VC Argentiny: 1. M. Marquez, 2. Rossi, 3. Dovizioso

Utorok, 02 apríl 2019

Druhé preteky seriálu majstrovstiev sveta cestných motocyklov, Veľká cena Argentiny, sa jazdili na okruhu Termas de Rio Hondo. V jednotlivých triedach vyhrali Marc Marquez (MotoGP), Lorenzo Baldassarri (Moto2) a Jaume Masiá (Moto3).

Valentino Rossi
Legendárny Valentino Rossi túži po desiatom titule motocyklového majstra sveta

Predpovede meteorológov o daždi a búrke nevyšli, a tak preteky počasie nenarušilo. V každej z troch tried to však poriadne vrelo. Vari najmenej v najsilnejšej MotoGP, kde hneď po štarte sa pretekárskemu poli vyše dvadsiatich jazdcov postupne vzďaľoval obhajca titulu Španiel Marc Marquez. Nikým neohrozovaný mal v cieli náskok takmer desať sekúnd a pripísal si prvé tohtoročné víťazstvo, keď prvé preteky v Qatare vyhral Talian Andrea Dovizioso.

Valentino Rossi, deväťnásobný majster sveta, ktorý by rád získal jubilejný titul, skončil v Austrálii až piaty, ale tentoraz jeho Yahaha bola rýchlejšia a bojoval s krajanom Dovoziosom o stupne víťazov do posledných metrov. Vari tri zákruta pred cieľom dovtedy na treťom mieste jazdiaci Rossi predviedol naplno svoje jazdecké umenie, podbehol Doviziosa a v cieli bol druhý za víťazným Marquezom. Dovizioso skončil tretí.

Po dvoch pretekoch vedie priebežne Marc Marquez (45 bodov) pred Andreom Doviziosom (41 b) a Valentinom Rossim (31 b). Štvrtý je Alex Rins (Špan., 24 b), piaty Danilo Petrucci (Tal.,20 b) a šiesty Cal Crutchlow (V.Brit., 19 b).

Najbližšie pokračuje seriál MotoGP 14. apríla Veľkou cenou USA na okruhu v Austine.

Výsledky VC Argentiny – trieda MotoGP

1. Marc MARQUEZŠpan.Honda41:43,688 min
2. Valentino ROSSITal.Yamaha+9,816 s
3. Andrea DOVIZIOSOTal.Ducati+10,530
4. Jack MILLERAustr.Ducati+12,140
5. Alex RINSŠpan.Suzuki+12,563
6. Danilo PETRUCCITal.Ducati+13,750

Autor: J. Goldberger
Foto: motogp.com
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.