Svitko atakuje desiatku, Jakeš odstúpil

Štvrtok, 09 január 2020

Tretia a štvrtá etapa Rallye Dakar bola z pohľadu slovenských motocyklových jazdcov dobrá pre Štefana Svitka, ktorý si vo výsledkoch výrazne polepšil, a zlá pre Ivana Jakeša, keď pre poruchu prevodovky svojej KTM z rallye odstúpil.

Dakar-2020

Etapa číslo tri

Svitko jazdiaci na KTM po úprave pôvodných výsledkov po tom, čo jazdcom kategórie motocyklov spôsobil systém GPS na záverečnom meranom úseku, obsadil v etape 15. miesto. Svitko za víťazom etapy Američanom Ricky Brabcom (Honda) zaostal o 21:54 min a v priebežnom hodnotení po troch etapách figuroval na 13. mieste

Obrovskú smolu mal jeden z veľkých favoritov na celkové víťazstvo Holanďam van Beveren. Na štvrtom kilometri po štarte mal asi v 120 kilometrovej rýchlosti veľmi nebezpečný pád. Záchranu mu poskytovali vrtuľníkom, ktorým ho aj previezli do nemocnice.

Ivan Jakeš obsadil v tejto etape 28. miesto a za víťazom etapy Američanom Brabecom zaostal o 30:25 min. V priebežnom hodnotení je na 39. mieste aj s nedeľňajšou 40-minútovou penalizáciou. Nebyť jej, bol by vo výsledkovej listine omnoho vyššie.

Po troch etapách vedúci Američan Brabec má pred Argentínčanom Kevinom Benavidesom náskok 4:43 min, Rakúšan Matthias Walkner je tretí a za lídrom kategórie zaostáva o 5:12 min.

Ďalší slovenský účastník Marek Sýkora ako spolujazdec Miroslava Zapletala na Forde F150 Evo po technických problémoch svojho auta prišli do cieľa s vyše hodinovou stratou a obsadili až 35. miesto a priebežne im patrí 23. priečka. Zvíťazili Španieli Carlos Sainz s Lucalom Cruzom na Mini. Sainz vedie aj priebežné poradie pred Katarčanom Al-Attyyahom.

Etapa číslo 4

Štvrtá etapa znamenala koniec pre Ivana Jakeša. Problémom bola prevodovka na jeho KTM, na ktorej mu nešli radiť vyššie prevodové stupne. Jakeš po odstúpení povedal, že si nevie predstaviť, že by vyše štyristo kilometrov do cieľa mal ísť na druhý a tretí prevod.

Druhý slovenský motocyklista Štefan Svitko mal vo štvrtej etape celkom vydarený deň. V etape skončil dvanásty, priebežne je na 13. mieste. Víťazom etapy po 453 kilometrov dlhom meranom úseku sa stal Čiľan Ignacio Cornejo Florimo. Brit Sam Sunderland dostal päťminútovú penalizáciu a tá ho pripravila o víťazstvo v etape.

Prvý je naďalej Američan Ricky Brabec, ktorý v tejto etape skončil siedmy. Na druhú priečku poskočil Argentínčan Kevin Benavides Priebežné tretie miesto patrí Čiľanovi Cornejo Florimovi.

Autor: J. Goldberger
Foto: dakar.com
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.