Renault: Mégane CC na Slovensku

Streda, 19 máj 2010

Aj keď to počasie nenasvedčuje, leto sa blíži. Na príchod horúcich letných dní sa pripravil aj Renault, keď začína predávať nový Mégane bez strechy. Vlastne so strechou, ktorú si však môžete zložiť do kufru. To pre prípad, že bude pršať, aj keď možno nie tak výdatne ako v uplynulých dňoch. Strecha vás ochráni pred dažďom i vetrom, prípadne aj pred pálivým slnkom, pričom veľká presklená strecha kupé-kabrioletu vám v takomto prípade uberie len časť z výhľadu, ktorý poskytuje kabriolet bez strechy.

Renault Mégane CC

Nový Coupé-Cabriolet je už treťou generáciou otvorených automobilov modelového radu Mégane. Nahrádza predchodcu s rovnakým menom, ktorý bol postavený na platforme Méganu druhej generácie a ktorého sa od roku 2003 predalo až 170 tisíc kusov. Kupé-kabriolet, ktorý bol v týchto dňoch predstavený na Slovensku, je šiestym členom novej generácie rodiny Mégane.

Aj nový otvorený Renault má nad štvormiestnym interiérom, podobne ako jeho predchodca, presklenú skladaciu strechu. Ovláda sa elektricky a jej natiahnutie alebo zloženie (do batožinového priestoru) netrvá dlhšie ako 21 sekúnd. Unikátne na nej je celoplošné presklenie, vďaka ktorému je pod ňou dostatok svetla, ktoré však možno regulovať vnútornou roletkou. Príjemným prekvapením je objem 417 litrov batožinového priestoru vo verzii kabriolet pri zloženej streche, vo verzii kupé len 211 litrov. Veko batožinového priestoru má komfortné samočinné dotváranie.

Pohodlie v novom kupé-kabriolete si nájde aj štvorčlenná posádka. Najmä na predných športovo tvarovaných sedadlách. Otázkou je, či aj na zadných pre nohy a hlavu pod zvažujúcou sa strechou. Iné to bude pri jazde v otvorenom aute bez strechy. Výrobca garantuje, že do rýchlosti 100 km/h je obtekanie vzduchu bez rušivých turbulencií, a to aj na zadných sedadlách. Prístup k nim je však veľmi dobrý po odsunutí predných sedadiel úplne dopredu, pričom svoju pôvodnú polohu si pamätajú.

Renault Mégane CC

Veľkú pozornosť venoval Renault najväčšej slabine kabrioletov – tuhosti karosérie. Renault kupé-kabriolet by však s tým problém nemal mať po tom, čo karosériu dostatočne spevnil a vystužil, najmä jej podlahovú časť. Torzná tuhosť karosérie sa takto zvýšila o celých 80 %. Práve to má zabrániť, aby sa karoséria pri jazde krútila.

Nový Mégane CC sa môže chváliť aj interiérom, ktorý je odvodený od aktuálnych modelov Mégane. Má kvalitné materiály i spracovanie. Výbava vychádza zo stupňa Dynamic aktuálnych modelov Mégane. Do vozidla je napríklad bezkľúčový prístup i štartovanie motora. Ku komfortu prispieva aj ovládanie audia (osem reproduktorov) pod volantom i možnosť vybavenia automobilu zabudovaným navigačným prístrojom Carminat TomTom.

Kupé-kabriolet je dlhý 448,5 cm (väčší oproti predchodcovi o 13 cm) a široký 181 cm. Pod jeho prednou kapotou môže byť jedna z piatich ponúkaných pohonných jednotiek – dvoch benzínových (110 a 130 koní) a troch turbodieselov (110, 130 a 160 koní). Mégane Coupé-Cabriolet štartuje na cene 24 690 eur (743 811 Sk).

Nový Renault Mégane Coupé-Cabriolet je obohatený o športovú líniu GT Line a GT. Pri GT Line ide o športový balíček, ktorý je k dispozícii k úrovni výbavy Dynamique s bežne dodávanými motormi a ponúka zákazníkom možnosť kúpiť si nový Coupé-Cabriolet s nádychom športu pri zachovaní ekonomickej a ekologickej jazdy. Športový vzhľad dopĺňajú 17palcové kolesá. Pocit športovosti umocňujú aj hliníkové pedále a analógový otáčkomer.

Renault Mégane CC

Verzia GT sa dodáva iba s motormi TCe 180/180 k a dCi 160/160 k. Pre ňu sú charakteristické športové prvky v exteriéri i interiéri, ako aj jazdné vlastnosti založené na podvozku Mégane GT. Cieľom oboch verzií je odlíšiť sa a sprístupniť emócie čo najväčšiemu počtu ľudí a posilnenie prepojenia medzi bežnými a športovými verziami Mégane a Mégane RS a obohatiť rad Mégane o know-how z Renault Sport Technologies.

Oba športové rady, GT Line i GT, sú k dispozícii od mája 2010 pre modely Coupé-Cabriolet, ale aj pre Mégane Coupé a Grandtour.

Renault Mégane CC Renault Mégane CC Renault Mégane CC Renault Mégane CC Renault Mégane CC Renault Mégane CC Renault Mégane CC Renault Mégane CC Renault Mégane CC Renault Mégane CC Renault Mégane CC Renault Mégane CC Renault Mégane CC Renault Mégane CC
Autor: J. Goldberger
Foto: autor
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-i5-touring-flash kopie
Šiesty ročník ankety Elektromobil roka 2024 o najlepšie elektrické a plug-in hybridné automobily na slovenskom trhu za rok 2024 pozná svojich víťazov. Automobily BMW získali tri pódiové umiestnenia: BMW i7 M70 prvé miesto v kategórii luxusný elektromobil, BMW XM v kategórii plug-in hybrid, a BMW radu 5 Touring druhé miesto v kategórii rodinných elektromobilov. Ankety sa zúčastnilo 8656 hlasujúcich, ktorí svojimi hlasmi na internetovom portáli mojelektromobil.sk vybrali tie najlepšie automobily na slovenskom trhu v troch kategóriách. O priazeň slovenskej verejnosti sa uchádzalo spolu 123 nominovaných vozidiel.BMW i5 Touring
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5