Maco Racing ukončil sezónu šesťhodinovkou v Moste

Streda, 13 október 2021

V českom Moste sa uplynulý víkend konali šesťhodinové vytrvalostné preteky, posledné podujatie majstrovstiev sveta. Nechýbal tu ani slovenský tím Maco Racing s Austrálčanom Anthony Westom a českým jazdcom Ondřejom Ježkom. Slovenskému tímu išlo o obhájenie umiestnenia top 10 v celkovom hodnotení šampionátu.

Anthony-West
Austrálčan Anthony West z tímu Maco Racing na pretekoch v Moste

V kvalifikácii si jazdci tímu Maco Racing vyjazdili dvanáste miesto a z tejto pozície štartovali do pretekov. Tradične sa slovenský tím po štarte postupne prepracováva na lepšie pozície, teraz ho však zastavili najprv technické problémy, ktoré mechanici odstránili, ale takto vzniknutá strata sa na šesťhodinových pretekoch dohnať nedá. Navyše West spadol na oleji po spadnutom motocykli, pričom olej na trati nesignalizovali.

Slovenský tím Maco Racing v cieli pretekov obsadil 17. miesto, čo mu zabezpečilo desiatu priečku v konečnom hodnotení svetového šampionátu, a to aj napriek tomu, že tento rok Maco Racing vynechal preteky v Portugalsku.

Martin Kuzma, majiteľ tímu: "Na preteky v Moste sme šli s osvedčenou posádkou s Anthony Westom a Ondrom Ježkom. Štartovali sme z dvanásteho miesta, pričom stratégiou bolo postupne sa prepracovať až do top 5. To sa nám aj darilo. Pribrzdil nás však technický problém i pád Westa na rozliatom oleji. V konečnom hodnotení šampionátu sme skončili na desiatom mieste, a to sa ráta. Za to ďakujem fanúšikom, partnerom a členom nášho tímu a pretekárom."

(jGold)
Pridať komentár
Bleskovky
thumbnail
Botanická záhrada na univerzite vo Freiburgu má novú atrakciu: pavilón livMatS, ktorý kombinuje udržateľné stavebné materiály, architektúru a digitálne technológie. Túto unikátnu štruktúru vytvorili v interdisciplinárnej spolupráci medzi univerzitami v Stuttgarte a Freiburgu. Skupina Exolon podporila projekt polykarbonátovými pevnými plechmi. Pavilón nie je len atraktívnym miestom, ale je aj príkladom udržateľnej alternatívy ku konvenčným stavebným metódam, ktorá efektívne využíva zdroje, a je teda medzníkom pre udržateľnosť v architektúre. Ide totiž o prvú budovu, v ktorej nosnú konštrukciu tvoria výlučne roboticky vinuté ľanové vlákna. Návrh prenáša princípy z prírody do architektúry, možno aj do oblasti automotive, a umožňuje ľahkú, ale stabilnú konštrukciu.
lowRes-munich
BMW ponúka tento rok už tretiu bezdrôtovo dostupnú aktualizáciu softvéru. Nová komplexná diaľková aktualizácia softvéru Remote Software Upgrade sa zameriava na rozšírenie a vylepšenie asistenčných systémov vodiča. Do konca roka 2021 bude po svete jazdiť najväčšia flotila vozidiel kompatibilných s aktuálnymi inováciami, čo bude predstavovať viac ako 2,5 milióna pripojených vozidiel BMW. Akcia sa spustila v Nemecku a ďalšie trhy budú nasledovať. Viac zábavy prinesie na palubu služba Spotify, ktorá rozširuje ponuku BMW Connected Music a teraz môže prehrávať aj podcasty. Nové funkcie ponúkajú zákazníkom viac pohodlia, vyššiu bezpečnosť a aj viac radosti z jazdy.
Toyota-Tundra
Kríza v automobilovom priemysle sa výrazne prejavuje aj v tohtoročnej ponuke inzerovaných áut na slovenskom trhu. Z ponuky áut podľa typu karosérie vyplýva, že ich počet v tomto roku klesol vo všetkých kategóriách. Najnižší pokles je u vozidiel SUV, ktoré slovenskí inzerenti ponúkajú najviac, a to 29,4 %. Zatiaľ čo ich ponuka medziročne klesla o 4 %, dopyt vzrástol o 18 %. Zvyšuje sa však ich vek a počet najazdených kilometrov. Vozidlá SUV zostarli o viac ako 12 %, pričom mladšie sú len viacmiestne. Spolu s klesajúcou ponukou automobilov sa zvyšuje ich vek a počet najazdených kilometrov. Najvyšší medziročný nárast veku inzerovaných áut na slovenskom trhu možno pozorovať pri sedanoch, kde autá zostarli o 32,2 % na 7,8 roka. Všetky uvádzané údaje vychádzajú z analýzy trhu s jazdenými vozidlami spoločnosti Aures.