MotoGP: zahynul Marco Simoncelli

Nedeľa, 23 október 2011

Smutne sa skončila Veľká cena Singapuru, keď v posledných pretekoch dňa, v triede MotoGP po ukĺznutí predného kolesa a následnom páde sa taliansky pretekár Marco Simoncelli dostal pod kolesá Američana Edwardsa a svojho krajana Rossiho. Pri páde prišiel o prilbu a to sa mu stalo osudným. Napriek rýchlej lekárskej pomoci a prevozu do nemocnice 24ročný Simoncelli skonal.

Marco Simoncelli
Marco Simoncelli, milý a charizmatický mladík, ktorého sľubnú kariéru prerušila nehoda

Nešťastná nehoda sa stala už v prvom kole pretekov, v jedenástej zákrute po štarte. Mladý Talian bol na preteky dobre naladený a veril, že budú pre neho úspešné. Trúfal si na umiestnenie do tretieho miesta. Oprávňovala ho k tomu jeho veľmi dobrá forma, druhé miesto spred týždňa na Veľkej cene Austrálie a úspešná kvalifikácia pred pretekmi na Veľkú cenu Malajzie.

Už po prvej zákrute bol na štvrtej pozícii, o ktorú až do svojho pádu bojoval so Španielom Bautistom. Párkrát si so Španielom po dramatických momentoch vymenili miesta. Pred pádom bol Simoncelli štvrtý a Bautista tesne za ním piaty. Na šiestom mieste jazdil v tej chvíli Američan Hayden, siedmy Edwards a ôsmy Rossi.

Marco Simoncelli
Marco Simoncelli v pozícii nesmierneho bojovníka a vynikajúceho motocyklového jazdca

Simoncellimu v pravej ostrej zákrute po ostrom klopení podkĺzlo predné koleso. Hayden ho minul zľava, kĺzajúci sa Simoncelli, už bez prilby, však mieril pod kolesá Edwardsa a Rossiho, ktorí už nemali šancu vyhnúť sa zrážke. Edwards po náraze padol, Rossi kolíziu ešte ustál.

Simoncelli zostal bezvládne ležať na trati a ani rýchly prevoz do nemocnice mu už život nezachránil, keď približne trištvrte hodiny po nehode 24ročný talentovaný jazdec zomrel. Preteky okamžite po nehode organizátori ukončili.

Polo Simoncelli
Paolo Simoncelli, Marcov otec, stál pri budovaní jeho kariéry, žiaľ, aj pri jeho nešťastnej nehode

Marco Simoncelli sa narodil 20. januára 1987 v meste Cattolica v Taliansku. Svoju kariéru začínal v triede do 125 cm³ a prvú veľkú cenu absolvoval v roku 2002 v Brne ako 15ročný. Prvé víťazstvo získal v roku 2004. Do silnejšej triedy 250 cm³ prešiel v roku 2006. V tejto triede sa v roku 2008 sa aj majstrom sveta. Do sveta kráľovskej triedy MotoGP vstúpil v roku 2010 a celkove tu skončil na 8. mieste. Najlepšie umiestnenie v MotoGP bolo druhé miesto pred týždňom na Veľkej cene Austrálie.

Česť Marcovej pamiatke!

Video: Sepang 2011 - MotoGP - Race - Highlights

Autor: J. Goldberger
Foto: moto gp
Pridať komentár
Bleskovky
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.
skoda-kamiq
Automobilka Škoda predstavila svoj nový produkt pomenovaný Laura. Nejde o nový model automobilu, ale o digitálnu asistentku do mestského SUV Kamiq a kompaktného modelu Scala. Laura rozumie a hovorí až v šiestich jazykoch, dohovoríte sa s ňou po anglicky, ale aj po česky. Laura rozumie aj pokynom, ktoré sa zadávajú v celých vetách. Jedinou podmienkou fungovania hlasovej asistentky Laura je, aby auto bolo vybavené najvyššou verziou multimediálneho systému Amundsen. Nové rozšírené hlasové ovládanie reaguje na meno Laura. Zavedenie novej digitálnej asistentky potvrdzuje, že oba modely sú v rámci svojich segmentov priekopníkmi v oblasti infoteinment systémov a konektivity. Nová funkcia vrcholného infotainment systému Amundsen využíva štandardne dodávanú eSIM-kartu.