VC Katalánska MotoGP: Marc Marquez znovu zvíťazil

Pondelok, 17 jún 2019

Siedme preteky seriálu majstrovstiev sveta cestných motocyklov, Veľkú cenu Katalánska, vyhral domáci španielsky jazdec Marc Marquez na Honde. V slabšej triede Moto2 dominoval jeho mladší brat Alex a víťazom najmenšej triedy Moto3 sa stal po množstve pádov a veľmi tesne domáci jazdec Marcos Ramirez.

Marc Marquez
Takto jazdí Marc Marquez , víťaz tohtoročnej VC Katalánska v triede MotoGP

V triede MotoGP dosť uľahčil cestu k víťazstvu Marcovi Marquezovi pád jeho tímového partnera Jorge Lorenza už v druhom kole pretekov. Lorenzo strhol na dráhu okruhu pri Barcelone najväčších Marquezových konkurentov Valentina Rossiho, Maverica Viňalesa a Adrea Doviziosza. Tým vlastne otvoril Marquezovi cestu k víťazstvu na týchto pretekoch. Po pretekoch sa Lorenzo všetkým trom jazdcom, ktorým pád zavinil po svojej jazdeckej chybe, ospravedlnil.

Padali aj ďalší jazdci a v tejto najprestížnejšej triede videlo cieľ z 24 jazdcov na štarte len trinásť. Medzi tými čo padli bol aj český pretekár Karel Abraham, ktorý potom v pretekoch nepokračoval. Pádom zaváňala aj kolízia v úvode pretekov medzi Fabiom Quartararom a Marcom Marquezom, obaja však situáciu zvládli a pokračovali v jazde.

Po množstve pádov a kolíziách bez následkov sa poradie za Marcom Marquezom každú chvíľu menilo, samotný Marquez však jazdil vpredu a neohrozene. Na domácej trati neďaleko od svojho bydliska, zvíťazil suverénne a po piatich rokoch si prinavrátil víťazstvo na tento trati.

Jeho víťazstvo v Barcelone je jeho štvrtým v tento sezóne. Polepšil si aj v priebežnom poradí, keď svoj náskok na druhého Doviziosa si zvýšil na 37 bodov. Tretí Rins má stratu ešte o dva body väčšiu.

Seriál majstrovstiev sveta cestných motocyklov pokračuje 30.júna v holandskom Assene.

Výsledky VC Katalánska MotoGP

1. Marc MarquezHonda40:31,175 min
2. Fabio QuartararoYamaha+2,660 s
3. Danilo PetrucciDucati+4,537
4. Alex RinsSuzuki+6,602
5. Jack MillerDucati+6,870
6. Joan MirSuzuki+7,040

Autor: J. Goldberger
Foto: motogp.com
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.