EcoBoost aj pre S-Max a Galaxy

Sobota, 21 máj 2011

Úsporný 1,6litrový motor EcoBoost so špičkovým výkonom 160 koní a krútiacim momentom 240 Nm vybavený navyše aj technológiou Ford Auto-Start-Stop osadil Ford aj do svojich veľkých Fordov S-Max, Galaxy a Mondeo.

Ford EcoBoost
Slovenskú premiéru mal nový Ford S-Max na aprílovom autosalóne v Bratislave

Spoločnosť Ford rozširuje ponuku pohonných jednotiek pre svoje aktuálne portfólio veľkých vozidiel. Technológia motora EcoBoost s výkonom 160 k ponúka využiť menší objem bez obetovania výkonu.

Nový 1,6litrový štvorvalec Ford EcoBoost predstavuje úplne novú generáciu vysoko účinných zážihových motorov so zmenšeným objemom a nízkymi emisiami CO2. Nový motor sa vyrába vo Veľkej Británii a vyvinuli ho pre globálne použitie.

Ford EcoBoost
Zmenšovanie objemov motorov nie je módny trend, ale nevyhnutnosť doby. Na to prišli aj vo Forde a do svojich modelov Mondeo, S-Max a Galaxy montujú EcoBoost 1,6.

Pre vyššiu úspornosť ponúkajú novo predstavené rady modelov Mondeo, S-Max a Galaxy mnoho ďalších funkcií z programu Ford ECOnetic Technologies vrátane inteligentného rekuperačného dobíjania, informačného systému pre vodiča Ford Eco Mode a aktívnej klapky prednej mriežky. Všetky tieto technológie sú štandardnou výbavou nového 1,6-litrového motora EcoBoost.

Vďaka inovatívnej technológii zmenšenia objemu Ford EcoBoost je nový 1,6-litrový motor zároveň motorom s najmenším zdvihovým objemom, aký bol doteraz v ponuke pre zákazníkov modelov S-Max a Galaxy.

Ford EcoBoost
Graf znázorňuje priebeh výkonu a krútiaceho momentu motora Ford EcoBoost 1,6

Napriek svojmu nízkemu zdvihovému objemu ponúka nový 1,6-litrový motor Ford EcoBoost pôsobivé výkonové vlastnosti. Poskytuje špičkový výkon 118 kW/160 k a maximálny krútiaci moment 240 Nm v rozsahu otáčok 1 600 až 4000 min-1, pričom nové Mondeo vybavené týmto motorom a 6-stupňovou manuálnou prevodovkou má kombinovanú spotrebu paliva iba 6,8 l/100 km, čo zodpovedá priemerným emisiám CO2 len 158 g/km.

Výkony nového 1,6-litrového motora Ford EcoBoost

ModelKomb.spotreba
(l/100km)
Priem. emisie
CO2 v (g/km)
Max. rýchlosť
(km/h)
Zrýchlenie
0 – 100 km/h
Ford Mondeo (4-/5-dverový) 6,8 158215 9,3
Ford Mondeo (kombi)6,8 158210 9,6
Ford S-MAX 7,0 1642049,8
Ford Galaxy7,2 169201 9,9

Autor: J. Goldberger
Foto: autor
Pridať komentár
Bleskovky
Land-cruise
Podľa amerického portálu iSeeCars.com je Toyota Land Cruiser najspoľahlivejším autom na americkom trhu. Portál analyzoval z hľadiska životnosti 15,8 milióna jazdených áut. Ukázalo sa, že Toyota Land Cruiser poskytuje najväčšiu záruku, že auto prekoná minimálne 320 000 km. Toľko malo na tachometri až 15,7 % jazdených áut tohto modelu. Druhé miesto patrí modelu Sequoia (9,2 %), čo je terénne vozidlo väčšie ako je Land Cruiser postavené na platforme pick-upu Tundra. Prvé miesto má Toyota aj medzi všetkými preverovanými značkami. Na druhom mieste medzi značkami je Honda s podielom 1,6 %. Na ďalších sú americké GMC, Chevrolet a Ford. Land Cruiser navrhli tak, aby vydržal najmenej 25 rokov.
Šikyňa-Holandsko
Po úvodných pretekoch seriálu majstrovstiev sveta v motokrose v Anglicku sa pretekári so svojimi tímami presunuli do holandského Valkenswaardu, dejiska druhého podujatia majstrovstiev sveta. Jediný slovenský jazdec Richard Šikyňa z MX Slovakia v Holandsku nebodoval. Zdravotný stav, ku ktorým sa v druhej jazde pridali aj technické problémy, mu neumožnili dokončiť ani jedny nedeľňajšie preteky a tak sa z Holandska vracia bez bodového zisku. V hodnotení seriálu klesol z priebežného 19. na 27. miesto. V najbližších dňoch bude najdôležitejšie, aby sa Richard Šikyňa vyliečil a stihol sa pripraviť na ďalšie preteky v Argentíne, ktoré budú už o dva týždne.
BMW-kopie
Značke BMW udelili slovenskí spotrebitelia a komisia expertov Brand Council z programu Slovak Superbrands cenu Slovak Superbrands Award 2020. Automobilka tak potvrdila, že patrí do skupine elitných značiek. Ocenenie je potvrdením kvality a uistením priaznivcov a zákazníkov značky pri ich nákupných rozhodnutiach. Program Superbrands vznikol pred viac ako dvadsiatimi rokmi vo Veľkej Británii. Marketingoví a komunikační odborníci si stanovili dva ciele: uviesť do pozornosti mimoriadne silné značky a prezentovať ich ďalším spoločnostiam, ktoré by sa rady rozvíjali a učili. Odvtedy získal program celosvetové uznanie a dnes je Superbrands uznávaný ako rešpektované ocenenie v 90. krajinách na piatich kontinentoch. Komisia Brand Council ma pri udeľovaní cien kľúčovú úlohu, preto sa jej členmi môžu stať len poprední, vysoko uznávaní experti.