VC Aragónska: Marquez suverénny, pred Lorenzom a Rossim

Pondelok, 26 september 2016

Valentono Rossi neprelomil nepriazeň osudu získať desiaty titul majstra sveta v cestných pretekoch motocyklov a nepomohla mu k tomu ani Veľká cena Aragónska, štrnáste podujatie seriálu v triede MotoGP. Vyhral ju domáci španielsky pretekár a líder priebežného poradia Marc Marquez pred krajanom Jorge Lorenzom a legendárnym Valentinom Rossim.

Marc Marquez
Marc Marquez sa výhrou na Veľkej cene Aragónska priblížil k zisku titulu majstra sveta

Rossimu úvod pretekov v Aragónsku vyšiel lepšie ako si ho mohol naplánovať. V kvalifikácii, ktorú vyhral Marquez pred krajanmi Maverickom Viňalesom a Jorge Lorenzom, skončil síce až šiesty, takže štartoval až z druhého radu, ale už v treťom kole z celkových dvadsiatich troch sa prebojoval na tretie miesto a v ôsmom kole pokoril aj vedúceho jazdca Viňalesa.

Ďalšie štyri kolá jazdil potom neohrozene a suverénne na čele štartového pola a vyzeralo to tak, že by tieto preteky mohol vyhrať. Dvanásť kôl pred koncom však neodolal postupnému útoku Marca Marqueza a neskôr ani Lorenza. S tým sa však nemienil uspokojiť, ale keď už jeho útok dne kolá pred záverom pretekov na svojho tímového partnera Lorenza vyzeral byť úspešný, vyšiel z trate a stratil približne štyridsať metrov a definitívne prišiel o šancu byť v cieli druhý.

Marquez si víťazstvo vydobyl po húževnatom boji. Najprv keď v druhom kole pretekov bol "dlhý" v jednej zo zákrut a klesol až na piate miesto a potom ešte raz zopakoval tú istú chybu. Nevzdal sa však myšlienky vyhrať na domácej pôde a predvádzal doslova jazdu z ríše snov a zvíťazil s náskokom takmer troch sekúnd pre Lorenzom a Rossim.

Pozornosť v každých pretekoch však púta iný Španiel, Maverick Viňales, ktorý v triede MotoGP jazdí len druhý rok. Jeho Suzuki je dostatočne rýchla a v rukách Viňalesa aj poslušná, čo dokázal na VC V. Británie kde zvíťazil. Viňalez jazdil na čele od štartu plných šesť kôl, potom vedenie v pretekoch prenechal rýchlejšiemu Rossimu. Práve Viňales bude od budúcej sezóny novým Rossiho partnerom v Yamahe. Nahradí Lorenza, ktorý prestupuje do tímu Ducati namiesto Taliana Iannoneho. Ten mimochodom už druhé preteky vynechal pre zranenie chrbta.

Nevyrovnané výkony podáva druhý jazdec tímu Honda Repsol Španiel Pedrosa, partner Marca Marqueza. Po prekvapujúcom víťazstve pred dvoma týždňami v San Marine jazdil teraz v druhej pätici jazdcov a v cieli bol až šiesty, keď pred ním skončil na štvrtej priečke Viňales a piaty bol Brit Cal Crutchlow.

"Dukatkám" sa ani teraz v Aragónsku nedarilo, ktorým pomalší okruh zrejme menej sedí. Talian Andrea Dovizioso sa spočiatku držal medzi špičkou na piatom mieste, potom akoby jeho Ducati strácala dych a v cieli bol až jedenásty. Ír Loris Baz po ťažkom páde na okruhu v Silverstone na VC V. Británie, po ktorom ho z trate odniesli na nosidlách a vrtuľníkom do nemocnice, si na motocykel sadol znovu a skončil osemnásty.

Po trojtýždňovej prestávke pokračuje seriál majstrovstiev sveta cestných motocyklov na ázijskom kontinente Veľkou cenou Japonska na okruhu Motegi 16. októbra. Potom budú nasledovať preteky v Austrálii a Malajzii a na záver sa seriál vráti znovu do Európy. Posledné preteky sa budú konať v španielskej Valencii 13. novembra.

Vo Valencii už s istotou spoznáme aj nového majstra sveta, pravda, ak ho nezíska v predstihu terajší líder Marc Marquez, ktorý má po Aragónsku pred druhým Valentinom Rossim náskok 52 bodov a pred tretím Jorge Lorenzom 66 bodov.

Trieda Moto2

Triedu Moto2 vyhral Brit Sam Lowes na stroji Kalex pred Alexom Marquezom a Talianom Francom Morbidellim, obaja rovnako ako víťaz na motocykloch Kalex. Lídrom triedy je Francúz Johann Zarco (202 bodov), druhý so stratou len jediného bodu je Španiel Alex Rins a tretí víťaz z Aragónska Sam Lowes, ktorý stráca na lídra 40 bodov.

Trieda Moto3

V najslabšej triede vyhral Španiel Jorge Navarro (Honda) pred Bradom Binderom (KTM) z Juhoafrickej republiky a Talianom Enea Bastianinim (Honda). Binder je v predstihu už istým majstrom sveta v tejto triede, keď nazbieral 249 bodov. Druhý Navarro má 143 bodov a tretí Bastianini má 139 bodov.

Výsledky Veľkej ceny Aragónska v triede MotoGP

1. Marc MarquezŠpan./Honda41:57,678 min
2. Jorge LorenzoŠpan./Yamaha+2,740 s
3. Valentino RossiYamaha+5,983
4. Maverick ViñalesŠpan./Suzuki+8,238
5. Cal CrutchlowHonda+13,221
6. Dani PedrosaŠpan./Honda+17,072
7. Aleix EspargaroŠpan./Suzuki+18,522
8. Pol EspargaroŠpan./Yamaha+19,432
9. Alvaro BautistaŠpan./Aprilia+23,071
10. Stefan BradlNem./Aprilia+27,898

Priebežné poradie (po 14 z 18 podujatí)

1. Marc Marquez248 bodov
2. Valentino Rossi196
3. Jorge Lorenzo182
4. Dani Pedrosa155
5. Maverick Viňales149
6. Cal Crutchlow105
7. Andrea Dovizioso (Tal./Ducati)104
8. Andrea Iannone (Tal./Ducati)96
9. Pol Espargaro (Špan./Yamaha)96
10. Hector Barbera (Špan./Ducati)84

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.