Opel predstavil nové benzínové motory

Pondelok, 15 október 2012

Opel zbrojí a v nedávnej modelovej ofenzíve predstavil rad noviniek. Teraz prichádza s motormi úplne novej generácie, ktorých výroba sa rozbehne na prelome rokov 2012 a 2013 v Maďarsku. Ide o zážihové motory 1,6 SIDI, ktoré Opel pred pár dňami predstavil na technickom kolokviu v nemeckom Aachene.

Opel SIDI Engine
Motory novej generácie 1,6 SIDI sú výsledkom obnovy portfólia pohonných jednotiek

Nové štvorvalcové motory SIDI (SparkIgnitionDirectInjection) Ecotec Turbo s objemom 1,6 litra sú vybavené priamym vstrekovaním paliva. Chváli ich spotreba paliva, výkon a kultúry chodu, pričom sú aj šetrné k životnému prostrediu. Emisie CO2a spotreba paliva sú oproti predchádzajúcej generácii nižšie o 13 percent a maximálny výkon a krútiaci moment vzrástli o 33 percent.

Ide o dva nové štvorvalce: 1,6 Eco Turbo s výkonom 170 koní a maximálnym krútiacim momentom 280 Nm a 1,6 Performance Turbo s výkonom 200 koní a najvyšším krútiacim momentom 300 Nm. Menej výkonná verzia je optimalizovaná z hľadiska spotreby paliva, veľkosti krútiaceho momentu v oblasti nízkych otáčok a vysokej pružnosti. Výkonnejší motor zasa predstavuje nový etalón vo svojej triede. Motory novej generácie sa budú montovať od začiatku roka 2013.

Srdcom nových motorov SIDI ECOTEC Turbo je úplne nový blok motora, schopný odolávať špičkovému tlaku vo valcoch 130 barov. Liatinový blok je pre zníženie hmotnosti doplnený hliníkovou kľukovou skriňou. Pri ich vývoji sa konštruktéri sústredili nielen na dosiahnutie nízkej spotreby a na nízke emisie, ale aj na kultúru chodu a výkon.

Na dosiahnutie priaznivej spotreby paliva a nízkych emisií zvolili konštruktéri priame vstrekovanie paliva. Ventilový rozvod má pohon bezúdržbovou reťazou s hydraulickým napinákom. Ventilové vahadlá s kladkou a hydraulickým vymedzovaním vôle ventilov prispievajú k zníženiu trecích strát. Novinkou je aj kovaný kľukový hriadeľ. Verzie Eco Turbo a Performance Turbo majú rozdielne typy piestov so špecifickým tvarom spaľovacieho priestoru v dne piestu. Obidva typy piestov majú liatinový nosič piestnych krúžkov, ktorý dobre odoláva vysokým tlakom vo valcoch.

Nový motor má oproti predchodcovi výrazne väčšiu pružnosť. Napríklad pri akcelerácii na 5. prevodový stupeň z rýchlosti 80 na 120 km/h je čas kratší približne o 20 percent.

"Nová rodina motorov strednej objemovej triedy je prvým krokom zásadnej obnovy nášho portfólia pohonných jednotiek. Tieto motory konštruované podľa princípov downsizingu poskytujú nielen veľkú ťažnú silu a harmonickú akceleráciu, ale sú aj veľmi komfortné a environmentálne kompatibilné," povedal vedúci manažér projektu Marcel Frensch.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-EcoTank
Ak ste doteraz napĺňali nádržku ostrekovača svojho auta z plastových fľaší či bandasiek, odteraz sa to môže zmeniť. Zmenu prináša slovenský ekologický vynález EcoTank. Stáva sa v Európe čoraz viac dostupným riešením tankovania kvapaliny do ostrekovačov. Vďaka jeho používaniu na sieťach čerpacích staníc v Európe sa odľahčilo životné prostredie o viac ako 80 ton plastového odpadu. Praktickú a zároveň ekologickú službu môžu využívať vodiči na viac ako 400 inštalovaných stojanoch až v desiatich krajinách Európy a v priebehu najbližších mesiacov pribudnú tri ďalšie trhy. Víziou spoločnosti EcoTank pre tento rok je počet nainštalovaných zariadení viac ako zdvojnásobiť.
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.