Katriňák a Jakeš pred Dakarom

Utorok, 01 január 2008

Na Silvestra, dva dni pred odchodom na Rallye Lisabon-Dakar, sme zastihli Jaroslava Katriňáka i Ivana Jakeša pri tom, ako balia posledné kufre pred takmer desaťtisíc kilometrov dlhou súťažou naprieč Afrikou.

Jaroslav Katriňák Jaroslav Katriňák

S akým predsavzatím chce Jaroslav Katriňák vkročiť do nového roku?

Určite s tým, aby som bol zdravý, aby som mal aj trošku šťastia v živote i športe. Druhého januára letíme aj s Ivanom Jakešom do Lisabonu a piateho januára nás už čaká štart do Dakaru, takže všetky myšlienky letia teraz týmto smerom.

Prvé etapy budú "oťukávacie", alebo pôjdete hneď naostro?

Určite budú opatrné, aj keď som na Dakare štartoval už päťkrát a teda viem, čo ma tu čaká. V úvodných etapách pôjdem tak, aby som neurobil väčšiu jazdeckú chybu. V ďalších budem potom zrýchľovať. Dúfam, že sa mi vyhnú zranenia a že dobre pôjde aj môj nový motocykel KTM 690 RR, ktorý bude mojim spoločníkom na celej trase z Lisabonu do Dakaru.

Pôjdete opäť s Ivanom Jakešom. Je to výhoda?

Je to najmä psychická výhoda, keď človek vie, že na trati nie je sám. Ak bude treba, pomôžeme si.

Na koho pomoc sa budete najviac spoliehať?

V sprievode budem mať brata Rasťa, šéfa tímu Františka Mička a dvoch mechanikov z Bratislavy.

Koľko etáp a kilometrov vás na tohtoročnom Dakare čaká?

Celkom štrnásť etáp a zhruba, bez pár kilometrov, ich bude desať tisíc.

Jaroslav Katriňák

Tešíte sa na tohtoročný, pre vás už piaty Dakar?

Teším sa na kamarátov, s ktorými som jazdieval enduro v seriáli majstrovstiev sveta, ktorých tu stretávam, najmä však na samotnú súťaž. Aj na prvé etapy a na to, ako medzi Lisabonom a Dakarom zúročím kilometre najazdené v príprave.

Ktoré etapy alebo úseky trate vám najviac vyhovujú?

Trať je každý rok iná, takže vyberať sa nedá. Mne osobne vyhovujú čisté piesky napríklad v Mauretánii, tam sa mi ide celkom dobre.

A ktoré etapy či povrchy sú, naopak, najhoršie, alebo najnepríjemnejšie?

Určite etapy na území Maroka, kde je trať kamenistá, tvrdá, kde hrozia nebezpečné pády a kde sa aj veľmi ničia motorky.

S akým štartovým číslom vyrazíte 5. januára na trať, aby sme vás mohli sledovať a aspoň symbolicky fandiť pri sledovaní televíznych prenosov?

Bude to číslo deväť, podľa umiestnenia z ostatného Dakaru 2007.

S akým predsavzatím, resp. cieľom odchádzate na tohtoročný Dakar?

Dôjsť do cieľa v Dakare. To predovšetkým. A ak sa nevyskytnú mimoriadne problémy a bude všetko fungovať ako má, tak sa budem usilovať o čo najlepší výsledok. Aby som bol spokojný ja, ale aj ľudia z Environ moto teamu a zo Slovnaftu, ktorí mi pomáhajú a ktorí venovali tomuto štartu veľa času i nevyhnutné prostriedky.

Ivan Jakeš Ivan Jakeš

Ivan Jakeš

odštartuje v Lisabone s číslom 166. S takým vysokým číslom preto, lebo v roku 2007, ktorý bol jeho prémiovým štartom na tejto náročnej rallye, pre poruchu motocykla do cieľa v Dakare nedošiel.

Chystáte sa na rozlúčku so starým rokom?

Práve teraz nakladám veci, ktoré poputujú zajtra do Lisabonu autom. Druhého januára sa stretnem s Jarom Katriňákom na letisku, odkiaľ potom letíme do Lisabonu.

Ako ste pripravený?

Myslím, že dobre.

Čo očakávate od tohtoročného Dakaru?

Dobre odštartovať v prológu a potom splniť si to, čo sa mi nepodarilo v predchádzajúcom ročníku – prísť do cieľa v Dakare. Urobím na trati všetko, takže dúfam aj v šťastný záver.

Čo si sľubujete od prípadnej spolupráce s Jarom Katriňákom?

Ak bude potrebná, určite si pomôžeme.

Aký povrch trate vám viac vyhovuje, saharský piesok alebo vyprahnutý kamenistý terén?

Osobne mám radšej "šutre" ako piesok. Tam sa však nedá vyberať. Ale ani piesok mi nerobí vážnejší problém.

Čoho sa budete chcieť najviac vyvarovať?

Určite pádov, pretože spadnúť na kameňoch ...

Čo bude podľa vás najťažšie?

Absolvovať prvých sedem etáp a dočkať sa dňa odpočinku. Aj ďalej to bude náročné, ale túto časť považujem pre úspešné zvládnutie náročnej takmer desaťtisíc kilometrovej trate za kľúčovú.

Autor: J. Goldberger
Foto: SMF
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-i5-touring-flash kopie
Šiesty ročník ankety Elektromobil roka 2024 o najlepšie elektrické a plug-in hybridné automobily na slovenskom trhu za rok 2024 pozná svojich víťazov. Automobily BMW získali tri pódiové umiestnenia: BMW i7 M70 prvé miesto v kategórii luxusný elektromobil, BMW XM v kategórii plug-in hybrid, a BMW radu 5 Touring druhé miesto v kategórii rodinných elektromobilov. Ankety sa zúčastnilo 8656 hlasujúcich, ktorí svojimi hlasmi na internetovom portáli mojelektromobil.sk vybrali tie najlepšie automobily na slovenskom trhu v troch kategóriách. O priazeň slovenskej verejnosti sa uchádzalo spolu 123 nominovaných vozidiel.BMW i5 Touring
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5