VC Malajzie: Viňales odčinil prehru s Marquezom

Streda, 06 november 2019

Predchádzajúca Veľká cena Austrálie skončila pre Španiela Viňalesa pádom tesne pred cieľovou čiarou po súboju s Marcom Marquezom. Týždeň na to v Malajzii Viňales vrátil Marquezovi požičané a v pretekoch si vytvoril tak veľký náskok, že pred cieľovou čiarou nemusel bojoval o víťazstvo, riskovať pád a jasne zvíťazil.

Malajzia

Viňales v Malajzii zvíťazil jednoznačne s náskokom viac ako tri sekundy a odčinil tak Marquezovi prehru z Austrálie. Jazdil precízne, kontroloval si svoj náskok a cieľom prešiel pred novým majstrom sveta tak trochu pre Marqueza deklasujúcim náskokom.

Viňales jasne porazil Marca Marqueza v čase, keď Španiel prepisuje históriu majstrovstiev sveta cestných motocyklov. Zo 17 tohtoročných pretekov desať vyhral, v cieli ani raz, keď preteky dokončil, nebol horší ako druhý, v posledných šiestich pretekoch nenašiel premožiteľa, v historických tabuľkách s 55 víťazstvami prekonal Austrálčana Micka Doohana a posunul sa na historické tretie miesto.

Rekord Marquezovi v tejto sezóne neodolá ani počet nazbieraných bodov, kde prekoná hranicu 400 bodov, čo sa ešte nikomu nepodarilo. V súčasnosti nemá súpera, ktorý by mu vyrovnane vzdoroval. Zrazu však je tu jeho krajan na Yamahe, na ktorého bol v posledných pretekoch Marquez so svojou Hondou krátky. Či tomu bude tak aj v posledných tohtoročných pretekoch vo Valencii a potom v budúcoročnej sezóne, mohlo by to narušiť Marquezovu hegemóniu.

V Malajzii za Viňalesom a Marquezom o ďalšie miesta v cieli bojovali Talian Dovizioso, ktorý napokon skončil tretí a nedovolil krajanovi Rossimu postaviť sa po dlhšom čase na stupeň víťazov. Rossibol v cieli štvrtý, piaty potom Španiel Rins a šiesty Talian Morbidelli.

V priebežnom poradí je prvý Marc Marquez (395 bodov) a je už istým majstrom sveta. Druhý je Dovizioso (256), tretí Viňales (201), štvrtý Rins (194), piaty Talian Petrucci (176) a šiesty Francúz Quartararo (172), vlastne Španiel s francúzskou licenciou. Valentino Rossi je siedmy (166) a Austrálčan Miller ôsmy (149).

Sezónu 2019 majstrovstiev sveta cestných motocyklov uzatvárajú 17. novembra preteky v španielskej Valencii.

Autor: J. Goldberger
Foto: motogp.com
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.