Technické kontroly od A po Z (2)

Piatok, 16 február 2018

Nejasnosti motoristickej verejnosti okolo technických prehliadok motorových vozidiel a činnosti staníc technickej kontroly riešime seriálom článkov, ktoré sme pripravili v spolupráci s Testekom. Pokračujeme v ich uverejňovaní a veríme, že možno práve tu nájdete odpoveď na vašu otázku.

Technická kontrola
Ilustračná snímka

V článkoch nájdete odpovede na najčastejšie kladené otázky či nejasnosti okolo technických kontrol (TK) vozidiel a staníc technickej kontroly (STK). Zozbierané sú z otázok, s ktorými sa občania najčastejšie obracajú na kompetentných, alebo priamo na Stanice technickej kontroly, prípadne na Testek, čo je poverená technická služba technickej kontroly vozidiel.

Aké sú lehoty povinných technických kontrol?

Lehoty v ktorých musí byť vozidlo podrobené pravidelnej technickej kontrole uvádza paragraf 47 odseku 1 vyhlášky MDPT SR č. 578/2006 Z. z. a sú nasledovné:

- vozidlá kategórií L1e (tzv. malé motocykle) a L2e (malé trojkolky) – 4 roky po prvom prihlásení do evidencie a potom opakovane každé 4 roky (týka sa len vozidiel, ktoré sú prihlásené v evidencii),
- vozidlá kategórií L3e (veľké motocykle), L4e (motocykle s postranným vozíkom), L5e (veľké trojkolky), L6e (malé štvorkolky), L7e (veľké štvorkolky), M1 (osobné automobily), N1 (nákladné automobily do 3,5 t), O1 a O2 (prípojné vozidlá do 3,5 t) – 4 roky po prvom prihlásení do evidencie a potom opakovane každé 2 roky
(trojkolky a štvorkolky neprihlásené v evidencii alebo klasifikované ako pracovné stroje samohybné technickej kontrole nepodliehajú),
- vozidlá kategórií M2 (autobusy do 5 t), N2 a N3 (nákladné automobily nad 3,5 t), O3 a O4 (prípojné vozidlá nad 3,5 t) – 1 rok po prvom prihlásení do evidencie a potom opakovane každý rok,
- vozidlá kategórie M3 (autobusy nad 5 t) – 1 rok po prvom prihlásení do evidencie a potom opakovane každý rok, po 8 rokoch od prvého prihlásenia do evidencie opakovane každých 6 mesiacov,
- vozidlá základných kategórií M, N a O používané na zdravotnícku záchrannú službu, ak ide o vozidlá s právom prednostnej jazdy, banskú záchrannú službu, ak ide o vozidlá s právom prednostnej jazdy; všetky sanitné vozidlá, vozidlá používané na poruchovú službu plynárenských zariadení a vozidlá používané na taxislužbu – 1 rok po prvom prihlásení do evidencie a potom opakovane každý rok,
- vozidlá základných kategórií T (kolesové traktory) a R (prípojné vozidlá za traktory) – 4 roky po prvom prihlásení do evidencie a potom opakovane každé 2 roky,
- vozidlá základných kategórií L, M, N, O, T a R používané v autoškole ako výcvikové vozidlo – 1 rok po prvom prihlásení do evidencie a potom opakovane každý rok.

(red-gold)
Zdroj: TESTEK, a.s., www.testek.sk

Pridať komentár
Bleskovky
Benzina-Slovensko
Od polovice roku 2019 je na Slovensku v prevádzke prvá čerpacia stanica, ktorá nesie značku Benzina a patrí do koncernu Orlen. V dohľadnom čase plánuje Benzina otvoriť ešte ďalších sedem staníc. Nové čerpacie stanice budú v priestoroch prevzatých od súkromného prevádzkovateľa a renovované tak, aby poskytovali najlepší zákaznícky servis a tiež široký výber nepalivových produktov. Nové čerpacie stanice Benzina by mali začať na Slovensku svoju prevádzku v najbližších týždňoch. Celú transakciu podmieňuje schválenie Protimonopolného úradu SR. Na Slovensku je v súčasnosti v prevádzke približne 900 čerpacích staníc a takmer polovicu z nich prevádzkujú tri najväčšie spoločnosti.
Cvrček
Majstrovstvá Slovenska v pretekoch automobilov do vrchu majú staronového absolútneho víťaza, keď druhýkrát po sebe sa ním stal Věroslav Cvrček ml. z tímu L Racing na vozidle Škoda Fabia RS 2000. Sériou jasných víťazstiev v tejto sezóne zabezpečil titul pre seba a tím L. Racing. Titul majstra Slovenska spečatil počas uplynulého víkendu na Pezinskej Babe v pretekoch Todos Cena Slovenska 2019. Do konca sezóny ostáva odjazdiť ešte preteky na Ostrej Lúke.
Škoda-Kamiq-Monte-Carlo
Mladoboleslavská automobilka nadväzuje na úspešnú súťažnú históriu značky, tentoraz s novým mestským SUV Škoda Kamiq a pokračuje v tradícii športovo-lifestylovo výbavových variantov Monte Carlo. Mladoboleslavská automobilka nadväzuje na úspešnú súťažnú históriu značky, tentoraz s novým mestským SUV Škoda Kamiq a pokračuje v tradícii športovo-lifestylovo výbavových variantov Monte Carlo.Nový športový variant Monte Carlo vystrojila česká automobilka dynamickými čiernymi dizajnovými prvkami. Vrcholový výbavový stupeň modelu Kamiq bude k dispozícii so všetkými motormi tohto modelového radu. K zákazníkom sa prvé vozidlá dostanú koncom roka 2019. Debutovať bude už o dva dni na medzinárodnom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom.Nový športový variant Monte Carlo vystrojila česká automobilka dynamickými čiernymi dizajnovými prvkami. Vrcholový výbavový stupeň modelu Kamiq bude k dispozícii so všetkými motormi tohto modelového radu. K zákazníkom sa prvé vozidlá dostanú koncom roka 2019. Debutovať bude už o dva dni na medzinárodnom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom.