VC Aragónska: neohrozený Stoner

Pondelok, 19 september 2011

Austrálčan Stoner sa na Veľkej cene Aragónska v Španielsku opäť predviedol v majstrovskej forme a po dominantnej kvalifikácii vyhral jasným spôsobom aj preteky majstrovstiev sveta cestných motocyklov v triede MotoGP pred Španielmi Pedrosom a Lorenzom.

Casey Stoner
Casey Stoner nezmenil len farebný dizajn svojho motocykla, ale vyladil aj svoju formu

Zo štrnástich podujatí dominoval Austrálčan v tejto sezóne už ôsmy raz a na čele priebežného poradia má pred minuloročným majstrom sveta Lorenzom náskok 44 bodov. Práve pred Lorenzom, ktorý už viac pretekov nestačí tempu Stonera. Lorenzo nestačí rýchlosťou ani na Stonerovho tímového kolegu Pedrosu, čo naznačuje, že po odchode Rossiho a jeho inžiniera z tímu Yamahy táto japonská značka stráca na Hondu, ktorá je v súčasnosti dominantnou značkou v pretekoch kráľovskej triedy. Zatiaľ sa však Yamaha drží ako druhý najvýkonnejší stroj hneď za oboma Hondami tímu Repsol, čo dokazuje aj druhý jazdec Yamahy Američan Spies.

Včera v Aragónsku Spies síce nestačil na Taliana Simoncelliho, ktorý skončil štvrtý a Spies piaty. Talian je však so svojou Hondou, ktorá má podporu japonského výrobcu, schopný vyrovnať sa Yamahám a sám jazdec sa už v najsilnejšej triede udomácnil natoľko, že výkonom sa vyrovná najlepším. Aj v Aragónsku útočil na pódiové umiestnenie, nakrátko sa aj dostal na tretiu priečku pred Lorenza, jazdecká chyba po rýchlom nájazde do jednej zo zákrut ho však vyniesla mimo trať a na stupeň víťazov sa už nedokázal vrátiť.

Bývalý vládca kráľovskej triedy Valentino Rossi po prechode od Yamahy k Ducati nemá tak dobrý a rýchly motocykel, aby sa vyrovnal Hondám a Yamahám (možno to vyjde v budúcej sezóne), takže jeho desiate miesto v Aragónsku po nevydarenej kvalifikácii s pádom je len dôsledkom toho, že nespokojnosť s pomalším motocyklom sa prejavuje aj na jeho psychike. Napriek tomu, že štartoval z depa, a teda z posledného miesta, je aj desiate miesto v cieli, keď pred skončili Bautista (6.) Hayden (7.), Barbera (8.) a Crutchlow (9.), dôkazom jeho jazdeckých kvalít. Úspech v Aragónsku nedosiahol ani Andrea Dovizioso, ktorý mal pád a z pretekov odstúpil.

Účasť českého jazdca Karla Abrahama v MotoGP je na jednej strane veľkým úspechom českého motocyklového športu, ale je otázkou, či tento dvadsaťjedenročný jazdec už dozrel na najrýchlejšie a najsilnejšie stroje. Jeho prechod zo 125tiek do triedy 250 (dnes sa už druhý rok nejazdí, nahradila ju trieda Moto2) bol správne načasovaný, do MotoGP však pravdepodobne trošku unáhlený. Aj preto možno psychicky ťažšie zvláda tlak z očakávania tímu. Potom v pretekoch padá, čo bol aj prípad zo včerajška, keď už v prvej zákrute spadol a zadné koleso jeho motocykla Ducati ho zasiahlo do prilby a jazdec sa pomerne ťažko zranil.

Teraz je Karel Abraham v nemocnici na pozorovaní, najbližšia veľká cena v Japonsku, ktorá sa pôjde 2. októbra na okruhu v Motegi, by však pre českého jazdca nemala byť ohrozená.

Výsledky Veľkej ceny Aragónska

Trieda MotoGP

1. Casey StonerAus./Honda42:17,427 min
2. Dani PedrosaŠpan./Honda+ 8,162 s
3. Jorge LorenzoŠpan./Yamaha+ 14,209
4. Marco SimoncelliTal./Honda+ 20,646
5. Ben SpiesUSA/Yamaha+ 27,739
6. Alvaro BautistaŠpan./Suzuki+ 30,373
7. Nicky HaydenUSA/Ducati+ 34,288
8. Hector BarberaŠpan./Ducati+ 37,305
9. Cal CrutchlowV. Brit./Yamaha+ 39,652
10. Valentino RossiTal./Ducati+ 39.832
11. Hiroshi AoyamaJap./Honda+ 39,997
12. Randy de PunietFranc./Ducati+ 54,711
13. Colin EdwardsUSA/Yamaha+ 58,430

Preteky nedokončili

  • Toni Elias - Špan./Honda
  • Loris Capirossi - Tal./Ducati
  • Andrea Dovizioso - Tal./Honda
  • Karel Abraham - ČR/Ducati

Priebežné poradie jazdcov (po 14 z 18 pretekov)

