Veľká cena USA: MotoGP - prémiové víťazstvo Rinsa

Pondelok, 15 apríl 2019

Tretie preteky seriálu majstrovstiev sveta cestných motocyklov sa jazdili na okruhu COTA neďaleko mesta Austin v USA. Prekvapujúcim víťazom sa stal Španiel Alex Rins pred talianskou ikonou Valentinom Rossim a Austrálčanom Jackom Millerom.

Alex Rins
Španiel Alex Rins zvíťazil na VC USA a má v triede MotoGP prémiové víťazstvo. Oslávil ho v plnej rýchlosti tesne za cieľom týmto gymnastickým cvikom.

Ako to často býva v triede najsilnejších motocyklov MotoGP, bol aj tentoraz najväčším favoritom Španiel Marc Marquez. Vyhral kvalifikáciu, najlepšie odštartoval a postupne si vypracovával veľmi slušný náskok pred Talianom Rossim.

Nebol by to však starší z bratov Marquezovcov, keby nešiel úplne na hrane. Keď mu to vyjde až do cieľa, vyhrá s pomerne veľkým náskokom. Ak nie celej triedy, tak aspoň pol triedy. Druhá možnosť je, že to preženie a potom stíha tých, čo ho predbehli, resp. z pretekov odstúpi. Tentoraz jeho jazda skončila po rýchlom nájazde do zákruty a následnom prebrzdení pádom, ale motorku už nenaštartoval a preteky sa pre neho skončili.

Valentinovi Rossimu sa po Marquezovom odstúpení otvorila cesta k víťazstvu. Silne na neho však začal z druhého miesta tlačiť Brit Call Crutchlow, ale aj ten v jednej zo zákrut to s rýchlosťou prehnal a po páde z pretekov odstúpil.

Austrálčan Miller jazdil v tej chvíli druhý a Španiel Rins tretí. Nie Austrálčan, ale Španiel bol tým, kto mohol Rossiho ohroziť a obrať o víťazstvo. Svoj útok si Rins dôkladne plánoval, keď Rossiho v tesnom závese testoval. Dostal sa pred Rossiho, ktorý sa ešte v závere pokúšal zdolať Rinsa, ten si však víťazstvo už uhájil. Rossi skončil druhý a Miller tretí.

Po troch podujatiach vedie priebežne Talian Dovizioso s 54 bodmi, druhý je Rossi (51), tretí Rins (49), štvrtý Mark Marquez (45), piaty Talian Petrucci (30) a šiesty Miller (29).

Výsledky VC USA MotoGP

1. Álex RinsŠpan./Suzuki41:45,499 min
2. Valentino RossiTal./Yamaha+0,462 s
3. Jack MillerAustr./Ducati+8,454
4. Andrea DoviziosoTal./Ducati+9,420
5. Franco MorbidelliTal./Yamaha+18,021
6. Danilo PetrucciTal./Ducati+21,476
7. Fabio QuartararoFranc./Yamaha+26,111
8. Pol EspargaróŠpan./KTM+29,743
9. Francesco BagnaiaTal./Ducati+30,608
10. Takaaki NakagamiJap./Honda+31,011

Autor: J. Goldberger
Foto: motogp.com
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.