VC Nemecka: Marquez víťazom Sachsenringu

Nedeľa, 07 júl 2019

Veľkú cenu Nemecka na Sachsengingu v triede MotoGP vyhral Marc Marquez, v Moto sa víťazom stal jeho mladší brat Alex a v najslabšej triede Moto3 sa z víťazstva tešil Lorenzo dalla Porta.

Marc Marquez
Marc Marquez pri svojom desiatom triumfe na Sachsenringu, siedmom v MotoGP

Desaťkrát po sebe neodišiel Španiel Marc Marquez zo Sachsenringu porazený. Najprv trikrát vyhral v slabších triedach a potom od roku 2013 nenašiel premožiteľa ani v kráľovskej triede. Desiatym triumfom sa teraz dotiahol na Taliana Giacoma Agostiniho, ktorý má na Sachsenringu rovnaký počet víťazstiev, v najsilnejšej triede ho však Marquez tromfol väčším počtom víťazstiev.

Víťazom kvalifikácie na Sachsenrigu sa stal mladý ambiciózny Španiel Fabio Quartararo, čo ho favorizovalo aj na víťaza pretekov. Neodštartoval však dobre a už v prvej zákrute bol až šiesty. Potom sa pomaly predieral dopredu a v jednej zo zákrut vo vysokej rýchlosti mu podkĺzlo predné koleso jeho Yamahy a po páde s ulomeným riadidlom už nemohol pokračovať v pretekoch.

Marquez pomaly zvyšoval svoj náskok pred Španielom Maverickom Viňalesom a Britom Callom Crutchlowom, ktorý nastupoval s bolestivým poranením pravej nohy, ktoré si spôsobil pádom z bicykla. V takomto poradí prešli prví traja aj cieľom, pričom víťaz Marquez mal pred Viňalesom náskok takmer päť sekúnd.

O ďalšie miesta bojovali tri stroje Ducati. Na najrýchlejšej sedel Talian Petrucci a v cieli bol štvrtý, piaty skončil Dovizioso a šiesty Jack Miller. Desiatku uzatvárali siedmy Joan Mir (Suzuki), za ním ôsmy potom Rossi, deviaty bol jeho chránenec a žiak Morbidelli (obaja Yamaha) a desiaty Stefan Bradl (Honda).

Valentino Rossi ani tentoraz nemal svoj deň, v kvalifikácii mal pád a do pretekov štartoval z dvanásteho miesta. Už to nebol ten Doctor akého si ho priaznivci rýchlych motoriek pamätajú a tak ani z jeho povestnej stíhacej jazdy nič nebolo. Len pomaly sa predieral dopredu. Nemusí to znamenať, že by stratil niečo zo svojho jazdeckého umenia. Možno len nechcel riskovať pád a radšej dôjsť do cieľa, keďže už dvakrát predtým cieľ z motorky nevidel.

Teraz nasleduje v seriáli takmer mesačná prestávka. Jazdci sa znovu predstavia až 4. augusta na Veľkej cene Českej repbliky v Brne.

Výsledky VC Nemecka – trieda MotoGP

1. Marc MarquezŠpan./Honda41:08,276 min
2. Maverick ViñalesŠpan./Yamaha+4,587 s
3. Cal CrutchlowV. Brit./Honda+7,741 s
4. Danilo PetrucciTal./Ducati+16,577 s
5. Andrea DoviziosoTal./Ducati+16,669 s
6. Jack MillerAustr./Ducati+16,836 s
7. Joan MirŠpan./Suzuki+17,156 s
8. Valentino RossiTal./Yamaha+19,110 s
9. Franco MorbidelliTal./Yamaha+20,634 s
10. Stefan BradlNem./Honda+22,708 s

Priebežné poradie jazdcov (po deviatom podujatí)

1. Marc Marquez185 bodov
2. Andrea Dovizioso127
3. Danilo Petrucci121
4. Alex Rins101
5. Maverick Viňalles85
6. Valentino Rossi80
7. Jack Miller70
8. Fabio Quartararo67
9. Cal Cratchlow67
10. Pol Espargaro56

Autor: J. Goldberger
Foto: motogp.com
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.