Homola v Jarame v predposledných pretekoch seriálu TCR tretí

Pondelok, 09 november 2020

Seriál TCR Europe cestovných automobilov ukončili dva preteky na španielskom okruhu Jarame. Špičkový slovenský automobilový pretekár Matej Homola skončil v prvých pretekoch na treťom mieste, v druhých obsadil jedenáste miesto a v konečnom hodnotení seriálu mu patrí siedma priečka.

1-Homola-Jarama

Tretie miesto Homolu z Jaramy je už tretie pódiové umiestnené v sezóne 2020. Slovenský automobilový reprezentant v Španielsku opäť potvrdil svoju vynikajúcu výkonnosť, ktorou sa prezentoval počas celého seriálu a dokázal si vyjazdiť v predposledných pretekoch sezóny európskeho šampionátu cestovných vozidiel TCR Europe 2020 miesto na stupni víťazov. V posledných pretekoch seriálu skončil Homola na 11. mieste a v seriáli mu patrí celkové siedme miesto.

Posledné dvojpreteky sezóny sa jazdili v jeden deň, podobne aj dva tréningy a kvalifikácia, čo pridalo na náročnosti celého záverečného podujatia. Aj tentoraz hralo počasie dôležitú rolu. Kým v prvých pretekoch sa jazdilo na suchej trati, v druhej po silnom daždi. Náš jazdec odštartoval prvé tréningové jazdy výborne. Potom v prvej kvalifikácii zajazdil tretí najrýchlejší čas. V druhom tréningu bol takmer rovnako rýchly a zajazdil štvrtý čas.

Do prvých pretekov mal Homola dobrý štart a svoje tretie miesto si aj po prvých dvoch zákrutách udržal. V pretekoch bolo viacero kontaktov a boli poznamenané dvomi výjazdmi neutralizačného vozidla. Homola si bezpečne kontroloval svoju pozíciu až do konca pretekov."Som neskutočne šťastný za moje tretie pódium v tejto sezóne, auto fungovalo výborne a opäť som dojazdil preteky ako najrýchlejší jazdec na aute Hyundai," boli jeho slová po prvých pretekoch.

Druhé preteky mali svoj štart tesne po silnom daždi, čo výrazne ovplyvnilo preteky. Homola zariskoval a ako jeden z mála obul suché pneumatiky. "Veril som, že trať dokáže obschnúť o niečo rýchlejšie, ale žiaľ, nevyšlo to," povedal slovenský pretekár. "Som rád za tento risk, lebo to na konci začalo fungovať, škoda že sme nemali pár kôl navyše. Na začiatku som stratil niekoľko miest a na dosť mokrej trati sa ťažko získavali späť."

Homola štartoval z ôsmeho miesta, po štarte sa prepadol až na 15. a následne sa vrátil späť na 12. miesto, keď trať začala schnúť a pneumatiky fungovať. Po pretekoch bolo ešte udelených niekoľko penalizácii, čo nášho pretekára posunulo na 11. miesto.

V celkovom hodnotení sezóny skončil slovenský pretekár na siedmom mieste s 204 bodmi. "Rád by som bol vyššie, nie je však dôležité zakaždým vyhrať, ale je potrebné byť konzistentný. Dôkazom je Bennani, ktorý nevyhral ani jedny preteky tento rok, no podarilo sa mu vyhrať seriál. Nebyť dvoch pokazených víkendov, kedy ma z trate "odpálili", mohol som byť v celkovom hodnotení výrazne vyššie."

Tretie miesto Homolu z Jaramy je už tretie pódiové umiestnené v sezóne 2020. Slovenský automobilový reprezentant v Španielsku opäť potvrdil svoju vynikajúcu výkonnosť, ktorou sa prezentoval počas celého seriálu a dokázal si vyjazdiť v predposledných pretekoch sezóny európskeho šampionátu cestovných vozidiel TCR Europe 2020 miesto na stupni víťazov. V posledných pretekoch seriálu skončil Homola na 11. mieste a v seriáli mu patrí celkové siedme miesto.

Posledné dvojpreteky sezóny sa jazdili v jeden deň, podobne aj dva tréningy a kvalifikácia, čo pridalo na náročnosti celého záverečného podujatia. Aj tentoraz hralo počasie dôležitú rolu. Kým v prvých pretekoch sa jazdilo na suchej trati, v druhej po silnom daždi. Náš jazdec odštartoval prvé tréningové jazdy výborne. Potom v prvej kvalifikácii zajazdil tretí najrýchlejší čas. V druhom tréningu bol takmer rovnako rýchly a zajazdil štvrtý čas.

