Homola v Barcelone po najrýchlejšej kvalifikácii v pretekoch štvrtý

Piatok, 16 október 2020

Seriál automobilových pretekov TCR pokračoval štvrtým pretekárskym víkendom v Barcelone. Najrýchlejší čas z 22 pretekárov v kvalifikácii znamenal slovenský jazdec Matej Homola, čo mu zaistilo štart z prvého miesta do prvých pretekov. V pretekoch sa mu potom tak dobre nedarilo a na pódium sa nedostal.

Homola-Barcelona

Do prvých pretekov štartoval z prvého miesta. Už v prvej zákrute však o vedenie prišiel. Pred neho sa postupne dostali traja jazdci, na čo malo vplyv aj počasie, keďže Homola mal auto nastavené do dažďa, ktorý sa očakával.

Matej Homola tvrdo bojoval o tretie miesto, ale keď zistil, že jeho pneumatiky nie sú schopné vydržať nasadené tempo do konca pretekov, povedal si, že radšej byť štvrtý ako skončiť v štrku, alebo s defektom pneumatiky "dokrivkať" do cieľa niekde na konci prvej desiatky. Skončil štvrtý. V priebežnom hodnotení seriálu je na piatom miesto so stratou 25 bodov na prvého.

Druhé preteky: vďaka obrátenému štartu do druhých víkendových pretekov náš jazdec štartoval z 10. miesta, kde to šlo "telo na telo". Homola mal dobrý štart, ale v jednej zo zákrut mu jeden z jazdcov narazil do predného kolesa. "Bola to taká rana, že mi až volant vyrazilo z ruky a mal som čo robiť, aby som neskončil v bariére" povedal Homola po pretekoch.

Po tomto kontakte bolo auto výrazne poškodené, slovenský pretekár sa snažil ešte udržať auto na trati, veď išlo o každý bod. Homolovo auto malo navyše aj defekt pneumatiky. Zašiel do boxov na výmenu kolesa, aby sa mohol vrátiť späť na trať.

Preteky Homola odkrúžil, aj keď bolo viac ako nepravdepodobné, že by dokázal do hry ešte nejako zasiahnuť. Bola však šanca, že na trať vyjde safety car, čo sa ale nestalo. Aj keď to nemalo žiadny efekt, tak Homola aspoň ukázal bojového ducha.

Autor: J. Goldberger
Foto: (hom)
Pridať komentár
Bleskovky
Enyaq-iV
V rozvoji eMobility urobila česká automobilka Škoda na Slovensku ďalší krok, keď po predstavení svojich plug-in hybridných modelov Superb iV, Octavia iV a plne elektrických modelov Citigo iV a Enyaq iV dáva do predaja aj domáce nabíjacie stanice, tzv. wallboxy. Sú dostupné v troch variantoch s maximálnou rýchlosťou nabíjania 11 kW/h a možno ich kúpiť v sieti autorizovaných predajcov značky Škoda. Súčasne automobilka pripravuje riešenie nazvané MyŠkoda Powerpass, vďaka ktorému bude možné nabíjať elektromobil kdekoľvek v Európe s čipovou kartou. Na Slovensku bude dostupná po príchode modelu Enyaq iV. Automobilka vybuduje tiež vlastné nabíjacie stanice v sieti autorizovaných predajcov a chce dať druhý život použitým batériám z elektromobilov.
Homola-Spa
Nevyspytateľné počasie trápilo slovenského automobilového pretekára v ďalších pretekoch európskeho seriálu na belgickom okruhu v Spa-Francorchamps. Nesadlo mu počasie, keď v prvý deň pretekov pred víkendom čakal, že trať po daždi vyschne a bude dobré nasadiť "suché" pneumatiky. Do druhých pretekov o deň neskôr, naopak, obul pneumatiky do mokra a trať okruhu rýchlo vyschla. "Myslel som si, že je to dobrá voľba. Žiaľ, od druhého kola prestalo mrholiť, trať začala vysýchať a moje pneumatiky po pár kolách úplne odišli. Každým kolom som už šiel len dozadu," povedal po druhých pretekoch sklamaný Homola. Dva omyly a tak v prvých pretekoch bolo 15. miesto a v druhých bol dvanásty. Po predposlednom kole v Belgicku je Matej Homola na 8. priečke priebežného hodnotenia šampionátu. O dva týždne čakajú slovenského pretekára záverečné preteky seriálu v španielskej Jarame.
Šikyňa
Ďalší diel seriálu majstrovstiev sveta v motokrose sa po troch predchádzajúcich pretekoch v talianskej Mantove konal počas posledného víkendu na úplne novej trati v Španielsku. Slovenský jazdec Richard Šikyňa obsadil v prvej jazde výborné dvanáste miesto a získal deväť bodov. V druhej jazde mal na náročnej pieskovej trať v Lommely, ktorá je považovaná za jednu z najťažších motokrosových tratí na starom kontinente, pád a preteky nedokončil. So 67 bodmi je v priebežnom poradí seriálu na 24. mieste. Richard Šikyňa: "V prvej jazde som polovicu pretekov jazdil na 9. mieste, ale postupne som sa prepadol na dvanáste a mal som dobrý pocit z jazdy aj výsledku. V druhej jazde som mal horší štart, ale postupne som sa prebojoval na 14. miesto. Pár kôl pred koncom som však mal pomerne ťažký pád a preteky som nedokončil. Zlomené nemám nič, tak snáď budem do najbližších pretekov už najbližší víkend v poriadku."