Honda CB600F Hornet - naháč na každý deň

Piatok, 17 august 2007

Honda si modelom Hornet získala priazeň a popularitu u vyznávačov naháčov. Od roku 1998, odkedy sa Hornet vyrába, sa mohli presvedčiť o jeho výkonnosti i spoľahlivosti a aj to je dôvodom veľkej obľúbenosti tohto naháča. Teraz prišla Honda s novým Hornetom štvrtej generácie, ktorý má kompletne prepracovaný dizajn. Nový je motor, prevodovka i gravitačne odlievaný hliníkový rám Mono-Backbone, aj vďaka ktorému je motocykel teraz o nejaké to kilo ľahší, no najmä tuhší.

Honda CB600F Hornet Honda CB600F Hornet Honda CB600F Hornet

Japonský výrobca sa pohral najviac s vizážou a ovládateľnosťou nového Horneta. Po vzhľadových zmenách vyzerá teraz štíhlejší a agresívnejší. Na vzhľade mu pridala nová predná plynule reagujúca prevrátená teleskopická vidlica a 17palcové kolesá z ľahkých zliatin. Namiesto kruhového svetlometu má novú trojuholníkovú optiku a nový je aj prístrojový panel. V minulosti kritizovanú palivovú nádrž nahradila väčšia s objemom 19 litrov a elektrickým palivovým čerpadlom. Inak tvarované je aj sedadlo s novými prvkami držania, ktoré by malo byť teraz pre jazdca i spolujazdca pohodlnejšie. Pribudol tiež nad prístrojovým panelom neveľký ochranný štít, ktorý kryje prístrojovú dosku, ale aj usmerňuje prúdenie vzduchu pri jazde. K zmenenému vzhľadu prispieva aj nový predný blatník.

Honda CB600F Hornet Honda CB600F Hornet

Srdcom Hondy Hornet je kvapalinou chladený štvorvalec s valcami v rade. Karburátor nahradilo priame elektronicky riadené vstrekovanie paliva. Jeho 599 cm³ dáva najvyšší výkon 103 koní. Na jeho dosiahnutie sa musí roztočiť na 12 000 ot/min a na vozovku sa prenáša pomocou reťaze a šesťstupňovej prevodovky. Krotenie rýchlosti a výkonu majú na starosti kotúčové brzdy vpredu i vzadu, tie predné s dvoma kotúčami.

Honda CB600F Hornet Honda CB600F Hornet

Po všetkých vylepšeniach nový Hornet s kvalitnejším podvozkom, vďaka tomu aj vylepšeným jazdným vlastnostiam a zvýšenému výkonu motora, pôsobí športovejšie ako jeho predchodca a ani s konkurenciou vo svojej kategórii by nemal mať problémy. Vzhľadom na svoju univerzálnosť je použiteľný na každodenné jazdenie, ale aj na športové vyžitie na kľukatých okreskách, ale aj na pretekárskych okruhoch.

Honda CB600F Hornet

  • Rozmery: 2 090 x 740 x 1 095 mm
  • Rázvor/výška sedadla: 1 435 mm / 800 mm
  • Motor: 4taktový radový 4valec
  • Zdvihový objem: 599 cm3
  • Vŕtanie x zdvih: 65 x 42,5 mm
  • Kompresný pomer: 12,0:1
  • Počet ventilov/chladenie: 16/kvapalina
  • Výkon: 102 k pri 12 000 ot/min
  • Krútiaci moment: 63,5 Nm pri 10 500 ot/min
  • Sekundárny: prevod reťaz
  • Prevodovka: 6stupňová
  • Kolesá: 17" z ľahkej zliatiny
  • Pneumatiky vpredu/vzadu: 120/70 ZR17, 180/55 ZR17
  • Brzdy vpredu: 2x kotúčové, 296 mm
  • Brzdy vzadu: 1x kotúčové
  • Rám: priehradový
  • Predná vidlica: teleskopická so systémom HMAS
  • Zadná vidlica: hliníková kývna
  • Zadné odpruženie: systém Monoshock
  • Nádrž: 19 l
  • Priemer. spotreba: 6,8 l na 100 km
  • Hmotnosť: 173 kg
  • Cena: 259 900,- Sk (bez ABS)
  • Cena: 285 000,- Sk (s ABS)
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.