MotoGP: Marc Marquez víťazom VC Francúzska

Nedeľa, 19 máj 2019

Veľkú cenu Francúzska, piate podujatie seriálu majstrovstiev sveta cestných motocyklov, v triede MotoGP suverénne vyhral spôsobom štart – cieľ Španiel Marc Marquez pred Talianmi Adreom Doviziosom a Danilom Petrucim. Honda Španiela tak dominovala pred oboma továrenskými Ducatti.

Mark Marquez
Mark Marquez sa víťazstvom na VC Francúzska dostal aj do priebežného vedenia

Preteky sa tentoraz jazdili na dráhe v Le Mans na okruhu Bugatti. Pre nevyspytateľné počasie preteky vypísali ako suché, ale bola možnosť výmeny motocykla ak by začalo pršať. Už v zahrievacom kole spadol český jazdec Karel Abrahám, ktorému sa nestihol vyhnúť Joan Mir a spadol tiež. Ten však stihol s novým motocyklom ešte prvé kolo a zapojil sa do pretekov. Českému jazdcovi sa podarilo zapojiť sa až do druhého kola, za čo mu vyvesili čiernu vlajku znamenajúcu diskvalifikáciu.

Marquez odštartoval najlepšie a pomaličky získaval náskok. Pár kôl pred cieľom potom zvoľnil, v cieli mal i tak takmer dvojsekundový náskok pre Doviziosom, ktorý tesne odsunul Petrucciho na tretie miesto. Valentino Rossi jazdil spočiatku na treťom mieste, ale jeho Yamaha nestačila na dve továrenské Ducatti, ani na Austrálčanovu, s ktorou jazdil Jack Miller z tímu Pramag Racing a skončil piaty. Šiesty v cieli bol Španiel Pol Espargaro.

Tajný favorit Fabio Quartararo z Francúzska, ktorý na štvrtom podujatí seriáli v Španielsku vyhral ako historicky najmladší jazdec kvalifikáciu, pre zlý štart útočil až z 15. miesta, párkrát prekonal rekord okruhu, predbehol jazdcov ako Španiel Lorenzo či Brit Crutchlow a cieľom prešiel na ôsmom mieste.

Víťaz Marc Marquez zaznamenal pre značku Honda v najprestížnejšej triede, vrátane bývalej triedy päťstoviek, 300. víťazstvo.

Výsledky VC Francúzska v triede MotoGP

1. Marc MarquezHonda41:53,647 min
2. Andrea DoviziosoDucati+1,984 s
3. Danilo PetrucciDucati+2,142
4. Jack MillerDucati+2,940
5. Valentino RossiYamaha+3,053
6. Pol EspargaroKTM+5,935
7. Franco MorbidelliYamaha+7,187
8. Fabio QuartararoYamaha+8,439
9. Cal CrutchlowHonda+9,853
10. Alex RinsSuzuki+13,709

Priebežné poradie jazdcov po piatich pretekoch

1. M. Marquez95 bodov
2. A. Dovizioso87
3. A. Rins75
4. V. Rossi72
5. D. Petrucci57
6. J. Miller42

Autor: J. Goldberger
Foto: motogp.com
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.