Nový Renault Kangoo: Priestranný interiér a netypické dvere

Piatok, 15 apríl 2022

Renault Kangoo ako úžitkový automobil zdobí priestranný interiér auta krabicového tvaru využiteľného pracovne pre rôznych remeselníkov, auta na každodenné využívanie, ale aj ako celkom moderný dovolenkový či voľnočasový automobil. Jednoducho – Renault Kangoo je dievča pre všetko.

1-renault-kangoo
Nový Renault Gangoo ponúkne nový typ širokých bočných dverí

Tento rok si bude Renault Kangoo pripomínať štvrťstoročie svojho vzniku. Pripomenie si viacero veľmi úspešných modelov a predajné úspechy modelu Kangoo. Pripomenie si doteraz predaných päť miliónov vozidiel. Na ďalšie nové čakajú záujemcovia s otvorenými bránami svojich garáží.

Nové Kangoo v nich zaparkujú, keď prvé vyrobené kusy nového modelu opustia výrobné linky výrobcu. Modelu, ktorý má viac ako 60 udelených patentov, nových vylepšení. Fabrika hovorí o fantastickej inovácii. Nový Kangoo má napríklad dvere Open Sesame, ktoré ho posunú na čelné predajné miesto.

Kangoo prvej generácie sme poznali s posuvnými bočnými dverami, ponukou viacerých dĺžok i elektrickou verziou, ktorá bola na trh uvedená v roku 2011. To je len malé pripomenutie príkladov konštruktérskej vynaliezavosti francúzskej automobilky.

Ani prichádzajúce tretia generácia Kangoo nie je v tomto sme výnimkou, keď prináša nový typ dverí so šírkou 1,45 metra veľkým bočným otváraním, čo predstavuje v tomto ohľade nový rekord. Kľúčom k tomuto prelomu bolo odstránenie stredového stĺpika. Takáto radikálna novinka si vyžiadala viacero úprav.

"Zabudovali sme konštrukčné komponenty do dverí a tak vytvorili stredové stĺpiky, keď sú dvere zatvorené,” hovorí François-Xavier, hlavný inžinier nového Renaulta Kangoo Van.

Po prvýkrát musel inžiniersky tím skonštruovať vozidlo bez centrálneho stĺpika. Vyžiadalo si to prepracovanie architektúry vozidla a premiestnenie všetkých dielov, premiestnenie zámkov na hornú a spodnú časť vozidla či bezpečnostný pás spolujazdca pripevniť na opačnú stranu. Najdôležitejšou novinkou je však deväť účelových výstuh, ktoré sa pridali do dverí, aby odolali bočným nárazom.

Technické prekážky však boli len prvou výzvou. Tá ďalšia priniesla úplne novú: vyrobiť dodávku. Továreň v Maubeuge, ktorá vyrába Kangoo už 25 rokov, prispôsobila svoje výrobné linky aby zvládla produkciu dverí Open Sesame. Chcelo to viac než len pár vychytávok, prepracovať sa musela štruktúra celého tela karosérie. Aj preto je Kangoo esom medzi ľahkými úžitkovými automobilmi.

1-renault-kangoo 2-renault-kangoo 3-renault-kangoo
Autor: J. Goldberger
Foto: Renault
Pridať komentár
Bleskovky
aaa-auto
Predajcovia jazdených vozidiel sieti spoločnosti Aures – AAA Auto, Mototechna a Auto Diskont, ponúkajú rozsiahlejšie zľavy na automobily zo svojej ponuky. Letné zľavy sa týkajú takmer polovice ponúkaných vozidiel a dosahujú celkový objem šesťstotisíc eur. Zľavy sú reakciou na rast cien a na stagnáciu predaja v poslednom období. Snahou je podporiť trend spomaľovania rastu cien jazdených áut, preto pripravili väčšiu zľavovú akciu. Z celkovej ponuky 3500 vozidiel zlacnilo 1500 áut.
Bulik-Aragon
Piate preteky motocyklových majstrovstiev Španielska ESBK sa konali na okruhu Motorland v Aragónsku a zúčastnil sa ich aj 15-ročný slovenský jazdec Michal Búlik. Jazdil v triede Stock 600 v českom tíme New2 Project. V kvalifikácii si v početnom pretekárskom poli počínal veľmi dobre a obsadil pekné 14. miesto. V prvých pretekoch prešiel cieľom na celkovom jedenástom mieste a vo svojej triede Stock bol štvrtý. V druhých pretekoch došlo v piatej zákrute ku kolízii a pádu niekoľkých jazdcov pred ním, vyhnúť sa im už nedokázal, skončil v hromadnom páde a preteky nedokončil.
Bulik-Aragon
Piate preteky motocyklových majstrovstiev Španielska ESBK sa konali na okruhu Motorland v Aragónsku a zúčastnil sa ich aj 15-ročný slovenský jazdec Michal Búlik. Jazdil v triede Stock 600 v českom tíme New2 Project. V kvalifikácii si v početnom pretekárskom poli počínal veľmi dobre a obsadil pekné 14. miesto. V prvých pretekoch prešiel cieľom na celkovom jedenástom mieste a a vo svojej triede Stock bol štvrtý. V druhých pretekoch došlo v piatej zákrute ku kolízii a pádu niekoľkých jazdcov pred ním, vyhnúť sa im už nedokázal, skončil v hromadnom páde a preteky nedokončil.