Homola pred novou sezónou so smelými ambíciami

Štvrtok, 28 marec 2019

Úspešný slovenský automobilový jazdec Matej Homola má tento rok nové ciele. Prezradil ich na stretnutí s novinármi. Okrem iného povedal, že po minulej sezóne, v ktorej bolo jeho motiváciou dostať sa do Top 10, chce v novej sezóne útočiť aj na európsky titul.

Homola1
Nový pretekársky Hyundai i30 N TCR pre mladého jazdca Mateja Homolu

Špičkový slovenský automobilový pretekár Matej Homola presedlal v tohtoročnej sezóne do nového seriálu, má nový tím, nové auto, novú motiváciu i novú úroveň medializácie svojho športu.

Nový či staroronový seriál? Ide o európsky šampionát cestovných vozidiel TCR Europe, v ktorom mladý Homola už štartoval, išlo však o svetový šampionát, ktorý zanikol a pretransformoval sa po zániku WTCC na spoločný pohár WTCR, v ktorom náš jazdec štartoval v minulom roku.

Seriál TCR mal byť lacnejšou formou v porovnaní s WTCC, žiaľ, po ich zlúčení a vytvorení WTCR nesmierne stúpla aj cena a náročnosť tohto šampionátu preplneného továrenskými tímami a jazdcami. V ňom bolo každé pretekárske sedadlo neskutočne drahé.

Homola2
Matej Homola sa teší na nadchádzajúcu sezónu v novom pretekárskom aute

To bol jeden z dôvodov, pre ktoré Homola (a nie je jediný) opustil WTCR. Po zániku TCR International Series tu však zostalo množstvo kontinentálnych šampionátov, vrátane toho najdôležitejšieho, TCR Europe. Ten v súčasnosti supluje rolu majstrovstiev Európy cestovných automobilov.

Homola nie je jediný kto mieri do nového seriálu. Odchádza tam množstvo skvelých jazdcov, spolu sa ich na štartový rošt postaví približne 35. V sezóne na nich čaká sedem pretekárskych víkendov na úžasných európskych okruhoch, počas ktorých jazdci odjazdia dvoje preteky.

Náš pretekár po dvoch rokoch mení tím a mieri do jedného z najlepších aké v TCR Europe jazdia. Taliansky Target Competition má 15-ročnú úspešnú históriu, počas ktorej získal viac európskych a iných titulov.

Potešujúcou novinkou pre Homolu je, že si po dvoch rokoch opäť sadne do auta, ktoré je naozaj víťazné. Minulý rok obsadilo prvé dve priečky vo svetovom šampionáte WTCR. Je to Hyundai i30 N TCR. Bude môcť s autom s výkonom 350 koní a 420 Nm bojovať o víťazstvo. Auto si slovenský pretekár po prvý raz vyskúša už koncom marca na Hungaroringu.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
Benzina-Slovensko
Od polovice roku 2019 je na Slovensku v prevádzke prvá čerpacia stanica, ktorá nesie značku Benzina a patrí do koncernu Orlen. V dohľadnom čase plánuje Benzina otvoriť ešte ďalších sedem staníc. Nové čerpacie stanice budú v priestoroch prevzatých od súkromného prevádzkovateľa a renovované tak, aby poskytovali najlepší zákaznícky servis a tiež široký výber nepalivových produktov. Nové čerpacie stanice Benzina by mali začať na Slovensku svoju prevádzku v najbližších týždňoch. Celú transakciu podmieňuje schválenie Protimonopolného úradu SR. Na Slovensku je v súčasnosti v prevádzke približne 900 čerpacích staníc a takmer polovicu z nich prevádzkujú tri najväčšie spoločnosti.
Cvrček
Majstrovstvá Slovenska v pretekoch automobilov do vrchu majú staronového absolútneho víťaza, keď druhýkrát po sebe sa ním stal Věroslav Cvrček ml. z tímu L Racing na vozidle Škoda Fabia RS 2000. Sériou jasných víťazstiev v tejto sezóne zabezpečil titul pre seba a tím L. Racing. Titul majstra Slovenska spečatil počas uplynulého víkendu na Pezinskej Babe v pretekoch Todos Cena Slovenska 2019. Do konca sezóny ostáva odjazdiť ešte preteky na Ostrej Lúke.
Škoda-Kamiq-Monte-Carlo
Mladoboleslavská automobilka nadväzuje na úspešnú súťažnú históriu značky, tentoraz s novým mestským SUV Škoda Kamiq a pokračuje v tradícii športovo-lifestylovo výbavových variantov Monte Carlo. Mladoboleslavská automobilka nadväzuje na úspešnú súťažnú históriu značky, tentoraz s novým mestským SUV Škoda Kamiq a pokračuje v tradícii športovo-lifestylovo výbavových variantov Monte Carlo.Nový športový variant Monte Carlo vystrojila česká automobilka dynamickými čiernymi dizajnovými prvkami. Vrcholový výbavový stupeň modelu Kamiq bude k dispozícii so všetkými motormi tohto modelového radu. K zákazníkom sa prvé vozidlá dostanú koncom roka 2019. Debutovať bude už o dva dni na medzinárodnom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom.Nový športový variant Monte Carlo vystrojila česká automobilka dynamickými čiernymi dizajnovými prvkami. Vrcholový výbavový stupeň modelu Kamiq bude k dispozícii so všetkými motormi tohto modelového radu. K zákazníkom sa prvé vozidlá dostanú koncom roka 2019. Debutovať bude už o dva dni na medzinárodnom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom.