Lexus LX ako obrie SUV

Utorok, 07 apríl 2020

Lexus má v v pláne presadiť sa aj na trhu s veľkými luxusnými SUV. Pomôcť by mohla prichádzajúca generácia modelu LX, ktorá bude ešte komfortnejšia ako súčasné modely, má konkurovať autám najdrahších výrobcov a pod kapotou by mala pracovať výkonná hybridná jednotka.

1-lexus-lx
Lexus LX tretej generácia. Dočká sa premeny na ešte luxusnejší a väčší model SUV?

Lexus LX sa má výrazne líšiť od aktuálneho modelu. Bude luxusnejší, s hybridným pohonom a motorom V6 twin-turbo. Podobnú pohonnú jednotku majú v súčasnosti modely Lexusu LC 500h a LS 500h. Druhý z uvedenývh modelov má aj pohon 4x4 a dosahuje celkový výkon 359 koní. Lexus by mohol práve takýto motor úspešne použiť v novej verzii LX. Auto má byť dostupné aj s dieselovým motorom.

Nový LX má debutovať v roku 2022 a má namierené k luxusnému Bentley Bentayga. Ten je typickým moderným SUV so samonosnou karosériou. Lexus LX bol vždy založený na klasickom rebrinovom ráme známom z plnokrvých terénnych áut. Bude aj ďalšia verzia modelu LX na takomto riešení? A bude Lexus LX naďalej konštrukčne spríbuznený s Toyotou Land Cruiser? Tá sa má dočkať nástupcu ešte v tomto roku a poháňať ju bude hybridná jednotka V6.

Nové SUV značky Lexus, by malo konkurovať aj modelu Lamborghini Urus. Na jeho vývoji, označenom LF, sa oficiálne pracuje. Mal by byť založený na koncepte LF-1 Limitless a jeho srdcom by mohol byť motor V8 twin-turbo.

Teraz ešte nie je známe, či sa ponuka Japoncov rozšíri v budúcnosti o ďalšie vozidlo s väčšou svetlou výškou, alebo či takýto vzhľad získa práve nástupca aktuálneho Lexusu LX. Za zmienku stojí, že v októbri 2019 značka zaregistrovala na japonskom patentovom úrade označenie LX 600. Môže to znamenať, že Lexus pripravuje veľké a silné SUV.

Lexus LX tretej generácie, dlhý päť metrov, je najväčším SUV japonskej značky. Veľkej popularite sa teší v USA a Rusku (v Európe sa predáva v Poľsku). Je vybavený motorom V8 s impozantným objemom 5,7 litra s výkonom 367 koní v kombinácii s osemstupňovým automatom a pohonom všetkých kolies. Štandardom je štvorzónová klimatizácia, HUD displej, 19-reproduktorový audiosystém Mark Levinson a displej s veľkosťou 12 palcov.

Karoséria Lexusu LX meria 5 metrov a model je najväčším SUV japonskej značky. Ak by Lexus zaradil do ponuky ešte väčšie vozidlo, mohol by získať ďalších klientov a nepochybne úspešné by bolo mohutné luxusné SUV pre sedem osôb. Na americkom trhu by tak nový obrý Lexus konkuroval modelom ako Cadillac Escalade či Lincoln Navigator, ktoré merajú viac ako 5,3 m. Takže je možné, že aj Lexus LX dorastie do takýchto rozmerov.

1-lexus-lx 2-lexus-lx
Autor: J. Goldberger
Foto: Lexus
Pridať komentár
Bleskovky
Toyota-C-HR
Francúzska vláda si dala za cieľ programom nazvaným Prime à la conversion podporiť výmenu staršieho a menej ekologického automobilu za model s nižšími emisiami. Program sa vzťahuje na elektromobily a plug-in hybridy, ako aj na hybridy, ktoré nie sú nabíjané zo zásuvky, na ktoré je dotácia vyššia. Výška bonusu je 3000 eur na spaľovacie alebo hybridné auto s emisiami CO2 nižšími ako 137 g/km a 5000 eur na elektromobil alebo plug-in hybrid. Nastaveným podmienkam štátnej subvencie vyhovuje až 98 % áut japonskej značky Toyota. Dotáciu na zošrotovanie starého auta možno získať pri kúpe nového aj jazdeného vozidla.
Kona-Electric
Hyundai Kona Electric prekročil ku koncu júna tohto roku hranicu stotisíc predaných kusov tohto elektrického modelu. Predajný úspech kompaktného elektrického SUV podčiarkujú aj mnohé významné ocenenia, ktoré Kona EV od uvedenia na trh v roku 2018 získal. Kórejská automobilka plánuje do roku 2025 predávať ročne 560 000 elektrických modelov a zužitkovať tak globálny úspech modelu Kona Electric.
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.