Rallye Mexiko - Loeb sa vrátil

Nedeľa, 02 marec 2008

Pred Rallye Mexiko, treťou tohtoročnou súťažou seriálu majstrovstiev sveta, sa najviac špekulovalo o tom, či štvornásobný majster sveta Loeb konečne zaberie, alebo mladý Fín Latvala bude ďalej pokračovať vo víťaznom ťažení.Prípadne – či sa konečne presadí jednotka Fordu a ašpirant na titul, ďalší Fín Hirvonen.

Rallye Mexiko Rallye Mexiko

Rallye Mexiko sa ako prvá v tohtoročnom seriáli išla na šotoline, vo vysokohorskom prostredí a po kamenistých a prašných cestách. Francúz a Fín sa od samého začiatku až do polovice súťaže bili o každý centimeter trate a v jednotlivých rýchlostných skúškach často o víťazovi rozhodovali sekundy. Spočiatku mal navrch mladý Fín Latvala. Už v prvom rýchlostnom teste porazil Loeba o vyše sedem sekúnd, Loeb prešiel cieľom až štvrtý. Ďalšie dva vyhral Loeb, znížil náskok o tri sekundy, Latvala však znovu pridal a po prvom dni viedol o 11,2 sekundy. Na chrbát tejto dvojice sa tlačili Austrálčan Atkinson, ale aj Petter Solberg, Hirvonen a Henning Solberg.

Majster sveta Loeb však začal naberať tempo a stratu vyše desiatich sekúnd zlikvidoval po tom, čo Latvala začal mať problémy s turbodúchadlom svojho Forda. Latvalove problémy poriadne pribrzdili jeho tempo a Loeb sa začal cítiť bezpečnejšie. Nerobil chyby a pred zvyškom sveta a štartového pola získal bezpečný náskok vyše jednej minúty. Mexické prašné trate štvornásobnému majstrovi sveta sadli a po veľkom boji a nemalej smole porazil víťaza predchádzajúcej švédskej rallye Latvalu. Pred Fína sa dostal aj Austrálčan Atkinson, zatiaľ čo Hirvonen sa musel uspokojiť až so štvrtým miestom. Napriek tomu a vďaka trom dokončeným súťažiam si Hirvonen udržal v priebežnom hodnotení majstrovstiev sveta celkové prvé miesto. Piata priečka patrila v mexickom cieli Henningovi Solbergovi a šiesta nádejnému Britovi Wilsonovi.

Šampionát pokračuje koncom marca znovu na juhoamerickom kontinente. Na programe je štvrtá súťaž – Argentínska rallye.

Výsledky

1. Loeb/Elena Franc./Mon Citroën C4 3:33:29,9
2. Atkinson/Prévot Austr./Belg. Subaru Impreza +1:06,1
3. Latvala/Anttila Fín. Ford Focus +1:39,7
4. Hirvonen/Lehtinen Fín. Ford Focus +3:38,7
5. H. Solberg/Menkerud Nór. Ford Focus +4:57,9
6. Wilson/Martin V. Brit. Ford Focus+6:28,9
...
23. Prokop/Tománek ČR Citroën C2 +1:15:13,3
Kopecký, Starý ČR Fiat Grande Punto S2000 nedokončili

Priebežné poradie (po 3 z 15 súťaží)

1. Hirvonen 21 bodov
2. Loeb 20
3. Latvala 16
4. Atkinson 14
5.-6. P. Solberg, Nór. Subaru Impreza 9
6.-6. G . Galli, Tal. Ford Focus 9

Poradie tímov

1. Ford 37 bodov
2. Citroën 25
3. Subaru 25

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-EcoTank
Ak ste doteraz napĺňali nádržku ostrekovača svojho auta z plastových fľaší či bandasiek, odteraz sa to môže zmeniť. Zmenu prináša slovenský ekologický vynález EcoTank. Stáva sa v Európe čoraz viac dostupným riešením tankovania kvapaliny do ostrekovačov. Vďaka jeho používaniu na sieťach čerpacích staníc v Európe sa odľahčilo životné prostredie o viac ako 80 ton plastového odpadu. Praktickú a zároveň ekologickú službu môžu využívať vodiči na viac ako 400 inštalovaných stojanoch až v desiatich krajinách Európy a v priebehu najbližších mesiacov pribudnú tri ďalšie trhy. Víziou spoločnosti EcoTank pre tento rok je počet nainštalovaných zariadení viac ako zdvojnásobiť.
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.