Homola pred novou sezónou so smelými ambíciami

Štvrtok, 28 marec 2019

Úspešný slovenský automobilový jazdec Matej Homola má tento rok nové ciele. Prezradil ich na stretnutí s novinármi. Okrem iného povedal, že po minulej sezóne, v ktorej bolo jeho motiváciou dostať sa do Top 10, chce v novej sezóne útočiť aj na európsky titul.

Homola1
Nový pretekársky Hyundai i30 N TCR pre mladého jazdca Mateja Homolu

Špičkový slovenský automobilový pretekár Matej Homola presedlal v tohtoročnej sezóne do nového seriálu, má nový tím, nové auto, novú motiváciu i novú úroveň medializácie svojho športu.

Nový či staroronový seriál? Ide o európsky šampionát cestovných vozidiel TCR Europe, v ktorom mladý Homola už štartoval, išlo však o svetový šampionát, ktorý zanikol a pretransformoval sa po zániku WTCC na spoločný pohár WTCR, v ktorom náš jazdec štartoval v minulom roku.

Seriál TCR mal byť lacnejšou formou v porovnaní s WTCC, žiaľ, po ich zlúčení a vytvorení WTCR nesmierne stúpla aj cena a náročnosť tohto šampionátu preplneného továrenskými tímami a jazdcami. V ňom bolo každé pretekárske sedadlo neskutočne drahé.

Homola2
Matej Homola sa teší na nadchádzajúcu sezónu v novom pretekárskom aute

To bol jeden z dôvodov, pre ktoré Homola (a nie je jediný) opustil WTCR. Po zániku TCR International Series tu však zostalo množstvo kontinentálnych šampionátov, vrátane toho najdôležitejšieho, TCR Europe. Ten v súčasnosti supluje rolu majstrovstiev Európy cestovných automobilov.

Homola nie je jediný kto mieri do nového seriálu. Odchádza tam množstvo skvelých jazdcov, spolu sa ich na štartový rošt postaví približne 35. V sezóne na nich čaká sedem pretekárskych víkendov na úžasných európskych okruhoch, počas ktorých jazdci odjazdia dvoje preteky.

Náš pretekár po dvoch rokoch mení tím a mieri do jedného z najlepších aké v TCR Europe jazdia. Taliansky Target Competition má 15-ročnú úspešnú históriu, počas ktorej získal viac európskych a iných titulov.

Potešujúcou novinkou pre Homolu je, že si po dvoch rokoch opäť sadne do auta, ktoré je naozaj víťazné. Minulý rok obsadilo prvé dve priečky vo svetovom šampionáte WTCR. Je to Hyundai i30 N TCR. Bude môcť s autom s výkonom 350 koní a 420 Nm bojovať o víťazstvo. Auto si slovenský pretekár po prvý raz vyskúša už koncom marca na Hungaroringu.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
Land-cruise
Podľa amerického portálu iSeeCars.com je Toyota Land Cruiser najspoľahlivejším autom na americkom trhu. Portál analyzoval z hľadiska životnosti 15,8 milióna jazdených áut. Ukázalo sa, že Toyota Land Cruiser poskytuje najväčšiu záruku, že auto prekoná minimálne 320 000 km. Toľko malo na tachometri až 15,7 % jazdených áut tohto modelu. Druhé miesto patrí modelu Sequoia (9,2 %), čo je terénne vozidlo väčšie ako je Land Cruiser postavené na platforme pick-upu Tundra. Prvé miesto má Toyota aj medzi všetkými preverovanými značkami. Na druhom mieste medzi značkami je Honda s podielom 1,6 %. Na ďalších sú americké GMC, Chevrolet a Ford. Land Cruiser navrhli tak, aby vydržal najmenej 25 rokov.
Šikyňa-Holandsko
Po úvodných pretekoch seriálu majstrovstiev sveta v motokrose v Anglicku sa pretekári so svojimi tímami presunuli do holandského Valkenswaardu, dejiska druhého podujatia majstrovstiev sveta. Jediný slovenský jazdec Richard Šikyňa z MX Slovakia v Holandsku nebodoval. Zdravotný stav, ku ktorým sa v druhej jazde pridali aj technické problémy, mu neumožnili dokončiť ani jedny nedeľňajšie preteky a tak sa z Holandska vracia bez bodového zisku. V hodnotení seriálu klesol z priebežného 19. na 27. miesto. V najbližších dňoch bude najdôležitejšie, aby sa Richard Šikyňa vyliečil a stihol sa pripraviť na ďalšie preteky v Argentíne, ktoré budú už o dva týždne.
BMW-kopie
Značke BMW udelili slovenskí spotrebitelia a komisia expertov Brand Council z programu Slovak Superbrands cenu Slovak Superbrands Award 2020. Automobilka tak potvrdila, že patrí do skupine elitných značiek. Ocenenie je potvrdením kvality a uistením priaznivcov a zákazníkov značky pri ich nákupných rozhodnutiach. Program Superbrands vznikol pred viac ako dvadsiatimi rokmi vo Veľkej Británii. Marketingoví a komunikační odborníci si stanovili dva ciele: uviesť do pozornosti mimoriadne silné značky a prezentovať ich ďalším spoločnostiam, ktoré by sa rady rozvíjali a učili. Odvtedy získal program celosvetové uznanie a dnes je Superbrands uznávaný ako rešpektované ocenenie v 90. krajinách na piatich kontinentoch. Komisia Brand Council ma pri udeľovaní cien kľúčovú úlohu, preto sa jej členmi môžu stať len poprední, vysoko uznávaní experti.