Rossi deviaty raz majstrom sveta

Pondelok, 26 október 2009

Valentino Rossi obhájil na Veľkej cene Malajzie vlaňajší titul majstra sveta v kráľovskej motocyklovej triede Moto GP a je už deväťnásobným majstrom. V najsilnejšej triede získal titul šiesty raz. Fenomenálnemu Valemu stačilo na obhajobu titulu aj tretie miesto, ktoré získal na nedeľňajšej VC Malajzie na okruhu v Sepangu. Pred poslednými pretekmi seriálu, Veľkou cenou Valencie, má Rossi už 41bodový náskok pre Španielom Jorge Lorenzom, ktorý jazdí v rovnakom tíme Yamaha ako Rossi. Z prvenstva sa v Sepangu tešil Austrálčan Casey Stoner, druhý bol v cieli Španiel Dani Pedrosa.

Valentino Rossi
Deväťnásobný majster sveta Valentino Rossi s typickým úsmevom a v dobrej nálade

Pred štartom triedy Moto GP sa spustil na okruh v Sepangu tropický lejak a štart museli odložiť. Po pol hodine, keď sa dážď zmiernil, preteky odštartovali. Rossi, ktorý si v kvalifikácii vyjazdil najlepšie postavenie na štarte, stratil už v prvej zákrute svoju pozíciu a musel sa predierať dopredu. Podobne aj jeho tímový kolega Lorenzo, ktorý zmeškal postavenie na štarte a ktorý ako jediný mohol ešte zasiahnuť do boja o titul. Lorenzo štartoval z posledného miesta, ale aj on sa začal rýchlo postupovať dopredu.

Netrvalo dlho a dostal sa aj pred Rossiho a takto vo dvojici jazdili pár kôl za sebou. Rossi však postupne zrýchľoval a svojmu konkurentovi ukázal chrbát. Bolo jasné, že ak si Rossi udrží pozíciu pred Lorenzom a skončí najhoršie na štvrtom mieste, stane sa v predstihu pred poslednými pretekmi novým majstrom sveta. Pár kôl pred koncom sa dostal na dva pol sekundy za druhého Pedrosu na tretie miesto a tak prešiel aj cieľom. Prvý v cieli bol Stoner, ktorý po zdravotnej prestávke jazdí vo skvelej forme a víťazstvo v Sepangu je jeho druhým v rade po návrate na pretekárske okruhy.

Valentino Rossi
"Doctor", ako Valentina Rossiho prezývajú, aj na okruhu v Sepangu v plnom sústredení

V triede do 250 cm³ zvíťazil v priamom súboji vedúci jazdec priebežného poradia Japonec Hiroši Aojama nad svojim najväčším rivalom Talianom Marcom Simoncellim a zvýšil svoj náskok na titul pred poslednými pretekmi.

V najslabšej triede do 125 cm³ znovu zvíťazil Španiel Julian Simon pred prenasledovateľom Britom Bradley Smithom a ďalším Španielom Polom Espargarom, Simom si však už titul majstra sveta vyjazdil na predchádzajúcich pretekoch. Bradley Smith si druhým miestom v Sepangu zabezpečil pred posledným pretekmi, ktoré budú 8. novembra vo Valencii, titul vicemajstra.

Výsledky Veľkej ceny Malajzie

Trieda Moto GP

1. Casey StonerAustr./Ducati47:24,834 min
2. Dani PedrosaŠpan./Honda+14,666 s
3. Valentino RossiTal./Yamaha19,385
4. Jorge LorenzoŠpan./Yamaha25,85
5. Nicky HaydenUSA/ Ducati38,705
6. Chris VermeulenAustr./ Suzuki41,061
7.T. EliasŠpan./Honda48,555
8. M. MelandriTal./Kavasaki55,557
9. L. CapirossiTal./Suzuki+ 1:00,303 min
10. M. KallioFín./Ducati+ 1.00,440
11. A. EspargaroŠpan./Ducati+ 1:01,655
12. A. de AngelisRSM/Honda+ 1:01,847
13. C. EdwardsUSA/Yamaha+ 1:10,778
14. G. TalmácsiMaď./Honda+ 1:15,851
15. J. ToselandV. Brit./Yamaha+ 1:50,672

Preteky nedokončili

  • A. Dovizioso Tal./Honda
  • R. de Puniet Franc./Honda

Priebežné poradie (po 16 zo 17 pretekov)

1. V. ROSSI286 b.
2. J. Lorenzo245
3. C. Stoner220
4. D. Pedrosa209
5. A. Dovizioso152
6. C. Edwards148
7. M. Melandri108
8. L. Capirossi108
A. de Angelis105
10.T. Elias105
11. C. Vermeulen105
12. R. de Puniet101
13. N. Hayden93
14. J. Tiseland88
15. M. Kallio64
16. N. Canepa38
17. G. Talmáczi19
18. A. Espargaro13
19. S. Gibernau12
20. Y. Takahashi9

Trieda 250 cm³

1. Hiroši AojamaJap./Honda42:55,689 min
2. Hector BarberaŠpan./Aprilia6,397
3. Marco SimoncelliTal./Gilera6,397
4. Thomas LuthiŠvajč./Aprilia14,871
5. Hector FaubelŠpan./Honda19,177
6. R. WilairotThai./Honda19,567

Priebežné poradie (po 15 zo 16 pretekov)

1. Hiroši AojamaJap./Honda252 b.
2. Marco SimoncelliTal./Gilera231
3. Hector BarberaŠpan./Aprilia214
4. Alvaro BautistaŠpan./Aprilia198
5. Mattia PasiniTal./Aprilia128
6. Thomas LuthiŠvajč./Aprilia107

Trieda do 125 cm³

1. Julian SimonŠpan./Aprilia42:50,916 min
2. Bradley SmithV. Brit./Aprilia+1,114sec
3. Pol EspargaroŠpan./Derbi6,293
4. Sergio GadeaŠpan./Aprilia8,003
5. Nicolas TerolŠpan./Aprilia8,485

Priebežné poradie (po 15 zo 16 pretekov)

1. Julian SimonŠpan./Aprilia264 b.
2. Bradley SmithV. Brit./Aprilia203,5
3. Nicolas TerolŠpan./Aprilia173,5
4. Pol EspargaroŠpan./Derbi158,5
5. Sergio GadeaŠpan./Aprilia141

Autor: J. Goldberger
Foto: motogp
Pridať komentár
Bleskovky
1-EcoTank
Ak ste doteraz napĺňali nádržku ostrekovača svojho auta z plastových fľaší či bandasiek, odteraz sa to môže zmeniť. Zmenu prináša slovenský ekologický vynález EcoTank. Stáva sa v Európe čoraz viac dostupným riešením tankovania kvapaliny do ostrekovačov. Vďaka jeho používaniu na sieťach čerpacích staníc v Európe sa odľahčilo životné prostredie o viac ako 80 ton plastového odpadu. Praktickú a zároveň ekologickú službu môžu využívať vodiči na viac ako 400 inštalovaných stojanoch až v desiatich krajinách Európy a v priebehu najbližších mesiacov pribudnú tri ďalšie trhy. Víziou spoločnosti EcoTank pre tento rok je počet nainštalovaných zariadení viac ako zdvojnásobiť.
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.