Nissan: ostrejšie a najlepšie GT-R

Pondelok, 15 november 2010

Ak pôvodné GT-R, predstavené v roku 2007, bolo poriadne ostrým kalibrom, prepracovaný model pre rok 2011 s výkonom zvýšeným zo 485 na 530 koní je riadenou strelou s pridanou hodnotou. S týmto výkonom je nové GT-R schopné "vyprášiť" svojim výkonom napríklad Porsche 911 Turbo a vyrovná sa ním Turbu S. Chcete ho mať vo svojej garáži? Ak si ho teraz objednáte, začiatkom roka 2011 vám ho vyrobia a už s prvým jarným slnkom môžete s ním vyraziť napríklad na Severnú smyčku Nürburgringu, alebo do Orechovej Potône na Slovakia-ring.

Nissan GT-R
Prepracovaný Nissan GT-R pre rok 2011 je výkonnejší, rýchlejší a aj lepšie ovládateľný

Okrem základnej verzie sa novinka Nissanu bude vyrábať aj v dvoch nových špeciálnych limitovaných sériách s názvami Club Track a Egoist. Verzia Club Track je určená pre využitie na okruhoch a prémiová verzia Egoist je zameraná na špičkové remeselné vypracovanie. Vyhotovenie Egoist je naplnením ambícií Nissanu GT-R. Výhradne pre konkrétneho zákazníka ho vytvára Takumi, skutočne skúsený majster remeselného spracovania. Na výber ponúka napríklad dvadsať odtieňov interiéru.

Superšport Nissan GT-R 2011 vyvíjali predovšetkým so zreteľom na jeho charakteristiku ako mnohoúčelový výkonný automobil. Vďaka kreatívnemu dizajnu a prvkom vylepšujúcim aerodynamiku vyzerá exteriér nového GT-R stabilnejšie a robustnejšie a interiéru dodali jeho tvorcovia športovejší ráz.

Nissan GT-R
Sedadlá v novom vyhotovení ponúkajú väčšie pohodlie a bezpečné vedenie v zákrutách

Nissan GT-R modelového roku 2011 dostal pridanú porciu výkonu i krútiaceho momentu. Úpravou plniaceho tlaku turbodúchadla, časovania ventilov a znížením odporu nasávania sa zvýšil výkon vidlicového šesťvalca s objemom 3,8 litra na 530 koní pri 6 400 otáčkach a najvyšší krútiaci moment na 612 Nm v rozsahu otáčok od 3200 do 6000. A čo je zaujímavé, motor napriek zlepšeným výkonovým parametrom má nižšiu spotrebu a emisie. Najvyššia rýchlosť nového GT-R je 313 km/h, akceleráciu z 0 – 100 km/h výrobca zatiaľ nezverejnil.

V čom sa GT-R zmenilo? V prvom rade má prepracovaný dizajn. Vonkajší vzhľad menia aj prvky pridaného aerodynamického balíka. Zmenou na exteriéri sú väčšie nárazníky a maska chladiča, prepracovaná maska svetlometov, väčšie vstupy na chladiaci vzduch, denné LED svetlá vpredu, nové pneumatiky a dizajn ráfikov, zväčšené koncovky výfukov a zadný difúzor z karbónu. Nové GT-R má posilnené športové gény prostredníctvom výkonnejšieho motora, lepšej aerodynamiky a zvýšeného prítlaku na prednú i zadnú nápravu, výkonnejšieho chladenia a brzdového systému (rozmerné brzdové kotúče s priemerom 390 mm zabezpečujú väčšiu brzdnú silu, pomalšie vädnutie bŕzd a citlivejšie dávkovanie brzdného účinku), lepšej ovládateľnosti a jazdného komfortu.

Nissan GT-R
Verzia Club Track umožňuje na okruhu naplno využiť potenciál výkonu motora

Zmeny na zavesení predných kolies zlepšili reakciu pneumatík na zvislé zaťaženie. Zvýšila sa aj priľnavosť pneumatík pri zatáčaní a stabilita pri jazde v priamom smere. Na zadnej náprave došlo ku zmene charakteristiky zbiehavosti. Výsledkom je lepšia priľnavosť vnútorných kolies pri zatáčaní a lepšia väzba od vozovky. Hliníkové tlmiče novej konštrukcie zabezpečujú presnejšie tlmenie a vyššie pohodlie počas jazdy. Pridané vzpery v priestore motora a prístrojovej dosky zvýšili tuhosť karosérie. Informácie od zavesenia sa vstrebávajú rýchlejšie a zlepšila sa reakcia na pokyny vodiča. Zároveň sa zvýšila aj presnosť zlícovania panelov karosérie.

Novinkou u nového superšportu GT-R je režim SAVE, ktorý pri jazde na diaľnici či otvorenej ceste optimalizuje krútiaci moment a upravuje schému radenia za účelom zníženia aktuálnej spotreby paliva. S litrom benzínu prejde GT-R 8,5 km, čo je 11,8 l/100 km. Za znížené emisie vďačí katalyzátoru s nízkym obsahom vzácnych kovov a riadiacej jednotke motora (ECM) s výkonným mikroprocesorom. Pridaný bol aj režim 2WD, ktorý dočasne preradí na pohon dvoch kolies.

Nissan GT-R
Motor prepracovaného modelu GT-R má výkon 530 k pri otáčkach 6400 za minútu. Nové výkonnejšie motory RT-R sa vyznačujú novým červeným krytom na motore.

Novinka Nissan GT-R je ďalším spestrením ponuky superrýchlych automobilov na slovenský trh. Nissan GT-R vo verzii Premium Edition má cenu 90 000 eur, vo verzii Black Etion 91 300 eur. Dodávky pre Európu sa začnú vo februári 2011.

Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-i5-touring-flash kopie
Šiesty ročník ankety Elektromobil roka 2024 o najlepšie elektrické a plug-in hybridné automobily na slovenskom trhu za rok 2024 pozná svojich víťazov. Automobily BMW získali tri pódiové umiestnenia: BMW i7 M70 prvé miesto v kategórii luxusný elektromobil, BMW XM v kategórii plug-in hybrid, a BMW radu 5 Touring druhé miesto v kategórii rodinných elektromobilov. Ankety sa zúčastnilo 8656 hlasujúcich, ktorí svojimi hlasmi na internetovom portáli mojelektromobil.sk vybrali tie najlepšie automobily na slovenskom trhu v troch kategóriách. O priazeň slovenskej verejnosti sa uchádzalo spolu 123 nominovaných vozidiel.BMW i5 Touring
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5