Citroën Numéro 9 - francúzsky luxus

Piatok, 20 apríl 2012

Veľký deň Číny sa blíži. Už o dva dni otvorí Peking svoj autosalón Auto China 2012, alebo 2012 Beijing International Automotive Exhibition. Všetky svetové automobilky si do hlavného mesta najľudnatejšej krajiny sveta už dávnejšie vyšliapali svoj chodníček, pretože predviesť sa na tunajšom autosalóne je ako dostať vitamínovú injekciu pre ďalšie modely a nový rozmach výroby. Vie to dávno aj Citroën, takže v Pekingu nebude chýbať predobraz jeho nového doteraz najväčšieho a najluxusnejšieho modelu pomenovaného Numéro 9.

Citroen Numero 9
Citroën Numéro 9 oživuje karoséria elegantných tvarov. Interiér štúdie oplýva Luxusom, veľkým vnútorným priestorom a francúzskym komfortom.

Citroën už o pár dní, od 23. apríla (otvárajú ho dva novinárske dni) nadviaže v Pekingu na štúdiu Metropolis, ktorú Francúzi predstavili v Šanghaji koncom roku 2010. Už pohľad na štúdiu prezrádza, že Numéro 9 má ďaleko od konvenčného modelu a zrejme chce ním na Číňanov silne zapôsobiť. Už vtedy v Šanghaji Francúzi prezradili, že táto štúdia sa má stať základom budúceho luxusného modelu a že jeho výrobou smeruje Citroën na čínsky trh.

Model vychádzajúci zo štúdie Numéro 9 má obohatiť líniu DS už tento rok. Nie je náhoda, že premiéru bude mať práve na autosalóne v Pekingu. Numéro 9 predznamenáva budúcnosť línie DS a naznačuje štylistické smerovanie troch nadchádzajúcich modelov tejto línie: prémiového sedanu segmentu C, SUV a prémiovej limuzíny segmentu D.

Línia DS dopĺňa ponuku značky Citroën. DS berie inšpiráciu od modelov svojej produkcie z 90 rokov. Francúzi vkladajú do línie DS svoje najlepšie schopnosti a skúsenosti, kreativitu a špičkové technológie. O tom, že značka vsadila na správneho koňa, svedčí aj fakt, že za dva roky od uvedenia sa vo svete predalo viac ako 200 tisíc automobilov Citroën DS3, DS4 a DS5.

Silueta štúdie Numéro 9 oživuje karosériu typu novými tvarmi a prvkami, predstavuje novú prednú časť a priberá si na pomoc aj technológiu Full-hybrid Plug-in. Štúdia sa vyznačuje aj výraznými výkonmi a schopnosťami úspory paliva. Na čisto elektrický pohon prejde štúdia približne 50 km. Elektromotor čerpá energiu z líthio-iónových batérií, ktoré sa z bežnej domácej zásuvky nabijú iba za 3,5 hodiny.

Benzínový turbo motor 1,6 THP (výkon 165 kW/225 k, 275 Nm) poháňa predné kolesá a elektromotor (51 kW/70 k, 200 Nm) kolesá zadné. Celkový výkon je 295 koní a krútiaci moment 475 Nm, pričom produkuje len 39 g CO2/km pri priemernej spotrebe len 1,7 l/100 km. Vysoký výkon umožňuje štúdii akcelerovať z nuly na 100 km/h za 5,6 sekundy a vyvinúť najvyššiu rýchlosť 244 km/h.

Štúdia Numéro 9 pri dĺžke 4,93 m a šírke 1,94 m disponuje nevšedne veľkým rázvorom s dĺžkou až 3 metre. To vytváraní dostatočný priestor na nohy pre pasažierov na zadných sedadlách. Automobil je pritom vysoký len 1,27 metra, čo mu dodáva veľmi dynamický výraz.

Citroen Numero 9 Citroen Numero 9 Citroen Numero 9
Autor: J. Goldberger
Foto: Citroën
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-i5-touring-flash kopie
Šiesty ročník ankety Elektromobil roka 2024 o najlepšie elektrické a plug-in hybridné automobily na slovenskom trhu za rok 2024 pozná svojich víťazov. Automobily BMW získali tri pódiové umiestnenia: BMW i7 M70 prvé miesto v kategórii luxusný elektromobil, BMW XM v kategórii plug-in hybrid, a BMW radu 5 Touring druhé miesto v kategórii rodinných elektromobilov. Ankety sa zúčastnilo 8656 hlasujúcich, ktorí svojimi hlasmi na internetovom portáli mojelektromobil.sk vybrali tie najlepšie automobily na slovenskom trhu v troch kategóriách. O priazeň slovenskej verejnosti sa uchádzalo spolu 123 nominovaných vozidiel.BMW i5 Touring
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5