Dacia Lodgy Glace: premiérovo na ľade

Sobota, 03 december 2011

Pri Dacii sa stalo takmer pravidlom, že svoj nový model predstaví najprv v pretekárskom rúchu a až následne vo výstavnej róbe. Inak tomu nebude ani pri najnovšej novinke, atraktívnom rodinnom automobile, ktorého predvoj s menom Dacia Lodgy Glace sa po prvý raz predstaví práve dnes (3. decembra) a zajtra na okruhovom ľadovom ovále v pretekoch seriálu Trophée Andros.

Dacia Lodgy Glace
Dacia Lodge Glace pripravená na preteky na ľadovom okruhu v seriáli Trophée Andros. V Ženeve sa nové sériové MPV od Dacie predstaví na jar budúceho roka.

Skôr, ako sa nové MPV od Dacie s prímenom Lodge predstaví na jarnom autosalóne v Ženeve, sadnú si do jej pretekárskej verzie, vlastne hneď dvoch, majstri volantu Alain Prost do prvej a jeho syn Nicolas Prost a Evans Stievenart do druhej. Dacia tak zostáva verná tradícii spred dvoch rokov, keď sa v rovnakých pretekoch nový model Dacie predstavil najprv (pred dvoma rokmi v preoblečení do rallye špeciálu) práve na zamrznutom okruhu a bývalý štvornásobný majster sveta Alain Prost obsadil v absolútnom poradí v oboch ročníkoch druhú priečku.

Nový, v poradí už tretí ročník Trophée Andros bude teda znovu s účasťou značky Dacia a znovu s originálnym a aktuálnym modelom značky Dacia. Do seriálu pretekov na ľade pre sezónu 2011/2012 prihlásila Dacia dve autá a posadí za ich volant silných jazdcov Alaina Prosta a Evensa Stievenarta. Prvé kolo seriálu 2011/2012 sa uskutoční 3. a 4. decembra vo Val Thorens vo Francúzsku.

Dacia Lodgy Glace
Nová Dacia má šmrnc. Za volantom aj s Alainom Prostom sa predstaví na ľadovom okruhu.

"Ľadový" špeciál Dacia Lodgy Glace pripravovali na preteky seriálu Trophée Andros hneď tri firmy: Tork Engineering si zobrala na starosť dizajn, výrobu a kompletizáciu, Sodemp pripravila motor a svoj podiel na vyhotovení má, ako inak, aj Renault Sport Technologies. Ako správny pretekársky automobil tak aj Dacia Lodgy Glace má motor umiestnený uprostred. Upravený trojlitrový šesťvalec dokáže vyprodukovať až 355 koní pri 7500 otáčkach a krútiaci moment 360 Nm pri 5500 otáčkach. Silu prenáša na všetky štyri magnéziové 16" kolesá cez sekvenčnú šesťstupňovú prevodovku. Aby auto aj dobre brzdilo, o to sa postarajú štvorpiestikové strmene bŕzd Beringer s kotúčmi s priemerom 300 mm vpredu a 265 mm vzadu.

Dacia Lodgy Glace dlhá 4001 mm a široká 1900 mm má rázvor 2500 mm a hmotnosť len 950 kg. Menšia sestrička budúceho sériového rodinného MPV, ktoré uvidíme na autosalóne v Ženeve, bude tak na ľadových okruhoch zrejme postrachom všetkých štartujúcich.

Autor: J. Goldberger
Foto: Renault
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-i5-touring-flash kopie
Šiesty ročník ankety Elektromobil roka 2024 o najlepšie elektrické a plug-in hybridné automobily na slovenskom trhu za rok 2024 pozná svojich víťazov. Automobily BMW získali tri pódiové umiestnenia: BMW i7 M70 prvé miesto v kategórii luxusný elektromobil, BMW XM v kategórii plug-in hybrid, a BMW radu 5 Touring druhé miesto v kategórii rodinných elektromobilov. Ankety sa zúčastnilo 8656 hlasujúcich, ktorí svojimi hlasmi na internetovom portáli mojelektromobil.sk vybrali tie najlepšie automobily na slovenskom trhu v troch kategóriách. O priazeň slovenskej verejnosti sa uchádzalo spolu 123 nominovaných vozidiel.BMW i5 Touring
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5