Veľká cena Austrálie otvorila sezónu F1

Pondelok, 18 marec 2019

Valteri Bottas víťazstvom na Veľkej cene Austrálie otvoril novú sezónu formuly 1. Z druhej pozície na štarte vydareným štartom prekvapil víťaza kvalifikácie a tímového partnera z mercedesu Lewisa Hamiltova a vedenie v pretekoch si udržal až do cieľa.

1 Ricciardo - Renault
Austrálčan čan Daniel Ricciardo po poškodení predného krídla preteky nedokončil

Druhý v cieli bol Hamilton a tretí Holanďan Verstappen z tímu Red Bull, ktorý štartoval s motorom Honda, ktorý stajňa Red Bull vymenila za doterajší Renault. Vettel s Ferrari síce odštartoval ako tretí, ale Verstappen sa lepšou taktikou tímu pri pit stopoch dostal pred neho.

Druhý pilot Ferrari, francúzsky nováčik Leclerc, ktorý v novej sezóne nahradil Fína Räikkonena, predbehol pravdepodobne bez súhlasu tímu Vettela, potom si však miesta vymenili a Francúz bol v cieli piaty.

V úvode pretekov doplatil na poštartovú tlačenicu Austrálčan Ricciardo, už v novom tíme Ranault, keď sa dostal na trávnik mimo trať a poškodil si predné krídlo. Zabočil do boxov, kde mu ho vymenili, ale neskôr z pretekov odstúpil. Lepšie si viedol jeho tímový partner Nemec Hülkenberg, keď skončil siedmy za Magnussenom z amerického tímu Haas.

Kimi Räikkonen po odchode z Ferrari je v novom tíme i monoposte Alfa Romeo. V cieli bol ôsmy, čo na začiatok je určite pekný úspech. To ešte mal smolu, keď po probléme s brzdami musel neplánovane do boxov.

Deviate a desiate miesto v cieli obsadili Lance Stroll (Racing Point ) a Daniil Kvyat (Toro Rosso), obaja s mankom jedného kola.

Výsledky VC Austrálie

1. Valtteri BottasMercedes1:25.27.325 hod
2. Lewis HamiltonMercedes+20.886 s
3. Max VerstappenRed Bull+22.520
4. Sebastian VettelFerrari+57.109
5. Charles LeclercFerrari+58.230
6. Kevin MagnussenHaas+1:27.156 min
7. Nico HülkenbergRenault-1 kolo
8. Kimi RäikkönenAlfa Romeo-1 kolo
9. Lance StrollRacing Point-1 kolo
10. Daniil KvyatToro Rosso-1 kolo

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Land-cruise
Podľa amerického portálu iSeeCars.com je Toyota Land Cruiser najspoľahlivejším autom na americkom trhu. Portál analyzoval z hľadiska životnosti 15,8 milióna jazdených áut. Ukázalo sa, že Toyota Land Cruiser poskytuje najväčšiu záruku, že auto prekoná minimálne 320 000 km. Toľko malo na tachometri až 15,7 % jazdených áut tohto modelu. Druhé miesto patrí modelu Sequoia (9,2 %), čo je terénne vozidlo väčšie ako je Land Cruiser postavené na platforme pick-upu Tundra. Prvé miesto má Toyota aj medzi všetkými preverovanými značkami. Na druhom mieste medzi značkami je Honda s podielom 1,6 %. Na ďalších sú americké GMC, Chevrolet a Ford. Land Cruiser navrhli tak, aby vydržal najmenej 25 rokov.
Šikyňa-Holandsko
Po úvodných pretekoch seriálu majstrovstiev sveta v motokrose v Anglicku sa pretekári so svojimi tímami presunuli do holandského Valkenswaardu, dejiska druhého podujatia majstrovstiev sveta. Jediný slovenský jazdec Richard Šikyňa z MX Slovakia v Holandsku nebodoval. Zdravotný stav, ku ktorým sa v druhej jazde pridali aj technické problémy, mu neumožnili dokončiť ani jedny nedeľňajšie preteky a tak sa z Holandska vracia bez bodového zisku. V hodnotení seriálu klesol z priebežného 19. na 27. miesto. V najbližších dňoch bude najdôležitejšie, aby sa Richard Šikyňa vyliečil a stihol sa pripraviť na ďalšie preteky v Argentíne, ktoré budú už o dva týždne.
BMW-kopie
Značke BMW udelili slovenskí spotrebitelia a komisia expertov Brand Council z programu Slovak Superbrands cenu Slovak Superbrands Award 2020. Automobilka tak potvrdila, že patrí do skupine elitných značiek. Ocenenie je potvrdením kvality a uistením priaznivcov a zákazníkov značky pri ich nákupných rozhodnutiach. Program Superbrands vznikol pred viac ako dvadsiatimi rokmi vo Veľkej Británii. Marketingoví a komunikační odborníci si stanovili dva ciele: uviesť do pozornosti mimoriadne silné značky a prezentovať ich ďalším spoločnostiam, ktoré by sa rady rozvíjali a učili. Odvtedy získal program celosvetové uznanie a dnes je Superbrands uznávaný ako rešpektované ocenenie v 90. krajinách na piatich kontinentoch. Komisia Brand Council ma pri udeľovaní cien kľúčovú úlohu, preto sa jej členmi môžu stať len poprední, vysoko uznávaní experti.