1. Casey Stoner284 bodov
2. Jorge Lorenzo240
3. Andrea Dovizioso185
4. Dani Pedrosa170
5. Ben Spies146
6. Valentino Rossi139
7. Nicky Hayden114
8. Marco Simoncelli106
9. Colin Edwards90
10. Hiroshi Aoyama87
11. Hector Barbera77
12. Alvaro Bautista67
13. Cal Crutchlow52
14. Karel Abraham50
15. Toni Elias47
16. Randy de Puniet33
17. Loris Capirossi29
18. John Hopkins6
19. Kousuke Akiyoshi3

Trieda Moto2

Veľmi dramatické preteky Moto2 s mnohými zvratmi rozhodol pre seba v závere pretekov mladý Španiel Marquez. Líder triedy Nemec Bradl bol v cieli až ôsmy.

Výsledky

1. Marc Marquez (Špan.)Suter40:20,575 min
2. Andrea Iannone (Tal.)Suter+2,466 s
3. Simone Corsi (Tal.)FTR+2,574
4. Alex De Angelis (San. Marino)Motobi+3,054
5. Aleix Espargaro (Špan.)Pons Kalex+10,831
6. Bradley Smith (V. Brit.)Tech3+10,870

Priebežné poradie jazdcov

1. Stefan Bradl (Nem.)Kalex221 bodov
2. Marc Márquez (Špan.)Suter215
3. Andrea Iannone (Tal.)Suter132
4. Alex De Angelis (San Marino)Motobi122
5. Simone Corsi (Tal.)FTR115
6. Bradley Smith (V. Brit.)Tech3112

Trieda 125 cm²

V triede 125 cm² si najlepšie počínal vedúci jazdec priebežného poradia Španiel Nicolas Terol a víťazstvom si poistil vedenie v šampionáte. Druhý celkove je Francúz Zarco a tretí Španiel Vinales.

Výsledky

1. Nicolas Terol (Špan.)Aprilia40:26,726 min
2. Johann Zarco (Franc.)Aprilia+6,771
3. Maverick Vinales (Špan.)Aprilia+18,929
4. Luis Salom (Špan.)Aprilia+27,469
5. Efren Vasquez (Špan.)Derbi+27,472
6. Sandro Cortese (Nem.)Aprilia+27,740

Priebežné poradie jazdcov

1. Nicolas Terol (Špan.)Aprilia241
2. Johann Zarco (Franc.)Derbi205
3. Maverick Vinales (Špan.)Aprilia177
4. Sandro Cortese (Nem.)Aprilia160
5. Jonas Folger (Nem.)Aprilia130
6. Efren Vazquez (Špan.)Derbi127

Autor: J. Goldberger
Foto: MotoGP
Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-SX4-S-Cross
V rebríčku počtu predaných osobných áut na Slovensku v roku 2019 sa Suzuki medzi 39 značkami umiestnila s počtom 3709 predaných vozidiel na veľmi peknom jedenástom mieste. Pričinili sa o to hlavne modely SUV Vitara a SX4 S-Cross. Modernizovaná Vitara v segmente SUV obsadila podľa štatistiky registrácií Zväzu automobilového priemyslu šieste a SX4 S-Cross ôsme miesto. O úspech v celkovej predajnosti modelov Suzuki v roku 2019 sa postarali tiež modely Swift a Ignis. Novou posilou značky v roku 2020 budú nový hit, malý off-road Jimny, a trvalka značky Swift.
Benzina-Tank
Benzina rozširuje svoje služby na Slovensku o Tank Kartu Business. Umožní firmám a podnikateľom okrem čerpania pohonných látok využívať aj rad benefitov, a to od zvýhodnenej ceny až po jednoduché vyúčtovanie a správu tankovacích kariet. Je to ďalší krok v stratégii Benziny, ktorá sa po rokoch vrátila znovu na Slovensko a má vo svojej sieti už desať čerpacích staníc. V pláne má tiež zavedenie karty Tank Karta Easy pre bežných motoristov. Marek Zouvala, riaditeľ siete čerpacích staníc Benzina: "Firmy a podnikatelia potrebujú šetriť každý cent. Preto sme pre nich pripravili nástroj na znižovanie prevádzkových nákladov aj administratívy. Tank Karta Business je nielen efektívnym riešením pre pohodlné tankovanie so zľavou, ale tiež vhodným nástrojom ako si ušetriť starosti a zjednodušiť účtovníctvo."
Elektrické-roznášky
Spoločnosť DPD začala doručovať zásielky v centre hlavného mesta prostredníctvom cyklokuriéra. Ide o pilotný projekt, ktorý má šancu rozšíriť sa aj do iných miest. Spoločnosť tiež výrazne rozširuje svoje doručovanie zásielok flotilou elektrických dodávkových automobilov, a to nielen v Bratislave, ale po celom Slovensku. Doručovanie elektrickou dopravou v mestách je jedným zo spôsobov, ako spoločnosť DPD podporuje svoj záväzok doručovať všetky zásielky do cieľa bez uhlíkovej stopy.