Do prvých pretekov mal Homola dobrý štart a svoje tretie miesto si aj po prvých dvoch zákrutách udržal. V pretekoch bolo viacero kontaktov a boli poznamenané dvomi výjazdmi neutralizačného vozidla. Homola si bezpečne kontroloval svoju pozíciu až do konca pretekov."Som neskutočne šťastný za moje tretie pódium v tejto sezóne, auto fungovalo výborne a opäť som dojazdil preteky ako najrýchlejší jazdec na aute Hyundai," boli jeho slová po prvých pretekoch.

Druhé preteky mali svoj štart tesne po silnom daždi, čo výrazne ovplyvnilo preteky. Homola zariskoval a ako jeden z mála obul suché pneumatiky. "Veril som, že trať dokáže obschnúť o niečo rýchlejšie, ale žiaľ, nevyšlo to," povedal slovenský pretekár. "Som rád za tento risk, lebo to na konci začalo fungovať, škoda že sme nemali pár kôl navyše. Na začiatku som stratil niekoľko miest a na dosť mokrej trati sa ťažko získavali späť."

Homola štartoval z ôsmeho miesta, po štarte sa prepadol až na 15. a následne sa vrátil späť na 12. miesto, keď trať začala schnúť a pneumatiky fungovať. Po pretekoch bolo ešte udelených niekoľko penalizácii, čo nášho pretekára posunulo na 11. miesto.

V celkovom hodnotení sezóny skončil slovenský pretekár na siedmom mieste s 204 bodmi. "Rád by som bol vyššie, nie je však dôležité zakaždým vyhrať, ale je potrebné byť konzistentný. Dôkazom je Bennani, ktorý nevyhral ani jedny preteky tento rok, no podarilo sa mu vyhrať seriál. Nebyť dvoch pokazených víkendov, kedy ma z trate "odpálili", mohol som byť v celkovom hodnotení výrazne vyššie."

1-Homola-Jarama 2-Homola-Jarama 3-Homola-Jarama
Autor: J. Goldberger
Foto: (hom)
Pridať komentár
Bleskovky
across
Japonská automobilka Suzuki očakáva v účtovnom roku 2021 sedempercentný medziročný nárast konsolidovaných tržieb - na celkových okolo 26,09 miliardy eur. Predpoveď pritom zohľadňuje nejasný výhľad ohľadom pokračovania nedostatku polovodičov. Automobilka predpokladá, že sa jej výdavky na výskum a vývoj medziročne zvýšia o 336,12 milióna eur na 1,46 miliardy eur. Výsledok týchto snažení vidieť aj na Slovensku, napríklad v podobe mildhybridných modelov. Ním je napríklad prvý plug-in hybrid nabíjateľný z bežnej elektrickej zásuvky, športovo-rodinné SUV Suzuki Across s čisto elektrickým dojazdom až 75 kilometrov, s benzínovým štvorvalecom s objemom 2,5 litra a dvomi elektromotormi so systémovým výkonom 225 kW/306 k (0 až 100 km/h za 6 sekúnd, kombinovaná spotreba adekvátna len 1 l/100 km).
maxim-repak
Vo francúzskom Magny Cours sa cez víkend uskutočnilo piate podujatie seriálu Yamaha R3 European Cup ako súčasť podujatí World Superbike. V pretekoch sa predstavil aj 15-ročný Slovák Maxim Repák, ktorý na predchádzajúcich pretekoch v českom Moste bol dvakrát druhý. V prvej jazde doplatil na chybu súpera a po páde z prvého miesta preteky nedokončil. V druhej jazde znovu bojoval v čelnej skupinke. Výsledkom bolo tretie miesto, ktoré ho udržalo v boji o celkové víťazstvo v seriáli, keď na priebežne prvého Španiela Juliana Girala stráca len desať bodov. O celkovom víťazovi sa rozhodne 18. septembra v španielskej Barcelone.
skoda-flotila
V rámci stratégie udržateľnosti firma Prodcen/DHolandia pristupuje k zmene svojho vozového parku na elektrický pohon, keď zaradila doň prvých sedem plne elektrických modelov Škoda Enyaq iV. Na Slovensku bude tak prvou čisto elektrickú flotilou, ktorá využíva elektromobily na firemné účely. Okrem lákavého pomeru ceny a výkonu zaujal firmu elektrický Enyaq iV nízkymi nákladmi na prevádzku a údržbu a veľkým dojazdom. Firma sa na prechod na zelenú mobilitu pripravovala už dlhšie, a to vytvorením uceleného systému nabíjania pre elektromobily s 12 stojanmi, ktoré čerpajú energiu z inštalovaných solárnych panelov na streche svojich výrobných hál.