Dakar 2020: Sainza nebezpečne stíha Al-Attiyah

Streda, 15 január 2020

V deviatej etape sa už opäť postavili na štart aj motocykle a štvorkolky, ktoré v predchádzajúcej etape neštartovali po tom ako v nedeľu ťažko havaroval portugalský jazdec Paulo Goncalves a nehodu neprežil.

Fernando-Alonso
Fernando Alonso vymenil kokpit formule za kabínu Toyoty Hilux

Utorková etapa viedla z Wadi Al-Dawasiru do Haraldu, bola dlhá 886 kilometrov, z toho meraný úsek mal 415 kilometrov. Trať mala tvrdý kamenistý povrch a vyžadovala presnú a opatrnú jazdu aj kvôli možnosti poškodenia pneumatík.

Etapu druhú najdlhšiu na tohtoročnom Dakare v najrýchlejšom čase prekonal Čiľan Pablo Quintanilla. Druhý bol Austrálčan Toby Price (+ 1:54 min), tretí Španiel Bareda-Bort (2:42 min) a štvrtý líder medzi motocyklistami Američan Ricky Brabec (+ 3:55 min).

Náš Štefan Svitko bol v cieli na 17. meste so stratou necelých 15 minút na víťaza, naďalej sa však drží v najlepšej desiatke. Priebežne vedie R. Brabec na Honde, druhý je P. Quintanilla na Husqvarne (+ 20:53 min) a tretí je T. Price na KTM (+ 26:43 min).

V kategórii automobilov vyhral etapu Francúz Peterhansel (X-Raid Mini) pred Katarčanom Al-Attiyahol (Toyota Hilux) a saudským jazdcom Sejdanom. Líder Španiel Sainz bol až šiesty. Náš Sýkora s českým vodičom Zapletalom menili poloos a v cieli boli so stratou 59:25 min, priebežne sú na 18. mieste.

Kategóriu automobilov vedie naďalej Sainz, ale už len o 24 sekúnd pred Al-Attiyahom a o 6:38 min pred Peterhanselom. Španiel Fernando Alonso je už desiaty.

Medzi kamiónmi vyhral etapu Rus Karginov (Kamaz) pred Bielorusom Vjazovičom (MAZ) a Čechom Lopraizom (Praga). Karginov je naďalej lídrom kategórie, druhý je Šibalov, tretí Vjazovič a štvrtý Lopraiz.

Stredajšia desiata etapa bude ďalšou maratónskou. Je dlhá síce len 608 kilometrov, meraný úsek má však 534 kilometrov.

Autor: J. Goldberger
Foto: dakar.com
Pridať komentár
Bleskovky
Opel-Mokka
Malé SUV nemeckej automobilky Opel Mokka X prichádza teraz v druhej generácii. Svetovú premiéru bude mať vzhľadom na pretrvávajúce opatrenia s koronavírusom iba pred malou skupinou zástupcov médií v v sídle automobilky, v nemeckom Rüsselsheime. Zato však pri počítačoch, notebookoch alebo na smartfónoch ju budú môcť virtuálne sledovať státisíce či milióny ľudí na celom svete. Svetová premiéra sa uskutoční už dnes 22. septembra o 13,00 hodine. Očakávaný nový Opel Mokka X (na snímke Mokka X súčasnej generácie) prestaví najvyšší šéf automobilky Opel Michael Lohscheller. Tlačovú konferenciu bude možné sledovať dnes od 13,00 hod. na YouTube https://www.youtube.com/opel.
Šikyňa
V talianskej Faenze sa konalo posledné podujatie série troch pretekov seriálu majstrovstiev sveta. Slovák Richard Šikyňa v triede MX2 na KTM 250 obsadil v prvej jazde 14. miesto a získal 7 bodov, druhú po páde a technických problémoch nedokončil. V priebežnom hodnotení seriálu má 52 bodov a patrí mu 21. priečka. Richard Šikyňa: "Preteky sa mi príliš nevydarili. Teraz mám 2 týždne čas do ďalších pretekov. Verím, že sa mi podarí dostať sa v Mantove tam, kde patrím." Nie veľmi spokojný bol aj Šikyňov manažér Peter Kolek: "Zo série troch podujatí vo Faenze nie som z Rišových výkonov nadšený. Nevyšla mu ani jedna kvalifikácia. Aj keď ukázal, že dokáže odštartovať do desiatky a vie udržať tempo, jazdecké chyby ho stáli veľmi dôležité body do priebežného hodnotenia."
Šikyňa
V talianskej Faenze sa konalo posledné podujatie série troch pretekov seriálu majstrovstiev sveta. Slovák Richard Šikyňa v triede MX2 na KTM 250 obsadil v prvej jazde 14. miesto a získal 7 bodov, druhú po páde a technických problémoch nedokončil. V priebežnom hodnotení seriálu má 52 bodov a patrí mu 21. priečka. Richard Šikyňa: "Preteky sa mi príliš nevydarili. Teraz mám 2 týždne čas do ďalších pretekov. Verím, že sa mi podarí dostať sa v Mantove tam, kde patrím." Nie veľmi spokojný bol aj Šikyňov manažér Peter Kolek: "Zo série troch podujatí vo Faenze nie som z Rišových výkonov nadšený. Nevyšla mu ani jedna kvalifikácia. Aj keď ukázal, že dokáže odštartovať do desiatky a vie udržať tempo, jazdecké chyby ho stáli veľmi dôležité body do priebežného hodnotenia."