Rok Mateja Homolu: Aj s medailou na krku

Štvrtok, 07 november 2019

Automobilový pretekár Matej Homola ukončil tohtoročnú sezónu pretekmi v Ríme, ktoré dostali aj taký prívlastok ako motoristická "olympiáda", odkiaľ si doniesol za tretie miesto z dvojdňových pretekov bronzovú medailu.

Stupeň-víťazov
Matej Homola (vpravo) na stupni víťazov v Ríme s bronzovou medailou

Sezónu mladý Bratislavčan začal v novom tíme s Hyundaiom i30 R v seriáli TCR Európe, ktorý vznikol v tomto roku. Matej si dal odvážny cieľ a po skúsenostiach zo seriálu WTCR chcel nový seriál vyhrať. Začal v tomto duchu a prvé preteky na maďarskom Hungaroringu vyhral a veril, že v talianskej stajni bude mať tie najlepšie podmienky.

Slovenský jazdec, aby dosiahol svoj cieľ, chcel mať svojho pretekového inžiniera Jara Krajčiho, čo mu však u Talianov neprešlo. Na auto dostal základné nastavenie a ostatné vraj je už na ňom. Napriek bojovnosti a dobrým jazdeckým výkonom to nebolo to najlepšie, ale i tak dosiahol viac dobrých výsledkov. Napríklad v Belgicku na okruhu Spa Francorchamps skončil tretí, ale seriál ukončil na celkovom ôsmom mieste, čo nebolo zlé, ale svoj cieľ si nesplnil.

Na pretekoch FIA Motorsport Games 2019 Rome v talianskom Ríme štartoval Homola už v novom tíme. Napriek silnej konkurencii vybraných jazdcov získal s Hyundaiom i30 R a po dobrom taktickom i jazdeckom výkone bronzovú medailu za celkové tretie miesto a s výsledkom bol veľmi spokojný. Spolupráca s novým talianskym tímom sa mu javí ako dobrá a perspektívna.

Aj v budúcoročnej sezóne bude Matej Homola jazdiť znovu seriál TCR Europe a má to byť s novým tímom, za ktorý jazdil na "olympiáde" v Ríme. Čakajú ho s ním rokovania o ďalšej spolupráci. Chce naďalej jazdiť na aute Hyundai a verí, že v tom najlepšom tíme.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.