Dakar 2020: Štefan Svitko zabojuje zajtra o top ten

Piatok, 17 január 2020

Rallye Dakar má pred sebou už len poslednú dvanástu etapu 42. ročníka diaľkovej rallye, ktorá sa po prvý raz konala historicky už na treťom kontinente, na Strednom Východe v Saudskej Arábii.

Svitko
Štefan Svitko aj v tomto roku patrí medzi špičku dakarských motocyklových jazdcov

Už zajtra 17. januára spoznáme nových víťazov, hrdinov, ktorí najrýchlejšie prešli na svojich strojoch okolo 7500 kilometrov na pieskovej či kamenistej trati, a na pieskových dunách saudsko-arabskej krajiny.

Medzi tými, ktorí si chceli splniť svoj sen a zapísať sa do kroniky víťazov najnáročnejšej rallye sveta bol aj náš motocyklový jazdec Štefan Svitko. Raz mal už k tomu veľmi blízko, vtedy bol po poslednej etape celkovo druhý.

Tento rok vyhrať Dakar Svitkovi už určite nevyjde. Priebežne v tomto ročníku rallye bol najlepšie deviaty, potom si držal desiate miesto, ale v dnešnej jedenástej etape z top desať vypadol.

Už vo včerajšej desiatej etape po problémoch na trati ho v cieli klasifikovali až na 29. mieste, ale v prvej desiatke sa ešte udržal. Po dnešnej jedenástej zo Shubaytahu do Haradhu klesol po 14. mieste v etape na priebežnú jedenástu priečku.

Etapu s meraným úsekom dlhým 379 kilometrov zvládol víťaz Quintanilla z Čile za 4:09:22 hodiny, druhý skončil Rakúšan Walkner (+ 9 sekúnd) a tretí Argentínčan Luciano Benavides (+ 2:48 min). Svitko bol po menších technických problémoch pomalší o 17 minút a 58 sekúnd.

Lídrom medzi motocyklistami je naďalej Američan Brabec. Druhý Čiľan Quintanilla má na neho stratu 13:56 minúty a tretí Austrálčan Toby Price stráca 22:34 min. Svitko na Američana Brabeca stráca 2:08:20 hod.

Aby Štefan Svitko skončil celkovo na tohtoročnom Dakare medzi desiatimi najlepšími motocyklistami, musel by v poslednej zajtrajšej etape zdolať minimálne teraz desiateho Američana Shorta o minútu a 44 sekúnd. Ak mu bude dobre slúžiť technika, tak v možnostiach nášho jazdca je to určite reálne.

Autor: J. Goldberger
Foto: dakar.com
Pridať komentár
Bleskovky
Land-cruise
Podľa amerického portálu iSeeCars.com je Toyota Land Cruiser najspoľahlivejším autom na americkom trhu. Portál analyzoval z hľadiska životnosti 15,8 milióna jazdených áut. Ukázalo sa, že Toyota Land Cruiser poskytuje najväčšiu záruku, že auto prekoná minimálne 320 000 km. Toľko malo na tachometri až 15,7 % jazdených áut tohto modelu. Druhé miesto patrí modelu Sequoia (9,2 %), čo je terénne vozidlo väčšie ako je Land Cruiser postavené na platforme pick-upu Tundra. Prvé miesto má Toyota aj medzi všetkými preverovanými značkami. Na druhom mieste medzi značkami je Honda s podielom 1,6 %. Na ďalších sú americké GMC, Chevrolet a Ford. Land Cruiser navrhli tak, aby vydržal najmenej 25 rokov.
Šikyňa-Holandsko
Po úvodných pretekoch seriálu majstrovstiev sveta v motokrose v Anglicku sa pretekári so svojimi tímami presunuli do holandského Valkenswaardu, dejiska druhého podujatia majstrovstiev sveta. Jediný slovenský jazdec Richard Šikyňa z MX Slovakia v Holandsku nebodoval. Zdravotný stav, ku ktorým sa v druhej jazde pridali aj technické problémy, mu neumožnili dokončiť ani jedny nedeľňajšie preteky a tak sa z Holandska vracia bez bodového zisku. V hodnotení seriálu klesol z priebežného 19. na 27. miesto. V najbližších dňoch bude najdôležitejšie, aby sa Richard Šikyňa vyliečil a stihol sa pripraviť na ďalšie preteky v Argentíne, ktoré budú už o dva týždne.
BMW-kopie
Značke BMW udelili slovenskí spotrebitelia a komisia expertov Brand Council z programu Slovak Superbrands cenu Slovak Superbrands Award 2020. Automobilka tak potvrdila, že patrí do skupine elitných značiek. Ocenenie je potvrdením kvality a uistením priaznivcov a zákazníkov značky pri ich nákupných rozhodnutiach. Program Superbrands vznikol pred viac ako dvadsiatimi rokmi vo Veľkej Británii. Marketingoví a komunikační odborníci si stanovili dva ciele: uviesť do pozornosti mimoriadne silné značky a prezentovať ich ďalším spoločnostiam, ktoré by sa rady rozvíjali a učili. Odvtedy získal program celosvetové uznanie a dnes je Superbrands uznávaný ako rešpektované ocenenie v 90. krajinách na piatich kontinentoch. Komisia Brand Council ma pri udeľovaní cien kľúčovú úlohu, preto sa jej členmi môžu stať len poprední, vysoko uznávaní experti.