinente 2. novembra Veľkou cenou USA v Austine.

Výsledky Veľkej ceny Ruska

1. Lewis HamiltonV. Brit./Mercedes1:31:50,744 hod
2. Nico RosbergNem./Mercedes+13,657 s
3. Valtteri BottasFín./Williams+17,425
4. Jenson ButtonV. Brit./McLaren+30,234
5. Kevin MagnussenDán./McLaren+53,616
6. Fernando AlonsoŠpan./Ferrari+1:00,016 min
7. Daniel RicciardoAustr./Red Bull+1,01,8
8. Sebastian VettelNem./Red Bull+1:06,6
9. Kimi RäikkönenFín./Ferrari+1:18,8
10. Sergio PerezMex./Force India+1:20,0
11. Felipe MassaBraz./Williams+1:20,8
12. Nico HulkenbergNem./Force India+1:21,3

Priebežné poradie jazdcov (po 16 z 19 podujatí)

1. Lewis Hamilton291 bodov
2. Nico Rosberg274
3. Daniel Ricciardo199
4. Valtteri Bottas145
5. Sebastian Vettel143
6. Fernando Alonso141
7. Jenson Button94
8. Nico Hulkenberg76
9. Felipe Massa71
10. Kevin Magnussen49
11. Sergio Perez47
12. Kimi Raikkonen47

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Mercedes565 bodov
2. Red Bull342
3. Williams216
4. Ferrari188
5. McLaren143
6. Force India123
7. Toro Rosso29
8. Lotus8
9. Marussia2
10. Caterham0
11. Sauber0

Autor: J. Goldberger
Foto: formula1
Pridať komentár
Bleskovky
1-EcoTank
Ak ste doteraz napĺňali nádržku ostrekovača svojho auta z plastových fľaší či bandasiek, odteraz sa to môže zmeniť. Zmenu prináša slovenský ekologický vynález EcoTank. Stáva sa v Európe čoraz viac dostupným riešením tankovania kvapaliny do ostrekovačov. Vďaka jeho používaniu na sieťach čerpacích staníc v Európe sa odľahčilo životné prostredie o viac ako 80 ton plastového odpadu. Praktickú a zároveň ekologickú službu môžu využívať vodiči na viac ako 400 inštalovaných stojanoch až v desiatich krajinách Európy a v priebehu najbližších mesiacov pribudnú tri ďalšie trhy. Víziou spoločnosti EcoTank pre tento rok je počet nainštalovaných zariadení viac ako zdvojnásobiť.
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.