Homola o novej sezóne, tíme a aute

Streda, 06 máj 2020

Športové aktivity na všetkých poliach sú pre situáciu s pandémiou koronavírusu pozastavené. Platí to aj o motoristickom športe a tak je to aj so seriálom TCR Europe, ktorého účastníkom je aj slovenský automobilový pretekár Matej Homola.

1-Homola
Nový Hyundai i30 N TCR pre Mateja Homolu vo vyhotovení pre sezónu 2020

Slovenský automobilový pretekár Maťo Homola si na štart ďalšej etapy svojej pretekárskej kariéry v šampionáte TCR Europe musí ešte nejaký čas počkať. O tom, kedy sezóna odštartuje, hovoril pred pár dňami s novinármi a v priamom prenose prostredníctvom internetu to mohli sledovať aj ďalší jeho priaznivci a podporovatelia.

Skôr ako sa rozhovoril o tohtoročnej sezóne, ktorá podľa neho napriek terajším problémom s pandémiou odštartuje neskôr a pretekať sa bude na európskych okruhoch, hovoril slovenský jazdec o minuloročnej sezóne a ukázal aj svoje najnovšie video z minuloročnej sezóny, na ktorom si užíval tak trochu aj návrat k svojim začiatkom.

Potom sa rozhovoril o seriáli TCR Europe, o zmenách a pozícii v novom talianskom tíme Target Competition, o novom aute Hyundai i30 N TCR a o samotnom videu, v ktorom prezentoval sám seba.

Porozprával aj o svojej prvej sezóne v majstrovstvách sveta WTCR, kde vyhral preteky na mestskej trati Vila Real v Portugalsku, tiež o tom, ako bolo vlastne nemožné pokračovať v tomto šampionáte hlavne pre limitujúci počet továrenských sedačiek a o enormnom nárastu nákladov v privátnych tímoch, ktoré požadujú tieto náklady hradiť od jazdcov.

To bol dôvod, prečo sa Matejov tím rozhodol pre majstrovstvá Európy seriálu TCR Europe. "Tu budem jazdiť s najlepším autom, v najlepšom tíme a s jediným cieľom vyhrať TCR Europe," zdôvodnil svoje rozhodnutie.

Aké zmeny čakajú Mateja Homolu v tejto sezóne ? Bude štartovať v európskom šampionáte TCR Europe, jazdiť v novom tíme Target Competition, v ktorom je predpoklad pre veľmi úspešnú a výhernú kariéru. A už teraz sa teší, že jeho pretekovým inžinierom v tomto talianskom tíme bude po dvoch rokoch opäť Jaro Krajčí.

Bude mať navyše aj nové auto Hyundai i30 N TCR, ktoré minulý rok vyhralo šampionát WTCR tak v kategórii jazdcov ako aj medzi tímami. Je to najlepšie auto v kategórií TCR, takže mladý Homola má všetky predpoklady na výborné výsledky. Mimochodom, pre tento rok bude Matej aj ambasádorom radu Hyundai N na Slovensku.

Predbežný kalendár seriálu TCR Europe 2020

11.-13. september Zolder (Belgicko)

25.-27.september Monza (Taliansko)

9.-11.október Barcelona (Španielsko)

*TBA Spa-Francorchamps (Belgicko)

*TBA Paul Ricard (Francúzsko)

*TBA Jarama (Španielsko)

*finálny termín podujatí bude známy neskôr

(janGold)
Foto: Archív Homola
Pridať komentár
Bleskovky
Toyota-C-HR
Francúzska vláda si dala za cieľ programom nazvaným Prime à la conversion podporiť výmenu staršieho a menej ekologického automobilu za model s nižšími emisiami. Program sa vzťahuje na elektromobily a plug-in hybridy, ako aj na hybridy, ktoré nie sú nabíjané zo zásuvky, na ktoré je dotácia vyššia. Výška bonusu je 3000 eur na spaľovacie alebo hybridné auto s emisiami CO2 nižšími ako 137 g/km a 5000 eur na elektromobil alebo plug-in hybrid. Nastaveným podmienkam štátnej subvencie vyhovuje až 98 % áut japonskej značky Toyota. Dotáciu na zošrotovanie starého auta možno získať pri kúpe nového aj jazdeného vozidla.
Kona-Electric
Hyundai Kona Electric prekročil ku koncu júna tohto roku hranicu stotisíc predaných kusov tohto elektrického modelu. Predajný úspech kompaktného elektrického SUV podčiarkujú aj mnohé významné ocenenia, ktoré Kona EV od uvedenia na trh v roku 2018 získal. Kórejská automobilka plánuje do roku 2025 predávať ročne 560 000 elektrických modelov a zužitkovať tak globálny úspech modelu Kona Electric.
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.