Homola druhý v Belgicku na Spa-Francorchamps

Utorok, 10 august 2021

Posledný júlový víkend pokračoval seriál automobilových pretekov TCR Europe druhým kolom pretekov na belgickom okruhu Spa-Francorchamps aj za účasti slovenského jazdca Mateja Homolu, ktorý po bezchybnom výkone obsadil krásne druhé miesto.

1-Homola-Spa-Francorchamps

K vydarenému účinkovaniu slovenského jazdca predchádzala vydarená kvalifikácia. Naznačila, že Matej Homola môže v pretekoch na okruhu Spa-Francorchamps siahať po výbornom výsledku. Tretí najrýchlejší čas ho dostal na pomyselný kvalifikačný stupeň víťazov.

Samotný jazdec to okomentoval slovami, že z kvalifikácie je neskutočne šťastný keď dokázal zajazdiť dobrý čas a umiestniť sa v kvalifikácii tak vysoko. Povedal, že verí prichádzať obrať a na preteky sa veľmi teší. Štartovať do prvých pretekov bude z tretieho miesta druhého radu.

Prvé preteky sa mu nevydarili a po problémoch s nezahriatymi pneumatikami bol v cieli na 14. mieste. Spravil, ako po pretekoch priznal, školácku chybu, keď pneumatiky nezahrial na požadovanú teplotu.

Do druhých pretekov mal slovenský jazdec na štarte ôsmu pozíciu. Pred štartom pretekov sa nad belgickým okruhom prehnal dážď, tu sa však stáva, že v jednej časti okruhu prší a v druhej svieti slnko. A tak sa v tímoch začalo experimentovať ako obuť auto. Homola a jeho tím sa nakoniec rozhodli, že pôjdu na suchých pneumatikách, ako jediné auto v štartovom poli.

2-Homola-Spa-Francorchamps

Preteky boli odštartované aj kvôli dažďu za safety carom, no trať nebola celá mokrá, čo naznačovalo, že Homola by mohol spraviť dobrý výsledok. Štartoval z ôsmeho miesta a na začiatku pretekov stratil jednu pozíciu. Postupne sa začal predierať dopredu a v poslednom kole sa dostal na druhé miesto, čo znamenalo miesto na pódiu.

"Aj pre toto milujem pretekanie a pódium som už veľmi potreboval. Fakt som si to nesmierne užíval," povedal po pretekoch šťastný Homola.

(janGold)
Pridať komentár
Bleskovky
across
Japonská automobilka Suzuki očakáva v účtovnom roku 2021 sedempercentný medziročný nárast konsolidovaných tržieb - na celkových okolo 26,09 miliardy eur. Predpoveď pritom zohľadňuje nejasný výhľad ohľadom pokračovania nedostatku polovodičov. Automobilka predpokladá, že sa jej výdavky na výskum a vývoj medziročne zvýšia o 336,12 milióna eur na 1,46 miliardy eur. Výsledok týchto snažení vidieť aj na Slovensku, napríklad v podobe mildhybridných modelov. Ním je napríklad prvý plug-in hybrid nabíjateľný z bežnej elektrickej zásuvky, športovo-rodinné SUV Suzuki Across s čisto elektrickým dojazdom až 75 kilometrov, s benzínovým štvorvalecom s objemom 2,5 litra a dvomi elektromotormi so systémovým výkonom 225 kW/306 k (0 až 100 km/h za 6 sekúnd, kombinovaná spotreba adekvátna len 1 l/100 km).
maxim-repak
Vo francúzskom Magny Cours sa cez víkend uskutočnilo piate podujatie seriálu Yamaha R3 European Cup ako súčasť podujatí World Superbike. V pretekoch sa predstavil aj 15-ročný Slovák Maxim Repák, ktorý na predchádzajúcich pretekoch v českom Moste bol dvakrát druhý. V prvej jazde doplatil na chybu súpera a po páde z prvého miesta preteky nedokončil. V druhej jazde znovu bojoval v čelnej skupinke. Výsledkom bolo tretie miesto, ktoré ho udržalo v boji o celkové víťazstvo v seriáli, keď na priebežne prvého Španiela Juliana Girala stráca len desať bodov. O celkovom víťazovi sa rozhodne 18. septembra v španielskej Barcelone.
skoda-flotila
V rámci stratégie udržateľnosti firma Prodcen/DHolandia pristupuje k zmene svojho vozového parku na elektrický pohon, keď zaradila doň prvých sedem plne elektrických modelov Škoda Enyaq iV. Na Slovensku bude tak prvou čisto elektrickú flotilou, ktorá využíva elektromobily na firemné účely. Okrem lákavého pomeru ceny a výkonu zaujal firmu elektrický Enyaq iV nízkymi nákladmi na prevádzku a údržbu a veľkým dojazdom. Firma sa na prechod na zelenú mobilitu pripravovala už dlhšie, a to vytvorením uceleného systému nabíjania pre elektromobily s 12 stojanmi, ktoré čerpajú energiu z inštalovaných solárnych panelov na streche svojich výrobných hál.