Marc Marquez po pádoch Rossiho a Lorenza majstrom sveta

Nedeľa, 16 október 2016

Španiel Marc Marquez vyhral Veľkú cenu Japonska, pätnáste preteky seriálu majstrovstiev sveta cestných motocyklov v triede MotoGP a tri podujatia pred skončením sezóny sa stal novým majstrom sveta v kráľovskej triede. Umožnili mu to jeho najväčší súperi Talian Valentino Rossi a Španiel Jorge Lorenzo, ktorí po pádoch vypadli. Za Marquezom druhý v cieli bol Talian Andrea Dovizioso a tretí Španiel Maverick Voňales.

Marc Marquez - Valentino Rossi
Takto naháňal Rossi Marqueza na VC Japonska na okruhu Motegi. Pádom v siedmom kole však Rossi stratil nádej na jubilejný desiaty titul a Marquez je tak už istým majstrom.

Dvadsaťtriročný Marc Marquez získal už svoj tretí titul majstra sveta v najsilnejšej triede MotoGP a po tituloch z tried do 125 cm³ a Moto2 ich už má päť. Rossi vo svojich 37 rokoch bojoval v tejto sezóne o svoj desiaty titul. Vinou štyroch nedokončených pretekov vrátane týchto z Japonska, ktoré sa jazdili na okruhu v Motegi a ktorý je vzdialený asi na tri hodiny jazdy autom severne od Tokia, jubilejný titul ani tento raz nezíska.

Najbližšie k zisku desiateho titulu majstra sveta bol Rossi v minuloročnej sezóne, ale vinou zvláštnych okolností v závere seriálu, keď ho stevardi na posledné preteky sezóny postavili po kontroverznom súboji v predchádzajúcich pretekoch s Marquezom na posledné miesto na štarte, ale aj akéhosi komplotu Španielov Marca Marqueza a Lorenza titul získal druhý menovaný.

Na japonskom okruhu v Motegi sa pre Rossiho črtal dobrý víkend. V sobotu vyhral kvalifikáciu a v nedeľňajších pretekoch mu na štarte patrila prvá pozícia. Štart pretekov však lepšie vyšiel Marquezovi i Lorenzovi, Rossi jazdil ako tretí až do pádu v siedmom kole, po ktorom sa vytratila aj posledná iskierka nádeje na titul. Akú takú nádej na titul mal ešte Lorenzo, tiež však iba do pádu štyri kolá pred koncom pretekov.

Preteky v Japonsku boli pre Lorenza tretie, ktoré nedokončil a rovnako ako Rossi stratil aj on i teoretickú nádej na titul. Po odstúpení Rossiho a Lorenza bol tak už istým majstrom sveta pre rok 2016 Marc Marquez, ktorý to hneď po pretekoch spolu so svojim tímom patrične oslávili.

V Japonsku neštartoval druhý jazdec tímu Repsol Honda a Marquezov tímový partner Španiel Dani Pedrosa, ktorý mal škaredý pád v piatok počas tréningu. Spôsobil si komplikovanú zlomeninu kľúčnej kosti, takže namiesto pretekov ho čakala ešte v Japonsku operácia. V tíme ho nahradil Japonec Hiroshi Aoyama, ktorý s továrenskou Hondou skončil v pretekoch na 15. mieste.

Preteky triedy Moto2 vyhral Švajčiar Lüthi (Kalex) pred Francúzom Zarcom a Talianom Morbidellim (všetci na strojoch Kalex). Priebežným lídrom je Zarco, druhý je Španiel Rins (Kalex) a tretí Lüthi.

Najslabšiu triedu Moto3 vyhral Talian Bastianini na Honde pred Juhoafričanom Binderom a tretí skončil Talian Bulega ( obaja na KTM). Vedie a istým majstrom sveta je Binder, priebežne druhý je Bastianini a tretí Španiel Navarro (Honda).

Ďalším v poradí 16. podujatím seriálu je Veľká cena Austrálie na okruhu Phillip Island. Jazdiť sa bude už 23. októbra.

Výsledky Veľkej ceny Japonska

Trieda MotoGP

1. Marc MarquezŠpan./Honda42:34,610 min
2. Andrea DoviziosoTal./Ducati+2,992 s
3. Maverick ViñalesŠpan./Suzuki+4,104
4. Aleix EspargaroŠpan./Suzuki+4,726
5. Cal CrutchlowV. Brit./Honda+15,049
6. Pol EspargaroŠpan./Yamaha+19,654
7. Alvaro BautistaŠpan./Aprilia+23,032
8. Danilo PetrucciTal./Ducati+28,555
9. Scott ReddingV. Brit./Ducati+28,802
10. Stefan BradlNem./Aprilia+32,330

Priebežné poradie (po 15 z 18 podujatí)

1. Marc Marquez273 bodov
2. Valentino Rossi196
3. Horte Lorenzo182
4. Maverick Viňales165
5. Dani Pedrosa (Špan../Honda)155
6. Andrea Dovizioso124
7. Cal Crutchlow116
8. Pol Espargaro106
9. Andrea Iannone (Tal./Ducati)96
10. Hector Barbera (Špan./Ducati)84

Autor: J. Goldberger
Foto: motogp
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.