Úspešný debut 15-ročného Repáka vo Valencii

Utorok, 26 október 2021

Počas víkendu sa v španielskej Valencii na okruhu Ricarda Tormu konali predposledné cestné motocyklové preteky juniorského seriálu ESBK.

Maxim-Repak
Pätnásťročný Slovák Maxim Repák (99) si v Španielsku vybojoval šieste miesto

Slovensku na ňom zastupovali dvaja mladí talentovaní pretekári – čerstvo 14-ročný Michal Búlik (jazdil triedu Supersport), ktorý je pravidelným účastníkom tohto seriálu, a s voľnou kartou aj 15-ročný Maxim Repák, ktorý štartuje v triede Junior na motocykli Yamaha R3.

Pätnásťročný slovenský jazdec Maxim Repák už v kvalifikácii poriadne zabojoval a zajazdil desiaty najrýchlejší čas a v oboch pretekoch štartoval zo štvrtého radu.

Prvé sobotňajšie preteky skončili pre Repáka pekným úspechom, keď do cieľa prišiel na šiestom mieste s minimálnou stratou na víťaza. To mu stačilo na druhé miesto v hodnotení kategórie Yamaha Challenge. Navyše sa mu podarilo zajazdiť aj najrýchlejšie kolo pretekov.

Do nedeľňajších pretekov vstupoval Repák s veľkou motiváciou, ale po výbornom štarte v druhom kole po chybe spadol z ôsmej pozície. Z pádu vyviazol bez zranení a v ďalšom sa bude sústreďovať na posledné preteky seriálu ESBK. Budú už počas nadchádzajúceho víkendu v španielskom Jereze. Tam bude opäť štartovať s voľnou kartou.

Michal Búlik bojoval vo Valencii najmä s technickými problémami svojho motocykla. V prvej kvalifikácii obsadil 17. a v druhej 14. miesto. V pretekoch už s požičaným motorom, ktorý sa javil o trochu výkonnejší ako jeho, bol v cieli pretekov na 29. mieste.

(jGold)
Pridať komentár
Bleskovky
1-mini-pre-radost
Brit Nicholas Nico Martin vytvoril netradičný charitatívny projekt, keď so svojím elektrickým Mini roznáša v predvianočnom čase radosť ľuďom v Británii. Od 25. novembra precestuje celé Spojené kráľovstvo, aby s elektrickým Mini pokrytým 2000 LED svetielkami šíril radosť. Jeho cesta má aj charitatívny rozmer. Chce počas nej vyzbierať čo najviac peňazí pre organizácie MS Trust a Duchenne UK, ktoré sa venujú pacientom so sklerózou multiplex a so svalovou dystrofiou a aj pre britskú Alzheimerovu spoločnosť. David George, riaditeľ Mini Veľkej Británie: "Sme poctení, že môžeme byť súčasťou Nicovho fundraisingového projektu. Je to úžasný nápad, ktorý spojí ľudí, rozosmeje ich a zároveň získa financie pre úžasné charitatívne ciele."
1-Toyota-Mirai
Úmysel Japonska orientovať svoju ekonomiku na vodík začína mať konkrétne podoby. V minulom roku spustili do prevádzky výskumné a výrobné zariadenie Fukushima Hydrogen Energy Research Field, ktoré už dodávalo vodík na okruh Suzuka pomocou nákladných automobilov na biopalivá. Nákladné autá poháňané palivovými článkami zasa slúžili na prevoz vodíka dovážaného z Austrálie. Testovací program realizujú spoločne Toyota a spoločnosti Kawasaki Heavy Industries s ďalšími dvomi partnermi. Použitie nákladných áut na vodík a nákladných automobilov na biopalivá je spôsob, ako čo najrýchlejšie znížiť emisie CO² v dopravnom priemysle.
Haico-Van-Der-Luyt
Autom roka v Nemecku (GCOTY) v kompaktnej triede sa stal nový Peugeot 308. Vyhral v konkurencii 11 vozidiel od 9 výrobcov. Porota ocenila, že zákazníci si budú môcť vybrať modely s benzínovými, naftovými ako aj dvomi plug-in hybridnými pohonmi. Ďalšími dôvodmi pre ocenenie kompaktného hatchbacku sú moderné technológie, digitálny a individuálne nastaviteľný displej prístrojovej dosky Peugeot i-Cockpit, ako aj nový dizajn s novým logom Peugeot. Nový model Peugeot 308 sa v Nemecku predáva za cenu od 23 200 eur. Ocenenie Auto roka v Nemecku udeľuje porota zložená z 20 motoristických novinárova z viacerých krajín Európy, je nezávislá od akéhokoľvek vydavateľstva alebo automobilky.Šéf automobilky Haico Van Der Luyt s ocenením GCOTY