MotoGP: Brilantné víťazstvo Viňalesa na Silverstone

Pondelok, 05 september 2016

Španiel Maverick Viňales je premiérovým víťazom Veľkej ceny Veľkej Británie v triede MotoGP, dvanásteho podujatia seriálu majstrovstiev sveta cestných motocyklov, navyše víťazstvo Suzuki na ostrovoch je zároveň aj prvým víťazstvom značky v kráľovskej triede MotoGP od roku 2007.

1 Maverick Vinales
Maverick Viňales si zo Silverstonu odnáša domov premiérové víťazstvo v triede MotoGP

Víťazstvo Suzuki je prvým po opakovanom vstupe značky do majstrovstiev sveta v tejto triede. Predtým značka Suzuki vyhrala v MotoGP v roku 2007 s jazdcom Chrisom Vermoulenom. Do v najsilnejšej triedy prestúpil Viňales z Moto2 v uplynulej sezóne a bol vyhlásený za najlepšieho nováčika triedy MotoGP. Po svojom víťazstve povedal, že sa mu splnil životný sen.

Preteky na okruhu Silverstone vyhral Viňales suverénne spôsobom štart cieľ s pomerne veľkým náskokom tri a pol sekundy pred domácim jazdcom Calom Crutchlowom a Talianom Valentinom Rossim. Šťastný v cieli bol domáci jazdec Crutchlow, ktorý po svojom premiérovom víťazstve v Brne pred dvoma týždňami teraz po druhom mieste povedal, že tento výsledok si jeho tím zaslúžil. Zaujímavosťou je, že už tretia veľká cena po sebe má premiérového víťaza, keď pred Brnom vyhral po prvý raz v kariéra aj Talian Andrea Iannone.

Vehementne a až pritvrdo bojujúci líder priebežného poradia Španiel Marc Marquez svoju snahu prehnal pri pokuse dostať sa v záverečných kolách pred Brita Crutchlowa, v pravotočivej zákrute bol prirýchly, vyšiel z trate a klesol až na piate miesto. Marquez však zvládol záverečný boj s krajanom a tímovým partnerom z Hondy Danim Pedrosom a skončil štvrtý. Pedrosa obsadil piate a Talian Dovizioso (Ducati) šieste miesto.

Preteky na Silverstone sprevádzali pády. Prvý a veľmi nebezpečný sa stal už v druhej zákrute po štarte a jeho aktérmi boli Francúz Loris Baz a Španiel Pol Espargaro. Espargaro po nehode odkráčal z miesta havárie, Lorisa Baza však museli odniesť na nosidlách a previesť do nemocnice, pričom bezprostredne po nehody boli veľké obavy o jeho zdravie, keďže zostal bez pohybu ležať na tráve. Červená vlajka prerušila preteky, ktoré potom po necelej pol hodine skrátené na 19 kôl znovu pokračovali.

Spadol aj Nemec Stefan Bradl a dva pády mal domáci Brit Redding, ten však vždy sadol znovu na motocykel, pokračoval v jazde a v cieli bol 17., posledný z tých, čo preteky dokončili. Zle dopadol a môže si hlavu trieskať o múr Talian Andrea Iannone. Zo šiesteho miesta sa postupne predral na druhé a dal sa stíhať vedúceho jazdca Viňalesa, šesť kôl pred cieľom však spadol a preteky nedokončil.

Lídrom seriálu je naďalej Marc Marquez, ktorý po dlhšom čase znovu zvádzal nebezpečné súboje s Rossim. Maestro (Doctor) Rossi však zo všetkých situácií majstrovsky vykorčuľoval, takže sa vlastne nič dramatické nestalo! Rossi bol v cieli nakoniec predsa pred Marquezom a znížil jeho náskok o dva body a celkom stráca na druhom mieste na Marqueza 50 bodov. Tretí priebežne je aktuálny majster sveta Španiel Lorenzo, ktorému zvlhol pušný prach a v cieli bol až ôsmy. Navyše v tréningu na Silverstone mal aj pomerne ťažký pád, udrel si poranené koleno, napriek tomu na štart nastúpil.

Trinásta časť seriálu sa pôjde už 11. septembra ako Veľká cena San Marina na okruhu Misano.

Výsledky Veľkej ceny Veľkej Británie

Trieda MotoGP

1. Maverick ViňalesŠpan./Suzuki39:03,559 min
2. Cal CrutchlowV. Brit./Honda+3,480 s
3. Valentino RossiTal./Yamaha+4,063
4. Marc MarquezŠpan./Honda+5,992
5. Dani PedrosaŠpan./Honda+6,381
6. Andrea DoviziosoTal./Ducati+12,303
7. Aleix EspargaroŠpan./Suzuki+16,672
8. Jorge LorenzoŠpan./Yamaha+19,432
9. Danilo PetrucciTal./Ducati+25,618
10. Alvaro BautistaŠpan./Aprilia+32,084

Priebežné poradie (po 12 z 18 pretekov)

1. Marc Marquez210 bodov
2. Valentino Rossi160
3. Jorge Lorenzo146
4. Maverick Viňales125
5. Dani Pedrosa120
6. Andrea Iannone (Tal./Ducati)96
7. Andrea Dovizioso89
8. Cal Crutchlow86
9. Pol Espargaro (Špan./Yamaha)81
10. Hector Barbera (Špan./Ducati)78

1 Maverick Vinales 2 Marquez v Rossi 3 Maverick Vinales 4 Maverick Vinales
Autor: J. Goldberger
Foto: motogp
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.