Rok Mateja Homolu: Aj s medailou na krku

Štvrtok, 07 november 2019

Automobilový pretekár Matej Homola ukončil tohtoročnú sezónu pretekmi v Ríme, ktoré dostali aj taký prívlastok ako motoristická "olympiáda", odkiaľ si doniesol za tretie miesto z dvojdňových pretekov bronzovú medailu.

Stupeň-víťazov
Matej Homola (vpravo) na stupni víťazov v Ríme s bronzovou medailou

Sezónu mladý Bratislavčan začal v novom tíme s Hyundaiom i30 R v seriáli TCR Európe, ktorý vznikol v tomto roku. Matej si dal odvážny cieľ a po skúsenostiach zo seriálu WTCR chcel nový seriál vyhrať. Začal v tomto duchu a prvé preteky na maďarskom Hungaroringu vyhral a veril, že v talianskej stajni bude mať tie najlepšie podmienky.

Slovenský jazdec, aby dosiahol svoj cieľ, chcel mať svojho pretekového inžiniera Jara Krajčiho, čo mu však u Talianov neprešlo. Na auto dostal základné nastavenie a ostatné vraj je už na ňom. Napriek bojovnosti a dobrým jazdeckým výkonom to nebolo to najlepšie, ale i tak dosiahol viac dobrých výsledkov. Napríklad v Belgicku na okruhu Spa Francorchamps skončil tretí, ale seriál ukončil na celkovom ôsmom mieste, čo nebolo zlé, ale svoj cieľ si nesplnil.

Na pretekoch FIA Motorsport Games 2019 Rome v talianskom Ríme štartoval Homola už v novom tíme. Napriek silnej konkurencii vybraných jazdcov získal s Hyundaiom i30 R a po dobrom taktickom i jazdeckom výkone bronzovú medailu za celkové tretie miesto a s výsledkom bol veľmi spokojný. Spolupráca s novým talianskym tímom sa mu javí ako dobrá a perspektívna.

Aj v budúcoročnej sezóne bude Matej Homola jazdiť znovu seriál TCR Europe a má to byť s novým tímom, za ktorý jazdil na "olympiáde" v Ríme. Čakajú ho s ním rokovania o ďalšej spolupráci. Chce naďalej jazdiť na aute Hyundai a verí, že v tom najlepšom tíme.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Kona-Electric
Hyundai Kona Electric prekročil ku koncu júna tohto roku hranicu stotisíc predaných kusov tohto elektrického modelu. Predajný úspech kompaktného elektrického SUV podčiarkujú aj mnohé významné ocenenia, ktoré Kona EV od uvedenia na trh v roku 2018 získal. Kórejská automobilka plánuje do roku 2025 predávať ročne 560 000 elektrických modelov a zužitkovať tak globálny úspech modelu Kona Electric.
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.