VC San Marina: Pedrosa zdolal Rossiho a zvíťazil

Nedeľa, 11 september 2016

Dážď pred pretekmi najslabšej triedy Moto3 akoby pokropil živou vodou malého Španiela Daniho Pedrosu. Ten v potom v kráľovskej triede MotoGP ožil a po slabších výkonoch a výsledkoch v tejto sezóne vyhral na svojej Honde trináste preteky seriálu napriek tomu, že štartoval až z ôsmej pozície štartového roštu. Druhý skončil Talian Valentino Rossi a tretí Španiel Jorge Lorenzo, obaja na motocykloch Yamaha.

Dani Pedrosa
Takto so zdvihnutým predným kolesom oslávil svoju víťaznú jazdu Dani Pedrosa

Úvod pretekov patril Rossimu, ktorý si postupne vypracoval náskok takmer dvoch sekúnd. Pätnásť kôl pred koncom pretekov z celkových 28 viedol Rossi pred tímovým partnerom Lorenzom, Marcom Marquezom, Danim Padrosom a Maverickom Viňalesom (Suzuki). Vyzeralo, že na domácej pôde okruhu Misano by Rossi po rokoch mohol znovu zvíťaziť.

Pedrosa v tom čase jazdil najrýchlejšie kolá spomedzi všetkých. Pomerne rýchlo sa dostal najprv pred Marqueza, potom aj pred Lorenza a sedem kôl pred cieľom zdolal aj Rossiho a neohrozene išiel za svojim prvým víťazstvom v tejto sezóne. Rossi skončil druhý a Lorenzovi sa ušlo posledné miesto na stupni víťazov. Marc Marquez sa už na pódium nezmestil a skončil štvrtý, Viňales piaty a Dovizioso šiesty.

Valentino Rossi znovu skončil pred Marquezom a znížil v priebežnom poradí svoju bodovú stratu na Španiela na 43 bodov. Tretí Lorenzo zaostáva za Marquezom o 61 bodov. Štvrtý Pedrosa stráca 78 bodov, piaty Viňales 87 a šiesty Dovizioso 124 bodov.

Seriál majstrovstiev sveta cestných motocyklov bude pokračovať štrnástim podujatím 25. septembra v Španielsku. Na programe je Veľká cena Aragónska.

Výsledky Veľkej ceny San Marina

Trieda MotoGP

1. Dani PedrosaŠpan./Honda43:43,524 min
2. Valentino RossiTal./Yamaha+2,837 s
3. Jorge LorenzoŠpan./Yamaha+4,359
4. Marc MarquezŠpan./Honda+9,569
5. Maverick ViñalesŠpan./Sužuji+15,467
6. Andrea DoviziosoTal./Ducati+19,676
7. Michele PirroTal./Ducati+22,936
8. Pol EspargaroŠpan./Yamaha+27,155
9. Cal CrutchlowV. Brit./Honda+27,202
10. Alvaro BautistaŠpan./Aprilia+33,968

Priebežné poradie jazdcov (po 13 z 18 podujatí)

1. Marc Marquez223 bodov
2. Valentino Rossi180
3. Jorge Lorenzo162
4. Dani Pedrosa145
5. Maverick Viñales136
6. Andrea Dovizioso99
7. Andrea Iannone (Tal./Ducati)96
8. Cal Cruchlow (V. Brit./Honda)93
9. Pol Espargaro (Špan./Yamaha)89
10. Hector Barbera (Špan./Ducati)81

Autor: J. Goldberger
Foto: motogp
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.