V holandskom Assene na vode triumfoval Miller

Pondelok, 27 jún 2016

Upršanú Veľkú cenu Holandska v triede MotoGP, ôsme podujatie seriálu majstrovstiev sveta cestných motocyklov, vyhral outsider Jack Miller z Austrálie pred Španielom Marcom Marquezom a Britom Scottom Reddingom. Talian Valentino Rossi, veľký favorit pretekov pre pád preteky nedokončil a doterajší líder seriálu Španiel Lorenzo skončil až na desiatom mieste.

001ok
Austrálčan Jack Miller si v Holandsku vybojoval prémiové víťazstvo v triede MotoGP

Valentino Rossi prepásol obrovskú príležitosť vyhrať Veľkú cenu Holandska v triede MotoGP, ktorá sa po prvý raz v histórii nešla v sobotu, ale netradične v nedeľu. Po tom, čo pre silný dážď prerušili v 15. kole preteky najsilnejšej triedy a približne po polhodine ich znovu odštartovali, Rossi si na mokrej trati vytvoril mierny náskok pred Marcom Marquezom a Austrálčanom Millerom. Vo zvyšných deviatich kolách stačilo Rossimu svoj náskok si kontrolovať, on však ďalej pretekal – sám so sebou. V miernej pravotočivej zákrute mu ešte stále na mokrej trati podkĺzlo predné koleso, spadol a jeho motorka už nebola schopná ďalšej jazdy.

Nového lídra Marqueza začal potom stíhať nováčik triedy MotoGP Jack Miller. Keď ho dostihol, zavesil sa za neho a bolo isté, že s rešpektom k mokrej trati jazdiaci Marquez Austrálčanovi nebude dlho odolávať. Keď sa potom Miller dostal pred Marqueza, vytvoril si náskok vyše dva pol sekundy a už nič ho nemohlo zastaviť, aby zvíťazil. Získal prvé víťazstvo v kariére v triede MotoGP a zároveň aj prvé pódiové umiestnenie v tejto kategórii.

Dážď komplikoval Veľkú cenu Holandska už počas piatkových tréningových jázd i sobotňajšej kvalifikácie. Pršalo aj v nedeľu, preteky triedy Moto2 pre dážď predčasne ukončila červená vlajka. Takmer podobný scenár sa mohol zopakovať aj počas pretekov kráľovskej triedy MotoGP. Odštartovali ich za mierneho dažďa.

002ok
Moment kedy Jack Miller úspešne zaútočil na Marqueza a išiel za svojim veľkým triumfom

Najlepší štart mal Valentino Rossi, za ním sa usadili jeho krajania Dovizioso a Iannone, taktovku na čele však potom prevzal Venezuelčan Jonny Hernandez. Iannone mal potom pád, ďalej však v pretekoch pokračoval. Hernandezovu nebojácnu jazdu ukončil tiež pád, pre neho sa však preteky skončili.

Lídrom sa potom stal Dovizioso, vzápätí však vedenie prevzal Rossi. Na nich sa dotiahol ďalší Talian Petrucci, ktorý to na vode vie a vedenie prevzal on. Potom však spadol aj Dovizioso a skončil. Pády mali aj Dani Pedrosa, Call Crutchlow a ďalší. Keď v potom 14. kole z celkových 26 kôl dážď ešte viac zosilnel, preteky v nasledujúcom kole, keďže sa stali nebezpečnými, prerušili.

Keď sa potom po opakovanom štarte, už len na 12 kôl, Rossi usadil na poste lídra pretekov a vytvoril si sľubný náskok, namiesto pokojnej jazdy išiel dosť razantne. Rýchlejšie, ako zniesla ešte stále mokrá trať, spadol a bolo po nádeji na víťazstvo na jeho obľúbenej trati v Assene, a na to, aby poskočil na druhé miesto priebežného poradia. Líderstvo si tu upevnil Marc Marquez.

Do vedenia sa dostal Marc Marquez, ktorý však neskôr neodolal tempu Austrálčana Jacka Millera. Miller zvíťazil, Marquez bol druhý a tretí Brit Scott Redding, ktorý po veľkom boji zdolal Španiela Pola Espargara. Piaty v cieli skončil Iannone a šiesty Španiel Hector Barbera. Aktuálny majster sveta Španiel Jorge Lorenzo sa z devätnásteho miesta prebojoval na desiate.

Nasledujúci deviaty diel seriálu sa bude konať 17. júla na okruhu Sachsenring ako Veľká cena Nemecka.

Výsledky Veľkej ceny Holandska

Trieda MotoGP

1. Jack MillerAustr./Honda 22:17,447 min
2. Marc MarquezŠpan./Honda +1,991 s
3. Scott ReddingV. Brit./Ducati +5,906
4. Pol EspargaroŠpan./Yamaha +9,812
5. Andrea IannoneTal./Ducati +17,835
6. Hector BarberaŠpan./Ducati +18,692
7. Eugene LavertyÍr./Ducati +22,605
8. Stefan BradlNem./Aprilia +23,603
9. Maverick ViñalesŠpan./Sužuji +26,148
10.Jorge LorenzoŠpan./Yamaha +27,604

Priebežné poradie (po 8 z 18 podujatí)

1. Marc Marquez145 bodov
2. Jorge Lorenzo121
3. Valentino Rossi103
4. Dani Pedrosa (Špan./Honda)86
5. Maverick Viňales79
6. Pol Espargaro72
7. Hector Barbera58
8. Andrea Iannone52
9. Aleix Espargaro (Špan./Suzuki)49
10. Eugene Laverty48

Trieda Moto2:

1. Takaaki NakagamiJap./Kalex34:33,948 min
2. Johann ZarcoFranc./Kalex+2,435 s
3. Francu MorbidelliTal./Kalex+5,670

Priebežné poradie (po 8 z 18 podujatí)

1. Johann Zarco (Franc.)126 bodov
2. Álex Rins (Špan.)126
3. Sam Lowes (V. Brit.)121

Trieda Moto3

1. Francesco BagnaiaTal./Mahindra38:11,535 min
2. Fabio di GiannantonioTal./Honda+0,039 s
3. Andrea MignoTal./KTM+0,018

Priebežné poradie (po 8 z 18 podujatí)

1. Brad Binder (JAR)151 bodov
2. Jorge Navarro (Špan.)103
3. Romano Fenati (Tal.)93

Autor: J. Goldberger
Foto: motogp
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.